שתף קטע נבחר

עמיר פלג

המילטון וסטאלון פישלו / טור

מנחם קורצקי מתעסק בגימיקים מטופשים ותלושים מהמציאות, עובדה: המומחה למירוצי מכוניות שדיבר עם שחקני הפועל פ"ת על פורמולה 1 לא עזר להם מול עכו. וגם: יואב כץ חי בסרט, בן זקן מבין שאין דבר כזה אוהד של מ.ס אשדוד והסיפור העצוב של הפועל כפ"ס. עמיר פלג מסכם שבת

מתי ניתן לדעת שמאמן אובד עצות ונטול רעיונות? כשבמקום להתרכז בכדורגל, להתמקד בקבוצה שלו ולתרגל בהתאם ליריבה, הוא מתעסק בגימיקים מטופשים ותלושים מהמציאות. כמו שעשה שלשום טראסט המוחות של הפועל פתח תקווה, מנחם קורצקי ואורי אוזן.

 

 

לפני המשחק הקריטי נגד הפועל עכו, כך דיווחו מקורות באם המושבות, יזמו השניים "הכנה מקורית שנועדה להפחית את הלחץ". הם הביאו מומחה למרוצי מכוניות, שדיבר עם השחקנים על פורמולה 1, כדי להעביר להם מסרים של מחויבות וריכוז. לפי הפרסום, "שחקנים בקבוצה הראו התעניינות בהרצאה". איזה שיחוק! הרי כולם יודעים שפרארי לא פראיירים.

 

וראו זה פלא, דווקא בגראנד־פרי היוקרתי במושבה, ארבעה סיבובים לפני קו הסיום, החבר'ה איבדו את הפורמולה ושפכו לאגר. הם דווקא יצאו מהפול פוזישן, לפני המקלארן של דורה, אבל עוד לפני מחצית המסלול הגיע הפנצ'ר הראשון. למה? אולי בגלל שהמאמן האורח התעסק בכדורגל נטו, חזרה לעמדות מוצא והנעת כדור, בעוד שהפועל טורבו פ"ת איבדה כיוון.

 

דווקא בשלב הזה, כשהיית מצפה שהבחורים ייזכרו בהרצאה וילחצו על הדוושה, הם איבדו שליטה. ללואיס המילטון, אלוף העולם בפורמולה 1, זה לא היה קורה, אבל לשחר הירש ולדור חוגי נגמר כנראה הדלק. אז נכון, תיאורטית אפשר עדיין לחזור למרוץ, אלא שדבר אחד התברר מעל לכל ספק: לקבוצה של קורצקי ואוזן יש בעיות מוטוריות.

 

ללואיס המילטון אין בעיות כמו להפועל פ"ת (צילום: EPA) (צילום: EPA)
ללואיס המילטון אין בעיות כמו להפועל פ"ת(צילום: EPA)

 

עכשיו נראה איזו מצגת הם יארגנו לשחקנים שלהם לקראת הפועל חיפה. מכיוון שהיריבה נראית כמו קבוצה של עגלות, אני הייתי מביא מומחה למרוצי סוסים.

 

יואב כץ חי בסרט

גם בהפועל חיפה נראה המצב כלאחר ייאוש, ואדון בעל הבית לקח את העניינים לידיים. 48 שעות לפני קרב התחתית באשדוד, הגיע יואב כץ לאימון והקרין לשחקניו את הקליפ "Eye Of The Tiger" מתוך הסרט "רוקי 3", כדי להחדיר בהם מוטיבציה. גם יותר קצר מההרצאה וגם לא עולה כסף. 

 

בסרט המקורי, למי שלא ראה, המטרה של סילבסטר סטאלון היא לא לנצח אלא להחזיק מעמד במשך 15 סיבובים מבלי ליפול לקרשים. עלילה שמסכמת בצורה מושלמת את הפועל חיפה של העונה. כבר שנים לא הייתה בליגת העל קבוצה כל־כך אנמית, שפשוט לא מסוגלת לכבוש שער. למזלה היא פגשה אתמול יריבה עלובה במשקל נוצה, שנמאסה אפילו על האוהדים בעיר שלה.

 

טל בנין נראה בדיוק כמו השחקנים שלו, חסר אונים. עד כדי כך מחזיק המאמן מהחלוצים שלו, שאת ז'רקו קוראץ' הוא הכניס רק בדקות הסיום, וחמדי סליחי בכלל לא שיחק. בכל מקרה, סצנת הסיום של רוקי הייתה נוגעת ללב. סטיבן כהן מתח שריר ברגלו ובגלל שלקבוצה לא נותרו חילופים, הצוות הפציר בו שיעשה מאמץ ויעמוד בכל זאת על רגליו עד הגונג. ממש כמו סילבסטר סטאלון, סטיבן התשוש והחבול נעמד בכוחותיו האחרונים וגרר את עצמו בחזרה לתוך הזירה, לפני שנאלץ לדדות החוצה על רגל אחת והשאיר את קבוצתו בעשרה שחקנים.

 

למזלו הפועל חיפה נתקלה ביריבה עלובה. יואב כץ (צילום: ראובן כהן) (צילום: ראובן כהן)
למזלו הפועל חיפה נתקלה ביריבה עלובה. יואב כץ(צילום: ראובן כהן)

 

אז מה יהיה בשלושת המחזורים הנותרים? לאור העובדה שיואב כץ חי בסרט, עד תום העונה הוא יוכל להראות לשחקניו את "רוקי 4", "רוקי 5" ו"רוקי 6". מבחינת האוהדים, זה מזכיר הרבה יותר את "מופע האימים של רוקי".

 

בן זקן עולה ויורד

ולמרות הכל, הדרמה הגדולה של השבת התרחשה דווקא בצד של אשדוד. בתחילת המשחק, ללא הודעה מוקדמת, פתח ג'קי בן־זקן את הפשפש המוביל ליציע במתנ"ס, ועלה לשבת במחיצת מקורביו (שהם למעשה הקהל הביתי).

 

זו הייתה מחווה מרגשת והמשך טבעי להתבכיינות במסיבת העיתונאים לפני כמה ימים. אלא שעם תחילת המחצית השנייה, בן זקן שב למקומו מאחורי הגדר הצמודה למגרש. כנראה גם הוא הבין שאין באמת דבר כזה – אוהד של מועדון ספורט אשדוד.

 

גבעת חלפון בכפר־סבא

ביום שישי נערך משחק העונה בליגה השנייה, בין בני־יהודה להפועל כפר־סבא, שהוכיח דבר אחד: יותר מששתיהן ראויות לעלות לליגה הבכירה, קבוצות הפלייאוף התחתון בליגת העל מתאימות לשחק בלאומית.

 

 

סובלים ממתקן עלוב. אוהדי הפועל כפ"ס (צילום: זהר שחר) (צילום: זהר שחר)
סובלים ממתקן עלוב. אוהדי הפועל כפ"ס(צילום: זהר שחר)

הפועל כפר־סבא זה סיפור עצוב במיוחד. לא רק משום שברעננה נטולת האוהדים והמסורת מצליחים להחזיק כבר שנים קבוצה לגיטימית בליגת העל, בעוד שהקהל הירוק אוכל את הלב. מה שמדהים

לא פחות שעל רקע הרנסנס במתקנים ברחבי הארץ, האצטדיון העירוני בכפ"ס נתקע יחד עם המועדון במנהרת הזמן.

 

עדיין עם אותה טריבונה חולית בצידו האחד, שמזכירה את גבעת חלפון. והנה, כשסוף סוף הזדמן להם משחק עם קהל, הגיעו דיווחים על תורים בלתי נסבלים בקופות גם אחרי שהמשחק החל, ועל מאות אוהדים שנשארו בחוץ. כשמאמן בני־יהודה יוסי אבוקסיס הורחק, הוא עלה לגבעת חלפון, ומשם צעק הוראות לשחקנים ולספסל.

 

את הסצנות המגוחכות האלה אנחנו רגילים לראות בסרטי הבורקס שמריצים לנו ביום העצמאות, אבל בכפר־סבא זאת המציאות של 2015. הבעלים סתיו שחם אמנם הבטיח שאם הקבוצה תעלה יהיה שדרוג, אבל איפה הייתם כל השנים? מה עם ראש העיר שאומרים שהוא חובב ספורט? כמה עצוב שמעיר של כדורגל, נשאר לנו רק פרשן נרגן ועילג.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
מנחם קורצקי
צילום: עוז מועלם
מומלצים