גם השנה: צרפת היא המדינה האלימה ביותר כלפי היהודים

ערב יום השואה מפרסם מרכז קנטור את דו"ח האנטישמיות השנתי שלו: ב-2014 נרשמו 766 אירועים אנטישמיים אלימים ברחבי העולם - עלייה של כ-40 אחוזים • גם השנה צרפת היא המדינה שזוכה בכבוד מפוקפק: התרחשו בה 164 מקרים בהשוואה ל-141 בשנת 2013 • אחריה ברשימה: בריטניה וגרמניה • ברוסיה וברומניה המספרים דווקא ירדו מעט
יוני גרין
כ"ו ניסן התשע"ה / 15.04.2015 17:25

דו”ח מצב האנטישמיות השנתי של מרכז קנטור  לחקר יהדות אירופה בימינו, בשיתוף עם הקונגרס היהודי האירופאי, מעלה כי ישנה עלייה של כ-40 אחוזים במקרי אנטישמיות אלימה – תוך התייחסות להתקפות בנשק, הצתות של מוסדות יהודיים, ונדליזם ואיומים ישירים – וכי ליהודים לא בטוח לחיות באירופה גם בערב יום השואה תשע”ה.

לפי הדו”ח, שהוגש על ידי פרופ’ דינה פורת, שנת 2014 הייתה “אחת השנים הגרועות לעם היהודי בעשור האחרון” מבחינת כמות המקרים האנטישמיים, כאשר על פי הדו”ח רק שנת 2009 היתה שנה גרועה ממנה.

על פי הדו”ח, בשנת 2014 נרשמו 766 אירועים אנטישמיים אלימים, שבוצעו עם נשק או בלעדיו ועל ידי הצתה, ונדליזם, או איומים ישירים נגד יהודים ומוסדות, כגון בתי כנסת, מרכזים קהילתיים, בתי ספר, בתי קברות ואנדרטאות, וכן גם רכוש פרטי.

הנתונים בדו”ח מצביעים על עלייה חדה של 38 אחוזים בהשוואה לשנת 2013 בה נרשמו 554 מקרי אלימות.

מספר אירועי האלימות עם נשק – 68 מקרים – הוכפל, ועליהם יש להוסיף 101 מקרי אלימות ללא נשק. מקרי ההצתה שולשו בהשוואה לשנה הקודמת ונרשמו 412 מקרים של ונדליזם.

ובאיזו מדינה היו הכי הרבה אירועים אלימים? ובכן, גם השנה צרפת היא המדינה שזוכה בכבוד המפוקפק כאשר התרחשו בה 164 מקרים בהשוואה ל-141 בשנת 2013.

לפי הדו”ח נרשמה גם עלייה חדה במספר המקרים האלימים בבריטניה, אוסטרליה, גרמניה, שבדיה, בלגיה ודרום אפריקה.

מעט עידוד ניתן לשאוב מהמתרחש במדינות מזרח אירופה – שם נרשמה עלייה מתונה, ובחלק מהמדינות אף נרשמה ירידה במספר המקרים המדווחים. באוקראינה נרשמו 28 מקרי אלימות לעומת 23 בשנת 2013, בהונגריה 15 לעומת 14 וברוסיה וברומניה המספרים אף ירדו מעט.

בין הסיבות לעלייה במספר המקרים האנטישמיים, אפשר למצוא בדו”ח את מבצע צוק איתן וההפגנות האנטי ישראליות, וכן את העלייה באכזריות בעקבות התחזקותו של ארגון דאע”ש ואופיו האלים. סיבות נוספות, כך על פי הדו”ח, הן שובה של האנטישמיות הקלאסית ו”הפער בין תגובותיהם של המנהיגים ובעלי תפקידים אירופיים לבין הציבור הרחב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות