נתניהו נפגש עם בנט וליברמן: מתנגדים לשינוי בגיוס והגיור

מאמצים להרכבת קואליציה: בבוקר נועד נתניהו במשך כשעה וחצי עם נפתלי בנט לאחר נתק של כשלושה שבועות • בצהריים נפגש עם יו"ר ישראל ביתנו • ליברמן הבהיר: סיכומים עם החרדים העלולים לפגוע בחוק הגיור ובגיוס - לא יהיו מקובלים עלי • השניים סיכמו: עד תחילת השבוע הבא תקבל ישראל ביתנו דיווח מלא על ההסכמים המתהווים עם החרדים
יוני גרין
כ"ח ניסן התשע"ה / 17.04.2015 14:32

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שישי) בצהריים בלשכתו עם יו”ר הבית היהודי השר נפתלי בנט, במסגרת המאמצים להרכבת ממשלה חדשה. מדובר בפגישה ראשונה של השניים זה כשלושה שבועות.

מהבית היהודי נמסר כי הפגישה נמשכה כשעה וחצי וכי השניים סיכמו על המשך הידברות.

בהמשך נפגש ראש הממשלה עם יו”ר ישראל ביתנו, השר אביגדור ליברמן, והשניים הם דנו בעיקר על קווי היסוד של ממשלה עתידית.

לפי דיווח ברשת ב, ליברמן הבהיר לנתניהו כי נושא התיקים בממשלה לא יהיה בעיה בהצטרפותה של מפלגתו לקואליציה, אולם הבהיר כי סיכומים עם המפלגות החרדיות העלולים לפגוע בחוק הגיור ובגיוס חרדים לצבא, לא יהיו מקובלים על ישראל ביתנו.

לפי הדיווח, השניים סיכמו שעד תחילת השבוע הבא תקבל ישראל ביתנו דיווח מלא על ההסכמים המתהווים עם המפלגות החרדיות.

גם אנשי הבית היהודי מתנגדים לשינויים בחוקי הגיוס והגיור, ודורשים בעיקר לעצור את הקפאת התכנון של הבנייה ביהודה ושומרון.

במערכת הפוליטית גוברת ההערכה, שראש הממשלה נתניהו מתכוון להגיע להסכמות קואליציוניות עם מפלגות כולנו, ש”ס ויהדות התורה עוד לפני בואו למשכן הנשיא ביום שלישי לקבל ארכה של שבועיים.

לאחר קבלת הארכה מתכוון נתניהו להמשיך במשא ומתן עם הבית היהודי ועם ישראל ביתנו.

שלשום, במסגרת שיחות המו”מ הקואליציוני בין נציגי הליכוד לאנשי הבית היהודי הוצעה למפלגה הדתית לאומית חבילת תיקים חדשה – לאחר שהובהר לה שוב כי תיק החוץ לא יועבר ליו”ר נפתלי בנט.

העיתונאי זאב קם דווח, כי בבית היהודי, לאחר ששקלו את ההצעה, השיבו בשלילה והודיעו לאנשי הליכוד כי זו “הצעה מבזה”, וכי הם מתנגדים למתווה המוצע.

ההצעה שהגישו אני צוות המו”מ של הליכוד לאנשי הבית היהודי כללה את תיק הכלכלה לנפתלי בנט, בשילוב עם המשרד לעניינים אסטרטגיים; תיק החקלאות בשילוב החטיבה להתיישבות הוצע עבור השר אורי אריאל; ולאיילת שקד הציעו בליכוד תיק בסדר גודל קטן.

מאז היה למעשה נתק בין הצדדים.

ולא רק זה: בבית היהודי זועמים לאחר שגילו כי הפיצוי אותו יקבל אריה דרעי בתמורה למינהל התכנון שהועבר לידי כחלון ממשרד הפנים, יהיה על חשבונם.

זאב קם דיווח, כי הפיצוי לדרעי יהיה באמצעות משרד הדתות. שכן, אם עד לפני כמה ימים עוד היה ברור לבית היהודי שהיא וש”ס צפויות לחלוק במשותף במשרד, באו אנשי הליכוד והודיעו לבית היהודי שהנסיבות השתנו.

“הובהר לנו במפורש שאנחנו יכולים לשכוח מתיק הדתות”, מצטט קם גורמים בבית היהודי. “לא רוטציה בתיק ולא חלוקה ביחד עם ש”ס. הוא כל כולו הולך לש”ס. לנו אמרו שאנחנו יכולים ללכת ולחפש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות