יום שבת, 18.05.2024 שעה 22:06

מכבי ראשל"צ בגמר אחרי 27:30 על מכבי ת"א

האלופה הודחה על ידי הצהובים מעיר היין אחרי שאלו השלימו 0:2 חלק. הפועל ראשל"צ ניצחה 24:25 את רמה"ש והשוותה את הסידרה. ההכרעה: בשישי

|
שחקני מכבי ראשל
שחקני מכבי ראשל"צ חוגגים (איגוד הכדוריד)

לילה ענק של משחקי פליאוף צמודים הסתיים באלופה מודחת ובמחזיקת גביע שנשארת בתמונה בשיניים. מכבי תל אביב הודחה על ידי מכבי ראשל"צ ב-2:0 חלק, אחרי הפסד ביתי 30:27. היריבה בגמר הפלייאוף טרם נקבעה, כאשר בסדרה השנייה הפועל ראשון לציון ניצחה במשחק דרמטי את א.ס. רמת השרון 24:25 והשוותה את הסדרה ל-1:1, כשביום שישי המשחק המכריע ברמה"ש, לה מספיק גם תיקו.

מכבי ת"א - מכבי ראשל"צ 30:27 (0:2 לראשל"צ בסדרה)
האלופה אמנם הגיעה אחרי תבוסה של 33:23 במשחק הראשון וללא הקפטן עומר דבדה הפצוע אך נלחמה בשיניים. האורחים פתחו טוב יותר והוליכו 4:6 אחרי 10 דקות, אך הצהובים מת"א חזרו והקבוצות ירדו להפסקה בשוויון 14:14. 

גם פתיחת המחצית השנייה הייתה צמודה, אבל בחמש הדקות האחרונות מכבי ראשל"צ הצליחה לעלות ליתרון של שלושה שערים - 24:27. השחקנים של אבי רש עוד צימקו, אבל מכבי ראשל"צ לא הרפתה וחתמה ניצחון אדיר. יוליאן סטראט היה מהבולטים עם שתי עצירות חשובות בדקות הסיום, כאשר עמית סטלמן סיפק צמד שערים מכריעים. המבקיע הבולט בראשל"צ היה דאבור טאסקוביץ'.

יואב נאמן מעל שיר טוראל (איגוד הכדוריד)
יואב נאמן מעל שיר טוראל (איגוד הכדוריד)
 

מאמן מכבי ראשל"צ, ג'ו מתתיה, שהעפיל בעונתו הראשונה כמאמן לגמר הפלייאוף, אמר: "אני גאה מאוד בשחקנים. במהלך כל העונה, גם ברבע הגמר, הם היו פשוט מדהימים ומגיע להם פרגון ענק. קיבלתי את כל הכלים להצליח. מגיעה מילה טובה לכל המערכת. שאפו גדול לכולם, על ההתעלות ועל עוד יכולות. אנחנו שמחים מאוד, ויוצאים לחופש של כמה ימים כדי להתרענן. להתכונן בקרוב למשימה הבאה שלנו". 

ג´ו מתתיה ואבי רש (איגוד הכדוריד)
ג´ו מתתיה ואבי רש (איגוד הכדוריד)
 

הפועל ראשל"צ - א.ס רמה"ש 24:25 (1:1 בסדרה)
מחזיקת גביע המדינה הראתה שאותה לא מדיחים כל כך מהר מהפליאוף, בטח לא בבית. פתיחת המשחק של האדומים הייתה נהדרת, כאשר רמה"ש נראתה בהלם: פיליפ מריאן הוביל את המארחת ל-0:5 אחרי 12 דקות. רמה"ש יצאה מהשוק וצמד שערים של עמית גל הקטינו את הפער ל-6:8. טונדיי עבדול-ראשיד קבע מהפך עם צמד משלו וראדולוביץ' בזריקה מ-9 מטר, בשנייה האחרונה למחצית, הוריד את הקבוצות לחדרי ההלבשה עם 10:12 לרמה"ש.

הפתעת העונה המשיכה במומנטום וראדולוביץ' קבע את יתרון השיא 11:15, אולם מריאן ועידן מימון צימקו את ההפרש לשער וקפון השווה ל-16:16, כשמריאן מורחק 14 דקות לסיום בכרטיס אדום. הסיום היה מותח ביותר כשמימון העלה ל-23:24, עמית גל השווה שתי דקות לסיום, אך טל הרשקוביץ דייק בפנדל וקבע את תוצאת המשחק, שקוטעת רצף של תשעה נצחונות לרמה"ש.

מאמן הפועל ראשל"צ, סער פרנקל: "יש לי המון ריספקט לרמה"ש, והיה חשוב לנצח אותם גם בדרך הכי קשה שיש. פתחנו טוב, והיינו צריכים להמשיך ככה, קיבלנו כמה גולים, ונלחצנו. בפיגור שנוצר כמובן שהיה לנו יותר קשה, אבל הראנו הרבה רצון ואופי. זה הולך להיות עוד יותר קשה אבל היה צריך לנצח. אני מקווה שנבוא הכי טריים ונחושים ביום שישי כדי לעלות לגמר הפליאוף".

סער פרנקל (חגי ניזרי)
סער פרנקל (חגי ניזרי)
 

מאמן רמה"ש, ראובן יוספולסקי: "באנו לנצח, הובלנו, הסתכלנו להם בלבן של העיניים, ולא הצלחנו בסופו של דבר. אנחנו ממשיכים למשחק הבית המכריע. זה היה קרוב, היו לנו שניים-שלושה מצבים שהיו יכולים להפוך אותנו להרבה יותר רגועים, אבל זה חלק מהמשחק".

הרבו להבקיע להפועל ראשל"צ: פיליפ מריאן 8 שערים, עידן מימון 4, טל הרשקוביץ, אלעד קפון ועוז חממי 3 כל אחד. לרמה"ש: עמית גל 9 שערים, טונדיי עבדול-ראשיד ודניאל שקלים 4 כל אחד. גלורי אופור ואוברד ראדולוביץ 3 כל אחד.

במשחקי המבחן על הזכות לשחק בליגת העל הבטיחה בני הרצליה מעשית עונה נוספת בליגה הבכירה, לאחר שגברה הערב במשחק הראשון על מכבי פ"ת - 11:29 (הגומלין ביום שישי). מ.כ חולון גברה בתום משחק צמוד על הפועל קריית אונו 20:21 כשההכרעה בשישי בקריית אונו.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */