אסון טבע: כ-1,500 הרוגים ברעידת אדמה בנפאל; הרס בקטמנדו

כ-1,500 בני אדם נהרגו ברעש אדמה עז שפקד הבוקר את אזור נפאל • זהו הרעש העז ביותר במדינה זה 80 שנה • נזק רב ולאלפי נפגעים • בצפון הודו נהרגו עשרות בני אדם, ועוד 18 נספו במפולת שלג באוורסט • במשרד החוץ עדכנו כי כ-200 ישראלים מוגדרים "מנותקי קשר" • מרבית המטיילים בנפאל הגיעו לבניין השגרירות בקטמנדו או לבית חב"ד
חיים טוויל
ז' אייר התשע"ה / 25.04.2015 21:02

רעידת אדמה בנאפל: קרוב ל-1,200 בני אדם נהרגו בנפאל, ועוד עשרות נהרגו ברעשי משנה שהתרחשו במדינות שכנות. מאז הרעש המרכזי שהיכה בנפאל סמוך לשעה 12:00 שעון מקומי נרשמו מעל ל-20 רעשי משנה. עיקר ההרוגים נרשמו בבירה קטמנדו ועוד עשרות מטיילים נהרגו במפולות שלגים באזור הר האוורסט.

בהודו נהרגו עוד 36 בני אדם ועשרות אחרים נפצעו. בסין נהרגו לפחות 12 בני אדם וגם בבנגלדש נהרגו ארבעה בני אדם. הרשויות בנפאל חוששות שכפרים שלמים נמחקו תחת ההריסות ולכן מספר הקורבנות יעלה בצורה חדה בהמשך.

ממשרד החוץ נמסר כי מספר ישראלים נפצעו באורח קל, אבל אף אחד מהם לא נמצא בסכנת חיים ולא במצב קשה. מרבית המטיילים הנמצאים בנפאל הגיעו לבניין השגרירות בקטמנדו או לבית חב”ד.

למשרד החוץ לא ידוע לפי שעה על ישראלים בין הנפגעים, ואולם בבית חב”ד בקטמנדו אומרים כי במקום שוהים מאות ישראלים, כמה מהם פצועים. כך דווח ברשת ב’.

במשרד החוץ עדכנו כי כ-200 ישראלים מוגדרים “מנותקי קשר”.

שגריר ישראל בנפאל, ירון מאיר, עידכן את שר החוץ ליברמן כי בניין השגרירות בקטמנדו ניזוק ואנשיה פועלים כעת מן החצר. איש מאנשי השגרירות לא נפגע, והם תרים את העיר ברגל, בניסיון לאתר נפגעים ישראלים.

השר ליברמן הודיע כי ישראל תשגר מטוס לפינוי ישראלים מנפאל מיד כשנמל התעופה של קטמנדו ישוב לפעילות. השר ליברמן גם הבטיח כי ישראל תסייע לנפאל ככל שתוכל. צוות חילוץ של חברת הביטוח “הראל” אמור לצאת לנפאל בשעות הקרובות.

כ 25 ישראלים שהביאו בנפאל תינוקות בהליך פונדקאות שוהים יחד בשטח פתוח בעיר עם התינוקות. קצתם הוצאו מפגיעות שניזוקו ברעידת האדמה. שר הפנים גלעד ארדן אמר שהוא עומד בקשר עם זוגות ההורים בנפאל וכי יאפשר לכל התינוקות שנולדו בהליכי פונדקאות בנפאל להיכנס לישראל בלי דיחוי ולהשלים בארץ את הליכי האימוץ.

אחד ההורים, אוהד חיטמן, אמר לרשת ב’ כי יש ברשותם רק מעט מים ומזון לתינוקות וכי הציוד יאזל בתוך שעות אחדות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכת מצב טלפונית בהשתתפות שר החוץ אביגדור ליברמן ושר הביטחון משה יעלון בעקבות רעידת האדמה החזקה שפקדה את נפאל.

בשיחה סוכם על הוצאת משלחת חילוץ והצלה שתכלול גורמי רפואה. סוכם שהמשלחת תצא בטווח הזמן המיידי ותנחת ביעד סמוך לאזור האסון, משם תתארגן עד שניתן יהיה לנחות בנפאל. בנוסף סוכם כי לרשות הישראלים הנמצאים בנפאל יועמדו האמצעים הנדרשים לחזרה לישראל.

מלשכת נתניהו נמסר: “ראש הממשלה נתניהו מוסר את תנחומיו בשם העם בישראל לעם בנפאל, ומוסר כי ישראל תסייע ככל שיידרש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות