שתף קטע נבחר

דני אלבס תמך בהכרה בשואה הארמנית ועורר סערה

מגן ברצלונה הופיע בצילום בו קרא להכיר ברצח העם הארמני על ידי הטורקים ב-1915 ועורר גל של מחאות ברשתות החברתיות. מאוחר יותר התנצל: "לא התכוונתי לפגוע באוהדים שלי בטורקיה". ג'ורדי אלבה על הרחקתו בניצחון על אספניול: "לא התייחסתי לשופט בחוסר כבוד"

דני אלבס צפוי לעזוב את ברצלונה בסיום העונה. עוד לפני כן, הוא הספיק לעורר סערה פוליטית. המגן הברזילאי הוותיק פירסם הודעה ב"טוויטר" בה קרא להכיר בשואת הארמנים ובשל כך גרם לוויכוחים נוקבים ברשתות החברתיות.

 

 

בסף השבוע שעבר ציינו הארמנים 100 שנה לטבח בו נרצחו בין מיליון וחצי לשני מיליון איש מבני עמם על ידי הטורקים. אלבס הופיע בצילום יחד עם שישה אנשים נוספים, כשהם מניפים שלט עליו נכתב באנגלית "להכיר ברצח הארמני".

 

דני אלבס והצילום הפרובוקטיבי ()
דני אלבס והצילום הפרובוקטיבי

 

השגרירות הארמנית הודתה לאלבס על המחווה, אבל יחד עם זאת הוא ספג ביקורת על המעורבות שגילה בנושא פוליטי השנוי במחלוקת. מאוחר יותר הוא פירסם התנצלות: "אני רוצה לבקש סליחה

מהאוהדים שלי בטורקיה, אף פעם לא חשבתי לפגוע בהם. יש לי הרבה חברים בטורקיה ולא חשבתי שזה עלול לגרום נזק שכזה. אני תומך בשלום ובחיים לא חשבתי לפגוע באנשים שאנ מעריך".

 

המגן השמאלי של ברצלונה, ג'ורדי אלבה, שהורחק אתמול בניצחון 0:2 על אספניול בדרבי, הגיב: "אני לא מבין מדוע השופט הוציא לי כרטיס אדום. לא התייחסתי אליו בחוסר כבוד. את הצהוב הראשון קיבלתי על מחאה, בגלל שלא ראיתי שהיה כדור שוער וחשבתי שהגיעה לנו בעיטת קרן. נכון שיש לי טמפרמנט חם, אבל אני משתדל תמיד לדבר בצורה תרבותית. אדע כבר כיצד לנהוג בעתיד".

 

המאמן לואיס אנריקה הסכים: "מה שג'ורדי עשה לא צריך להיות כותרת לסרט של טרור ולא הייתה סיבה להרחיק אותו". בלם בארסה תומאס ורמאלן, אשר נפצע לאחר שנרכש מארסנל בתחילת העונה ומאז לא שיחק, נבדק על ידי הצוות הרפואי של המועדון וקיבל אישור לערוך את הופעת הבכורה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים