תקיפת הקצין? רק המשטרה אשמה

כל תושבי מאה שערים, בדיוק כמו המשטרה, יודעים בדיוק מי הם אותם חוליגנים, איך הם נראים ואיפה הם גרים • רק שהמשטרה בוחרת שלא לעשות מאום רק כי היא "לא רוצה מהומות'' • השקט המדומה הזה יתפוצץ לכולנו יום אחד בפרצוף
שמוליק אברהם
ז' אייר התשע"ה / 26.04.2015 18:52

התקיפות החוזרות ונשנות בשכונת מאה שערים של חיילי צה”ל ‘המעזים’ לבוא לבושי מדים לשכונה, של כמה קיצונים, נובעים בעיקר בגלל סיבה אחת: “שקט”.

המשטרה רוצה שקט, ורק בגלל זאת, היא איננה נכנסת פעם אחת ולתמיד לתוככי השכונה עמוק בפנים ישר לבתיהם של הקיצונים, ועושה חוק וסדר.

המשטרה משתוקקת לשקט ורגיעה במקום המיועד לפורענות כמו כיכר השבת ומאה שערים, ותמורת השלווה הבלתי ברורה הזו, היא מוכנה להידבר עם עסקנים ולשחרר את התוקפים שניה אחרי שהם נעצרו. היא מוכנה להעלים עין מהם גם אחרי עוד תקיפה ומעשה ונדליזם רק כדי שלמחרת חבריהם של הקיצונים לא ידליקו פח, או יורידו רמזור בשכונה שמהווה עורק מרכזי לתנועה בירושלים, ויהפכו את הסדר לבלגן גדול.

הרי כל תושב מאה שערים יודע בדיוק מי הם אותם חוליגנים, איך הם נראים איפה הם גרים וכמה הקבוצה הזאת מונה.

וכמו שכל דרדק בשכונה מכיר אותם כך המשטרה מכירה את הנפשות הפועלות, על מקומות מגוריהם ומקומות המסתור שלהם, וכיצד ניתן להגיע אליהם.

איך אני יודע? הנה סיפור קצר

היה אחד בשם שמוליק משי שניהל את הבולשת במשטרת ישראל. אתו ביחד שיתפו פעולה כמה מתושבי מאה שערים מתוך מטרה אחת ברורה:  להדק את הטבעת סביב אותם אלימים וקיצונים.

צעד אחר צעד הם הצליחו לבנות תיק מלא בהאשמות ועדויות נגד שניים מהפרחחים, כדי שיהיה קביל בבית המשפט, עד שאחד מהאברכים שהרגיש את הטבעת מתהדקת סביבו לקח את מיטלטליו וברח לחו”ל, שם הוא יושב כבר כמה שנים. אברך אחר שישב כבר שנה בפנים, גר היום בבית שמש, ולא מעז להתקרב לכל סוג של הפגנה או תקיפה נגד משהו או מישהו.

בתקופת המלחמות בשכונת בתי וורשא, אחד מחבורת הקיצונים שימש כבורג מרכזי במהומות. הוא היה מנווט את התוקפים ומדריך אותם היכן כדאי יותר לתקוף ולהתפרע, נגד מי טוב לצעוק, ואת מי יש למרר לו את החיים. אלא שפעילותו הסתיימה ביום בו המשטרה הבהירה לו בכל מיני דרכים, שאם לא ירגע מקומות יהיה בכלא להרבה זמן. מאז לא שומעים ממנו מטוב ועד רע.

הבעיה במשטרה עכשיו היא, שלא מקצים מישהו מיוחד שיבנה תיקים טעוני ראיות ועדויות נגד אותם פורעים, על אף שיש הרבה כאלה. התוצאה של ההתנהלות הזו היא  שברגע שעוצרים אחד מאלה על עוד זריקת אבן או תקיפה אחרת השופט לא יוכל לשחרר אותו בכזו מהירות בטענה נכונה שאין ראיות נגדו.

הפריצה של גדודי יס”מ

את התקיפה ביום שישי של הקצין סביר להניח, לא תיעדו בשעת מעשה. מכאן שגם אם המשטרה תעצור אי אלו פושעים שממילא מופיעים ברשימת המיועדים לפורענות הם ישוחררו תוך 24 שעות מחוסר אשמה.

ה’דלת המסתובבת’ הזו מביאה אותי לידי ניבוי כי בעוד כמה ימים המשטרה תפרוץ בקול רעש גדול וחזק לתוככי מאה שערים, כשהיא מלווה בסוסים, וגדוד יס”מ, תעצור את אחד מהפושעים, תייצר רעש שיוביל לידי כותרות ענק באתרי החדשות שהנה סוף סוף נעצר הפושע הגדול, ואז כשהכל ירגע הבחור ישוחרר וכך הסרט יחזור על עצמו בלופים אינסופיים.

צריך לומר את זה בקול ברור: רוב רובם של תושבי מאה שערים נגד הקבוצה המסוכנת והאלימה הזו.

ואל תבואו בטענות נגד התושבים שיוקיעו את הפושעים האלו, כי הם מוקעים ממילא.

אני רוצה לראות את אחד מהצועקים מרה נגד התושבים, שיוקיעו בריש גלי את הקבוצה הזו אחרי שיחטפו צרחות ושאריות אשפה ליד דלת ביתם…

אין בן אדם נורמלי ושגרתי המעוניין בריגושים מן סוג הזה שיגיעו אליו גם יגיעו אם רק יכניס את ראשו לתוך הפגע הזה.

כך יוצא שאנשים נורמטיביים מעדיפים להמשיך לחיות את חייהם בשלווה ובשקט ולסבול בשקט טת הקבוצה המטורפת הזו.

המשטרה אשמה

מי שצריך להוקיע ביד חזקה ובזרוע נטויה את הקבוצה הזו – זו המשטרה. המשטרה צריכה להתחיל להשקיע יותר משאבים וכוחות, בלפרק את תא הטרור הזה בכל האמצעים שעומדים לרשותה.

למשטרה, לא חסר ידע או מידע. היא רק צריכה להוציא אותו לפועל. אי אפשר באמצעות סוסים ומעצרים של יום אחד לפרק פגע של המון שנים. מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית, וצריך ראיות כדי להושיב בן אדם מאחורי סורג ובריח.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ולמה לא עושים צבא?
    27/04/2015 11:21
    זוליק
  1. מי שלא לומד בישיבה ולא עושה צבא, משדר את המסר שחיילים הם זבלים.
    להיות נאור ופתוח זה לא רק להעלות בפייסבוק תמונות, זה גם הקושי של ללכת לצבא.

    • צוליק   27/04/2015 13:15

      מי שלא לומד בישיבה ועושה צבא משדר את המסר שהחרדים הם זבלים.
      להיות חרדי זה לא רק לא להעלות תמונות לפייסבוק, זה גם הקושי היומיומי של ללכת בדרכי התורה.
      נראה לך?

      • יהודי לא ציוני   11/05/2015 01:41

        להיות נאור זה רק להעלות תמונות לפייסבוק ובשום פנים ואופן לא לשרת בצבא (בלשונכם: צה”ל) . . .

  2. כל כך צודק
    27/04/2015 20:39
    תושב מא
  3. דיברנו עם המשטרה פעם אחר פעם, חשוב להם שיגידו שהם מטפלים לכן הם מטפלים ברעש ולא למעשה