נתניהו קיבל הארכה • אלקין לבנט: איומים בטוויטר לא עובדים עלינו

נתניהו קיבל הבוקר מנשיא המדינה ראובן ריבלין הארכה של שבועיים • ח"כ זאב אלקין על איומי בנט: "קשה להם להתרגל לעובדה שאין להם 18 מנדטים" • ח"כ דני דנון: "אני חושב שלא צריך לנהל משא ומתן באיומים וציוצים, לא יצמידו אותנו לפינה" • נסים אלקסלסי, ראש מטה שר הדתות לשעבר: "לא מבין את המריבה על המשרד. רק מנויים של כבוד נותרו בו"
אריה ריבקינד
א' אייר התשע"ה / 20.04.2015 10:58

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיבל הבוקר (שני) מנשיא המדינה, ראובן ריבלין, הארכה של שבועיים להקמת הממשלה.

במהלך פגישה שקיימו השניים בבית הנשיא בירושלים אמר נתניהו: “מכובדי הנשיא, באתי הבוקר לבקש ממך הארכה על מנת שאוכל להשלים את מלאכת הרכבת הממשלה, התקדמנו ואנו בדרך להרכבת הממשלה, אך דרוש לי זמן נוסף על מנת שתהיה ממשלה יציבה ובכדי שנוכל להגיע להסכמות בדברים חשובים שיסייעו לנו לעמוד בכל האתגרים העומדים בפני מדינת ישראל”.

הנשיא אמר: “אדוני ראש הממשלה, הואיל ולא חל שינוי בנסיבות ההמלצה לפיה הטלתי את התפקיד עליך, ולאחר שעדכנת אותי ביכולתך לסיים את מלאכת ההרכבה בתוך פרק הזמן הנדרש, אני נותן לך בזאת ארכה של 14 יום לצורך השלמת הרכבת הממשלה.

“שיקול דעתו של הנשיא אינו מוגבל במתן אורכה אלא בכך שהוא אינו יכול לתת ארכה מעבר ל-42 ימים אשר נקבעו בחוק.

“אני מאחל הצלחה לראש הממשלה במלאכתו, עם ישראל כולו משווע להקמתה של ממשלה, שכן ממשלת מעבר אינה כזו אשר קיבלה את אמון הכנסת, ממשלת מעבר היא ממשלה אשר הציבור רואה בה דבר שמחייב טיפול. אני מאחל לך שבמשך הימים הקרובים תצליח להקים ממשלה יציבה למדינת ישראל”.

אמש איים יו”ר הבית היהודי, נפתלי בנט, באמצעות ציוץ בטוויטר, כי “נטילת תיק הדתות באופן חד צדדי מהציונות הדתית, ומסירתו לידי ש״ס היא סוף המשא ומתן עם הבית היהודי” – ועורר הבוקר גל של תגובות במערכת הפוליטית.

יו”ר סיעת הליכוד וחבר צוות המשא ומתן הקואליציוני מטעם המפלגה, ח”כ זאב אלקין, אמר הבוקר בגלי צה”ל כי הציוץ של בנט מוכר לו, אך הוסיף שהוא מעדיף לנהל משא ומתן בחדרים סגורים. “אני לא חושב שלנהל משא ומתן דרך איומים כאלה ואחרים זאת הדרך הנכונה”, אמר. “כל מפלגה קבלה הצעות שעונות על הדרישות שלה, גם הבית היהודי”.

לדברי אלקין, “חלק מהמפלגות שהן השותפות הטבעיות של המחנה הלאומי צריכות להבין שאם רוצים להקים ממשלה של מחנה זה – צריך להיות גבול לדרישות הבלתי פוסקות”.

אלקין הוסיף: “אם הממשלה תקום מתוך אווירה של כיפופי ידיים היא לא תוכל לתפקד בצורה נכונה”.

כשנשאל מי יקבל בסופו של דבר את תיק הדתות, אלקין התעקש: “אנחנו ננהל משא ומתן בחדרים סגורים ולא בתקשורת”.

בראיון ל’קול חי’ אמר אלקין, כי איומי בנט לא עובדים על הליכוד. “איומים בטוויטר לא עובדים על הליכוד. בבית היהודי חושבים שבטעות הנשיא הטיל על נתניהו להקים את הממשלה. קשה להם להתרגל לעובדה שאין להם 18 מנדטים. האיומים לא יעבדו”.

מנגד, ח”כ דני דנון גונן בראיון שהעניק לתכנית ‘שמונה עד עשר’ עם מוטי לביא ברדיו ‘קול ברמה’ על החלטת הבית היהודי להיאבק על תיק הדתות: “אחת הסיבות שנושא תיק הדתות כל כך מעסיק אותנו הוא בגלל שבעבר כל מי ששלט במשרד לא דאג להיות מספיק ממלכתי, ולכן יש חששות.

“אנחנו רוצים להגיע למקום של הבנה בין הצדדים. אני מקווה שעד ל”ג בעומר תהיה כבר ממשלה”.

דנון התייחס לאיום של נפתלי בנט ואמר: “אני חושב שלא צריך לנהל משא ומתן באיומים וציוצים, לא יצמידו אותנו לפינה. המחלוקות הן לא עם הליכוד אלא בין המפלגות השונות”. דנון הוסיף כי אינו מועמד לתפקיד שר הביטחון אך ישמח לקבל את תיק הרווחה בממשלה הבאה.

נסים אלקסלסי, לשעבר ראש מטה שר הדתות, אמר בראיון בקול ברמה: “לא מבין את המריבה על המשרד. רק מנויים של כבוד נותרו בו. מי שמעניין אותו באמת עזרה בנושא המקוואות שיקח את המשרד. אם בש”ס רוצים לשחזר הצלחות שיחזירו את ח”כ מרגי לתפקיד השר במשרד הדתות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות