יום ראשון, 19.05.2024 שעה 13:07
ליגה איטלקית 23-24
9219-8636אינטר1
7443-7236מילאן2
6727-5136בולוניה3
6728-4936יובנטוס4
6439-6536אטאלנטה5
6044-6336רומא6
5937-4736לאציו7
5440-5336פיורנטינה8
5146-5336נאפולי9
5032-3336טורינו10
4644-4336גנואה11
4548-3936מונצה12
3752-3236לצ'ה13
3448-3436ורונה14
3352-3536אודינזה15
3365-3836קליארי16
3268-4336פרוזינונה17
3252-2636אמפולי18
2972-4236ססואולו19
1676-2836סלרניטנה20
לוח משחקים
  • פיורנטינה
  • 2 - 2
  • נאפולי
  • לצ'ה
  • 2 - 0
  • אטאלנטה
  • טורינו
  • 1 - 3
  • מילאן
  • ססואולו
  • ראשון, 19/05, 13:30
  • קליארי
  • מונצה
  • ראשון, 19/05, 16:00
  • פרוזינונה
  • אודינזה
  • ראשון, 19/05, 16:00
  • אמפולי
  • אינטר
  • ראשון, 19/05, 19:00
  • לאציו
  • רומא
  • ראשון, 19/05, 21:45
  • גנואה
  • סלרניטנה
  • שני, 20/05, 19:30
  • ורונה
  • בולוניה
  • שני, 20/05, 21:45
  • יובנטוס

בן של רוצח: סיפורו המדהים של פליפה אנדרסון

הוא גדל בעוני, חסה בצילו של ניימאר, השמין באיטליה, לא כבש במשך כשנה וחצי ואביו נחשד ברצח כפול. פליפה אנדרסון היה בדרך למטה ואז הכל התפרץ

|
פליפה אנדרסון. כבר לא רק ה
פליפה אנדרסון. כבר לא רק ה"אח של ניימאר" (רויטרס)

כבר שנים ארוכות שאוהדי לאציו סובלים, אם תרצו אפילו אוכלים מרור. הקבוצה השנייה של העיר רומא מדשדשת בתוך ים עמוק של בינוניות וגם שחקני הרכש שהגיעו במהלך השנים בקול תרועה רמה במטרה להחזיר אותה למאבקי הצמרת מאסו במאבק אחר הכרטיס לאירופה ובחרו ביעדים תחרותיים יותר, עיינו ערך הרננס, שהעדיף את אינטר.

השיא מבחינתם של הביאנקוצ'לסטי הייתה רכישתה של רומא, היריבה השנואה מהצד השני של עיר הנצח, על ידי איל ההון האיטלקי-אמריקאי תומאס די בנדטו ב-2011. המיליונר, שעשה את מירב כספו מעסקאות נפט, הבטיח להפוך את הג'יאלורוסי לכוח עולה לא רק באיטליה, אלא גם באירופה. במקביל, המצב הכלכלי של לאציו לא התרומם. אבל בדיוק אז, כשהכל היה נראה אפור וקודר, הגיע פליפה אנדרסון.

לאלו ששכחו, לאציו הייתה הבשורה הגדולה של הכדורגל האיטלקי בסוף המילניום הקודם ותחילתו של הנוכחי. הכסף הגדול הושקע בהחתמות מבריקות כמו אלו של חואן סבסטיאן ורון, פאבל נדבד, הרנן קרספו ועוד רבים אחרים שהצטרפו לאלסנדרו נסטה, והקבוצה הציגה כדורגל מהפנט בדרך לתואר אליפות שני בהיסטוריה בשנת 2000.

נדבד במדי לאציו. התקופה שלו נראית רחוקה מדי
נדבד במדי לאציו. התקופה שלו נראית רחוקה מדי
 

אך משם הצניחה הייתה קשה. הנשרים התקשו להתאקלם למצב החדש ואט-אט הפכו ללא רלוונטים במאבק על התואר המקומי. אז איך הפך הסגן של ניימאר בסנטוס לנסיך הבלתי מעורער של איטליה, היעד האטרקטיבי ביותר של קיץ 2015 והאיש היחיד בבירת איטליה שנותן פייט למירוסלב קלוזה בטניס? סיפורו המלך החדש של הנשרים.

פליפה אנדרסון. הדבר הכי לוהט בארץ המגף (רויטרס)
פליפה אנדרסון. הדבר הכי לוהט בארץ המגף (רויטרס)
 

"האח של ניימאר"
קיץ 2013 היה עמוס במשרדי סנטוס. במועדון שהביא לעולם את פלה, רוביניו ודייגו, פעלו בשתי חזיתות. הראשונה הייתה עסקת הענק בין ברצלונה לניימאר, שפרטים רבים בנוגע לסכום ההעברה ששולם במסגרתה עדיין נמצאים תחת ערפל גדול. השנייה הייתה העניין הגובר באנדרסון בארץ המגף.

תחילה הייתה זו מילאן, שראתה בו כתואם קאקה, אך הנשרים בראשותו של המנהל המקצועי וחלוץ העבר האלבני איגלי טארה הביעו רצינות והצליחו לסגור את העסקה תמורת סכום פעוט של שמונה מיליון יורו, דבר לא פשוט בשל העובדה שאת כרטיסו החזיקו מספר גורמים שונים, בדומה למקרה של ניימאר.

ניימאר ופליפה אנדרסון
ניימאר ופליפה אנדרסון
 

פליפה הצעיר נולד ב-1993 למשפחה קשת יום בסנטה מריה. הכישרון של הנער הצנום צד את העין ואחרי שבילה במספר קבוצות זניחות הוא הגיע לסנטוס בסוף 2007. הדבר המרכזי שצד את העין עבור אנשי המועדון היה היכולת של הקשר לבעוט בצורה מאוזנת בשתי הרגליים, דבר שבידל אותו משאר השחקנים שניחנו בטכניקה גבוהה ומהירות. הקריירה של אנדרסון קיבלה תפנית חיובית כאשר הוא פגש את ניימאר.

השניים התחברו בצורה מרשימה והפנומן, שהיה הפנים של סנטוס, התחבר לקשר הצעיר ואף כינה אותו "אחי הקטן". הקשר בין השניים התהדק עם השנים והנסיקה של שניהם נראתה כמו חיבור קוסמי. ב-2010 כאשר האח הגדול רשם את הופעתו ה-100 במדי הקבוצה הבוגרת, אנדרסון זכה להיכלל בסגל לראשונה.

איגלי טארה. העסקה הכי מסובכת בקנדציה שלו
איגלי טארה. העסקה הכי מסובכת בקנדציה שלו
 

חרף היחסים הקרובים עם הכוכב, לקשר הצעיר לא היה קל בקבוצה הבוגרת והוא נאלץ להתרגל לדרישות הגבוהות, בייחוד בנושא הטקטי. עם זאת, גם חוסר היציבות של אנדרסון לא מנע מסקאוטים מרחבי היבשת הישנה לפקוד את משחקיה של סנטוס פעם אחר פעם.

הדימיון הרב לסגנון של ניימאר הפך את אנדרסון למבוקש ובברזיל דווח כי טוטנהאם הייתה מוכנה להשקיע תמורתו סכום אדיר, אך העובדה שכרטיסו היה שייך למספר גורמים גרמה לדניאל לוי לוותר. אחרי החתימה במדי הנשרים סיפר אנדרסון: "בזמן שניימאר ניהל משא ומתן עם בארסה, שמרנו על קשר הדוק. הוא המליץ על לאציו בגלל הברזילאים שנמצאים בה כדי להתאקלם באירופה, בדיוק כמו שלו יש את דני אלבס".

דני אלבס וניימאר חוגגים. האח הגדול המליץ  (רויטרס)
דני אלבס וניימאר חוגגים. האח הגדול המליץ (רויטרס)
 

יותר מדי פסטה ופחות שערים
לפני הנחיתה באיטליה אוהדי לאציו המנומנמים היו אחוזי תזזית וערכו לקשר, שמבחינתם הגיע בתור הסגן של ניימאר, קבלת פנים חמה. ההתחלה לפי עדי ראיה לא הייתה פשוטה ובמועדון דרשו מאנדרסון לשנות את הרגלי התזונה הגרועים. הברזילאי, שלא ידע מילה באיטלקית, דאג להזמין בכל המסעדות בעיר פסטה עם בשר, מה שגרם לו לעלות לא מעט במשקל.

הקהל, שהגיע לתמוך בהתחלה, חשש שמדובר בחתול בשק, בייחוד כאשר האיש שהגיע בקול תרועה רמה כל כך לא הצליח למצוא את הרשת ב-13 ההופעות שלו בליגה בעונת 2013/14, מתוכן שבע בהרכב הפותח. גם הגעתו של סטפנו פיולי בתחילת העונה הנוכחית לא בישרה גדולות ונצורות עבור הברזילאי, כאשר את עמדות הכנף תפסו אנטוניו קנדרבה וסנאד לוליץ'.

פליפה אנדרסון אחרי החתימה בלאציו. הסתבך בגלל הפסטה
פליפה אנדרסון אחרי החתימה בלאציו. הסתבך בגלל הפסטה
 

התפנית הגיעה בדצמבר האחרון עם פציעתו של קנדרבה. פיולי החליט להמר והעניק לברזילאי את המקום ב-11 במשחק הגביע מול וארזה הצנועה. אוהדי לאציו, שהתרגלו להבזקים של כישרון מצדו של אנדרסון, חזו במופע איכות מרהיב שהכניס אותו בענק ללב של הנשרים. הקשר, שחיכה 18 חודשים ארוכים לשער הבכורה שלו, מצא סוף סוף את הרשת, ניפק מופע מהפנט של טכניקה וגרם לכל איטליה לעצור מלכת ולשים אליו לב.

בשונה מבסנטוס, לאציו היא קבוצה של משחק מעבר ולראייה היא מובילה את הליגה האיטלקית בחטיפות, תיקולים ושינויי קצב. המשחק המהיר של פיולי מתאים לאנדרסון והוא מצדו לא נתן לחוסר היציבות לשלוט בו. הוא הרשית את שער הליגה הראשון שלו מול פארמה ושבוע לאחר מכן ריסק את ההגנה של אטלאנטה עם שני בישולים לחביב היציעים, הקפטן סטפנו מאורי.

קנדרבה. הפציעה שלו שיחררה את הברזילאי
קנדרבה. הפציעה שלו שיחררה את הברזילאי
 

פיולי פשוט לא היה מסוגל להוציא אותו מההרכב. שבוע לאחר מכן הנשרים הגיעו לסן סירו למפגש מול אינטר, משחק שהפך להצגת יחיד של מספר 7 בתכול. אנדרסון, שהוצב בתחילה באגף הימני, חגג על כל המגרש ולא ספר את ההגנה של הנראזורי עם צמד, אחד מהם במבצע אישי שמזכיר את רונאלדו הברזילאי, כאשר היתרון המשמעותי שלו שוב נצץ בשילוב הקדשה מיוחדת לאביו.

היכולת של הברזילאי לבעוט, לכדרר ולמסור בשתי הרגליים היא פשוט צרה צרורה עבור כל הגנה, בייחוד כאשר מדובר בשחקן כל כך זריז, שמגיע משני האגפים ללא קושי. אנדרסון פשוט הטיל אימה על כל ההגנות בארץ המגף. לאלו שחששו כי מדובר בתופעה חולפת, המפגש מול סמפדוריה שבוע לאחר הצמד מול אינטר היה עדות כי אנדרסון כאן כדי להישאר.

אנדרסון חוגג מול אינטר (רויטרס)
אנדרסון חוגג מול אינטר (רויטרס)
 

הברזילאי שוב הרטיט את הלבבות של אוהדי לאציו והותיר את הסמל לשעבר ומאמן היריבה, סינשה מיכאלוביץ', המום. בלם העבר השווה את אנדרסון ללא פחות מכריסטיאנו רונאלדו, ציטוט שהלחיץ במידה רבה את פיולי שבוע לפני הדרבי, אך גרם לקשר להתמוגג: "זו המחמאה הכי גדולה שקיבלתי. אני אוהב את כריסטיאנו ורק מייחל להגיע להישגים שלו". מאמן לאציו ניסה להנמיך את האש לקראת הקרב העירוני ואמר במסיבת העיתונאים: "אני מקווה שאנדרסון ישמור על היכולת שלו לקראת הדרבי", אמר ולא האמין מה יקבל.

פליפה לא השאיר להגנת הג'יאלורוסי שום סיכוי. בישול ענק ברגל ימין, שוב למאורי, הפעם בצ'יפ מעל כל ההגנה התחיל את החגיגה. לאחר מכן הוסיף הברזילאי כיבוש עם כדור מדויק ברגל שמאל לפינה של מורגן דה סנטיס חסר האונים. לאציו כבר הובילה 0:2, אבל פרנצ'סקו טוטי הגיב עם צמד כדי לקבוע 2:2 בסיום ולהרוס לאנדרסון את החגיגה, ובכל זאת, בסיום אמר השחקן המצטיין של לאציו: "הקהל של לאציו נהדר וגם קנאי מאוד במיוחד בכל מה שקשור לדרבי, היה חשוב לי לנצח בשבילם כי הם לא מפסיקים לתמוך בי". 

פיולי, קנדרבה ואנדרסון (רויטרס)
פיולי, קנדרבה ואנדרסון (רויטרס)
 

דווקא כשהכל התחיל להתחבר והקריירה נסקה לפחות כמו של 'אחיו הגדול', הצרות של אנדרסון הגיעו בשתי חזיתות. במהלך אימון הקבוצה הוא נפצע בברכו, פציעה שגרמה לו להיעדר כחודש מהמגרשים. במקביל בברזיל, אביו הואשם ברצח כפול אחרי שרדף אחרי אופנוע, מרדף שהוביל לתאונה בסיומה מצא את עצמו אביו של הקשר עם הרכב שלו בתוך בית בצד הכביש.

רוכב האופנוע ואשה שישנה בתוך הבית נהרגו, בעוד אביו של הקשר הסגיר את עצמו לרשויות והטיל צל כבד על מצבו הנפשי של בנו. הקשר בין השניים היה אדוק ובלאציו חששו כי המשבר הקשה של האב עלול לפגוע בהתקדמות המטאורית של הקשר.

התאונה של אבא של פליפה אנדרסון (מערכת ONE)
התאונה של אביו. אחראי לרצח כפול
 
הבית שנהרס בתאונה. במשפחה דרשו שהקשר ישאר באיטליה
הבית שנהרס בתאונה. במשפחה דרשו שהקשר יישאר באיטליה
 

אנדרסון, שהגיע ממשפחה קשת יום בסנטה מריה, לא הסכים לוותר ובראיון שהעניק לתקשורת הברזילאית הוכיח חוסן נפשי מרשים עבור צעיר שחגג רק 21 אביבים: "יש לי משפחה גדולה ונפלאה שדואגת לי. אחי כאן איתי ואני ממשיך להיות ממוקד בכדורגל. ביקשתי לנסוע לברזיל אך המשפחה דרשה שאשאר ברומא כי הם ידעו שאני בתקופה טובה וחבל לי לעצור. עברתי קשיים בתור ילד ולמדתי להיות חזק. אבא שלי הוא הכל בשבילי ועבורו אני רוצה לנצח, כל ניצחון שלי הוא ניצחון שלו".

מירוסלב קלוזה נכנס גם הוא לעניינים. החלוץ הגרמני אימץ אליו את הקשר הצעיר ודאג לסדר לו את הראש, והברזילאי ידע להודות לו: "הוא חבר אמיתי, גם כשאני מצליח לנצח אותו בטניס-רגל". האוהדים השתכנעו ושכחו סוף-סוף מהרננס, שעבר לאינטר ושבר את ליבם לפני כשנה. הברזילאי החדש תפס את כל הכותרות.

קלוזה מחבק את פליפה אנדרסון
קלוזה מחבק את פליפה אנדרסון
 

גם המשבר האישי בחייו של הקשר המצטיין לא הפריע ללאציו להמשיך ולדהור במעלה הטבלה. הנשרים הפגינו יכולת מרשימה וכאשר אנרדסון חזר, נדמה היה שהוא מעולם לא נעדר מכר הדשא. הוא כבש מול סאסואולו, כיכב במפגש הגביע מול נאפולי והפך את חלום ליגת האלופות לריאלי עם מעורבות ישירה ב-16 שערים, עשרה כיבושים ושישה בישולים, ב-15 הופעות בלבד בהרכב של הביאנקוצ'לסטי.

רק שדונגה ישים אליו לב
היכולת לא נעלמה מעיניהן של ענקיות היבשת והדיווחים על התעניינות מצדן של ברצלונה וצמד המנצ'סטריות גרמו להנהלת לאציו להחתים את אנדרסון על הארכת חוזה עד 2020. לפי הדיווחים, מי שתרצה להוציא אותו מהאולימפיקו תצטרך לשלם לא פחות מ-45 מיליון יורו.

פליפה אנדרסון בפעולה. הנסיך של הסירייה A
פליפה אנדרסון בפעולה. הנסיך של הסרייה A
 

אם יש יעד שאותו עדיין לא הצליח הקשר לסמן הוא נבחרת ברזיל. עבור לואיס פליפה סקולארי הצעיר היה נחשב לבוסר, אך אצל דונגה, שמעוניין לבנות נבחרת צעירה וממושמעת לקראת הקופה אמריקה, קשר לאציו מתאים כמו כפפה ליד.

"לא שוחחתי עם המאמן הלאומי, אני לא מאמין בשיחות אלא בלהוכיח את עצמי על הדשא. אני מקווה שאני אקבל את הזימון, זה יהיה כבוד גדול בשבילי", אמר לאחרונה פליפה אנדרסון, שגם שלח רמיזה לגבי שיתוף פעולה אפשרי עם האח הגדול: "אני בטוח שיהיה נפלא לשחק עם ניימאר ביחד בנבחרת. אנחנו מדברים המון והוא תמיד מדרבן אותי להיות נועז יותר. הוא אחי הגדול ואני בעיקר משתדל להקשיב".

ניימאר חוגג. האח הקטן הופך לענק (רויטרס)
ניימאר חוגג. האח הקטן הופך לענק (רויטרס)
 

היכולת של החניכים של פיולי הפכה את לאציו למועמדת בכירה לסיים את העונה במקום שמוביל לליגת האלופות ולמעשה לפני שבוע בדיוק הצליחו התכולים לחלוף על פני היריבה השנואה רומא ולעלות למקום השני, עם נקודה יותר מהחבורה המקרטעת של רודי גארסיה. חלומות על המקום השני בתום העונה נראו בלתי נתפסים בתחילת דצמבר, אך כעת לסיים את העונה במקום זה נראה בהחלט אפשרי, כשמרבית ה'אשמה' נופלת על כתפיו של אנדרסון.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */