יאיר גרבוז ממש לא מרוצה: “אתה אומר משהו ועושים עליך ‘עליהום'”

השחקנית ענת וקסמן, שהשוותה בסרט תיעודי של חדשות 2,בין גיבורי סרטון 'השוקולד' למצביעי נתניהו - עוררה סערה • גרבוז: "כל פעם שמישהו אומר משהו הוא נשאר לבד" • ח"כ אקוניס: "מה עובר בראשו של אדם כשהוא מתבטא בגסות כזאת?"
יוני גרין
כ"ד ניסן התשע"ה / 13.04.2015 19:27

ההתבטאויות של השחקנית ענת וקסמן נגד מצביעי נתניהו, במסגרת סרט תיעודי שישודר היום (שני) בערוץ 2, הציפו מחדש את הקיטוב והשסעים בחברה – ועוררו סערה.

וקסמן תקפה בסרט שיצר העיתונאי דני קשמרו את ראש הממשלה נתניהו: “אני לא אמליך לעצמי כזה מנהיג… זה המלך ש… האשכנזי, העלק נאור, עם המבטא האמריקני עם הנאומים האלו…יושב וכותב נאומים וסרטונים”.

וקסמן קשרה את ההצבעה לנתניהו ל’סרטון השוקולד’ המפורסם, והסבירה: “זה האלו שצועקים ‘רק ביבי! רק ביבי!’ וקללה. ‘רק ביבי! תן לי רק ביבי!’. זה נורא פשוט באיזשהו אופן”.

בתשובה לשאלה כיצד נתניהו משכנע את אותם אנשים להצביע לו, אמרה וקסמן: “הוא לא צריך לשכנע אותם. את המשוכנעים לשכנע? הוא רק אומר ‘ערבים’ והם יוצאים מהחורים. אין עם מי לדבר בכלל”.

“שוב, אנחנו הבועתיים, התל-אביבים, אני מוכנה להכיל אתכם, בואו נדבר. אבל זה גדול עלינו. זה קשי יום…זה עמים אחרים, לצערי”, סיימה וקסמן את הדברים.

סגן השר אופיר אקוניס מהליכוד הגיב לדברים בעמוד הפייסבוק שלו: “מה עובר בראשו של אדם כשהוא מתבטא בגסות כזאת, בפטרונות ובהתנשאות על אדם אחר? ענת וקסמן, כמשל. המחלוקת האידאולוגית עם השמאל, שתולדותיה כתולדות התנועה הציונית, מעולם לא גרמה לי ולחבריי, לחשוב ולהתנהג, כפי שמתבטאים אחדים מאלה המכנים עצמם ‘אנשי רוח’.

“לא נמאס לכם מהבוז שאתם רוחשים לציבורים עצומים שלא חושבים כמוכם? הרי הדבר הגזעני ביותר והמכוער ביותר הוא לחשוב שהתרבות שלכם טובה מזו של זולתכם. העם אמר את דברו. אשרינו שכך אמר! תתרגלו”.

מנגד, האמן יאיר גרבוז, שהותקף בעצמו על דבריו נגד “מנשקי הקמעות והקברים” – מתבכיין: “זה עליהום מכל הכיוונים, זה מה שקורה פה”.

גרבוז, שבעצמו היה לאחרונה במוקד גל מחאה חריף בעקבות דבריו בעצרת השמאל לפני הבחירות, אמר לחדשות 2 Online: “כשעושים ממה שאתה אומר דברים שאתה לא מתכוון אליהם – אתה נשאר לבד. כל פעם שמישהו אומר משהו הוא נשאר לבד”.

חברת הכנסת מירי רגב תקפה הבוקר את וקסמן באופן אישי, כשכתבה ברשתות החברתיות: “ענת וקסמן שחצנית ואליטיסטית. חוץ מאשר לקרוא לנו עכברים, היא כינתה אותנו בכל כינוי אפשרי. מעניין איזו גבינה נתנו לה להריח, שגרמה לה לצאת מהמחבוא שלה ולחשוף את הדמות היהירה והגזענית שלה”.

“די נמאסתם, תלמדו לקבל את החלטת הרוב”, כתבה רגב, “אנחנו הליכודניקים, הליכוד בראשותו של נתניהו, נמשיך לפעול למען עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל”.

שר התחבורה ישראל כ”ץ כתב בתגובה לדברים בחשבון הפייסבוק שלו: “בושה שמדינת ישראל מסבסדת אנשים מסוגה של שחקנית התיאטרון, ענת וקסמן, שמכנה את תומכי הליכוד בשלל ביטויים גזעניים ומעליבים. לצערי היא מייצגת נגע שקיים בחברה הישראלית. מ-1977 ועד היום הם לא למדו כלום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות