יום רביעי, 22.05.2024 שעה 04:02
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8225-7335מכבי ת"א1
7426-7535מכבי חיפה2
6136-5435הפועל ב"ש3
5647-4635הפועל חיפה4
4442-3835מכבי בני ריינה5
4145-3535בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • שבת, 25/05, 18:30
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • שבת, 25/05, 18:30
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • שבת, 25/05, 18:30
  • מכבי בני ריינה

פריצה: אליפות בסמי עופר? זה נשמע נחמד

המשאלה של השבדי, הכעס מצד ג'ורדי, המו"מ עם קרלוס והעסקה של מיץ'. אחרי ה-1:4 על בית"ר, פרטים נוספים לגבי עתיד מכבי ת"א מתגלים. צפו בתקציר

|
ראדה פריצה חוגג (יניב גונן)
ראדה פריצה חוגג (יניב גונן)

בשנות ה-80, שחקן הכדורסל האגדי ארל וויליאמס סיפק את אחד הציטוטים הזכורים ביותר על ידי אוהדי מכבי תל אביב ("Nobody fucks with maccabi in the yad"), ובתרגום חופשי: "אף אחד לא מתעסק עם מכבי ביד אליהו".

אמש (ראשון) קבוצת הכדורגל של המועדון קבעה שיא ביתי היסטורי למשחקי בית ללא הפסד (34) עם 1:4 על בית"ר ירושלים, ולמרות שאף שחקן זר של הקבוצה לא טבע מטבע לשון לאחר מכן, השורה התחתונה ברורה - כמעט בלתי אפשרי לקחת מהצהובים נקודות בביתם.

צפו במכבי ת"א מביסה את בית"ר

הרביעייה לרשת של בוריס קליימן בשילוב עם איבוד נקודות נוסף מצד הפועל באר שבע העניקו לצהובים 10 נקודות יתרון בפסגת ליגת העל, כאשר 18 נקודות נותרו בקופה והאליפות השלישית ברציפות מתקרבת בצעדי ענק.

לאחר המשחק המאמן, פאקו אייסטרן, שפע מחמאות לשחקניו עם דגש על דור מיכה (צמד ענק ובכלל עונה נהדרת עם 5 שערים ו-12 בישולים בליגת העל), טל בן חיים (שלושה בישולים) וראדה פריצה שחזר לכבוש במדים הצהובים לראשונה מאז חודש נובמבר, ושוב הביא עימו שינוי גדול למשחק כאשר עלה מהספסל רק ארבע דקות לפני שמצא את הרשת.

לוי: אני לא אחראי ושולט בתקשורת

בגזרת השחקנים הזרים של הקבוצה אשר מסיימים חוזה נודע כי חלה התפתחות כאשר מי שחזרו לדבר עימו הוא הבלם, קרלוס גארסיה, שקיבל הצעה להמשיך לעונה נוספת עם אופצייה לעוד עונה, אולם כרגע עוד אין סיכום בין הצדדים למרות שנראה שהכיוון חיובי והדבר תלוי מאוד גם בשאלה האם ג'ורדי קרויף ימשיך לעונה נוספת.

עוד נודע כי ההולנדי הודיע לספרדי שהוא מעוניין שימשיך בכל מצב ויהיה חלק מחוליית ההגנה בעונה הבאה. לעומת זאת, בגזרת ג'ורדי קרויף עוד אין חדש ובמכבי ת"א היו מי שאמרו שוב כי אין שום סיכום סופי ומוחלט בין המנהל הספורטיבי למיץ' גולדהאר למרות שההולנדי ממשיך להכין את העונה הבאה בכל אספקט אפשרי.

לאחר המשחק ניגשו מספר עיתונאים אל קרויף ושאלו אותו מדוע עוד לא הודיע המועדון אם הוא ימשיך או יעזוב, ג'ורדי מיהר לעזוב את המקום והיה נראה מעט כעוס מהשאלה ואף אמר כי "אני לא יכול להגיד דבר לגבי זה".

פריצה חוגג, איגייבור בא לברך (יניב גונן)
פריצה חוגג, איגייבור בא לברך (יניב גונן)
 

בניגוד להולנדי, פאקו אייסטרן דווקא רגוע יותר כאשר הוא מדבר לגבי עתידו, אם כי אינו מנדב מידע מעשי ולא מפזר את הערפל: "אני מתמקד בהווה ובמשחק הבא ובלשפר את צורת המשחק שלנו ואנחנו נראה מה יהיה בעונה הבאה רק כשהעונה הזאת תסתיים. אני נהנה פה מהיום הראשון שלי, אבל זה משהו שצריך לדבר עליו רק בסיום העונה כי לא סיימנו את העבודה שלנו. יש לנו עוד מטרות חשובות להשיג עבור המועדון לפני שנתעסק בזה".

ומקרלוס, ג'ורדי פאקו ושאלת העונה הבאה, נעבור לראדה פריצה שאמור לעזוב בקיץ למרות שאם שופטים על פי תחושות האוהדים ביציאה מבלומפילד, הם היו מחתימים אותו כבר היום על חוזה חדש.

"אני מרגיש במשחקים האחרונים ממש טוב, וזה נחמד להרגיש רענן אחרי הפציעה שעברתי. לפני שנכנסתי אמרתי לעצמי 'אתה עולה ומבקיע היום' ולקח לי בערך 5-6 דקות והגול הגיע, זה הרגיש נהדר, זה הרגיש כמו הקלה גדולה", סיפר פריצה.

זהבי ופריצה חוגגים (יניב גונן)
זהבי ופריצה חוגגים (יניב גונן)
 

"אני חושב שהערפל סביב מה שיהיה פה בעונה הבאה פחות משפיע עליי באופן אישי. אני עדיין מרגיש רענן ואני חושב שיש לי עוד שנתיים-שלוש לשחק. אני לא יודע איך זה עבור החברים שלי לקבוצה אבל ברור שזה משפיע כשאתה לא יודע מה עתידך", הוסיף פריצה לגבי סוגיית עתידו. "ההחלטה האם אשאר כאן היא לא שלי. אשקול כל הצעה שאקבל וכמובן שאם מכבי תרצה להשאיר אותי. אני ארגיש מאוד שמח לשמוע את זה אבל עד כה לא דיברו איתי על זה".

"אין ספק שהמשפחה שלי חסרה לי, אבל צריך להגיד שישראל חסרה מאוד למשפחה שלי, ואשתי אמרה לי אתמול שהיא מחכה מאוד לבוא לפה שוב", המשיך פריצה והתייחס לעידוד המרגש לו זכה לאחר כיבוש השער: "ההרגשה הזאת שהם צעקו בשמי, היא כנראה אחד הדברים הכי מרגשים שעברתי בקריירה שלי ואין ספק שאני אתגעגע לרגעים האלה ביום בו אפרוש מכדורגל. התמיכה שאני מקבל מאוהדי מכבי ת"א היא מדהימה, לא זכיתי לתמיכה כזאת בשום מקום אחר בקריירה שלי".

פאקו אייסטרן (יניב גונן)
פאקו אייסטרן (יניב גונן)
 

פריצה נשאל האם לדעתו פאקו וג'ורדי צריכים להמשיך במכבי ת"א והשיב: "פאקו מצליח, יש לנו סיכוי לזכות באליפות, יש לנו סיכוי לזכות בגביע, זכינו בגביע הטוטו והוא עושה עבודה נהדרת. גם ג'ורדי עושה עבודה נפלאה, אבל זאת לא ההחלטה שלי. האנשים שמעליי מחליטים".

אחרי ה-2:2 בין הפועל באר שבע לעירוני קריית שמונה, קיים תסריט ריאלי במיוחד בו מכבי ת"א תוכל לזכות באופן רשמי באליפות במשחק מול מכבי חיפה בסמי עופר, פריצה נשאל על כך והשיב: "זה נשמע נחמד".

על טל בן חיים שמבוקש מעבר לים בקיץ ובישל לו את השער, אמר פריצה: "אני חושב שטל הוא אחד השחקנים שיכול להצליח בכל ליגה שבה הוא ישחק. יש לו מהירות, כוח, רגל ימין ושמאל חזקות, ואני חושב שהוא יצליח בכל מקום בו ישחק".

טל בן חיים נוגח (רדאד ג´בארה)
טל בן חיים נוגח (רדאד ג´בארה)
 

בימים האחרונים פורסם בקנדה כי בעלי הקבוצה, מיץ' גולדהאר, מכר עבור 952 מיליון דולר את פלטפורמת סמארט-סנטרס שבבעולתו אשר למעשה הייתה הנכס המרכזי שלו. גולדהאר יחזיק כעת ב-23% מהמניות בחברת קלאוויי אשר רכשה את סמארט-סנטרס ואף יהפוך ליו"ר הדירקטוריון שלה כשהוא מקבל 17.5 מיליון דולר בדמות שכר שנתי על תפקידו כיועץ לאותה חברה. אדם אשר קרוב לו סיפר כי למהלך אין כל השפעה על מכבי ת"א מבחינה כלכלית, וכי הדבר ישפיע רק על חייו האישיים שיהפכו פחות עמוסים מעתה.

אירוע נוסף אשר חשוב לציין מאמש הוא הטקס שערכו במועדון לצבי מל, אוהד הקבוצה אשר שרד את השואה והוציא ספר על סיפור חייו והישרדותו - "סיפורי השתיקה". מלבד הטקס, ארגון "אחים לסמל" של אוהדי מכבי ת"א דאג כי לפני המשחק ייערך מפגש מיוחד בין הקהל לצבי מל מחוץ לשערים 10-11, שם ספרו אף נרכש על ידי האוהדים. ספרו "סיפורי השתיקה" יימכר גם בחנויות הרשמיות של מכבי ת"א.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */