הלוויה הזויה באלעד: הספדים בלי גופת האברך שנפטר • איך זה קרה?

המלווים שהתכנסו בשעה 11:00 ברחוב בן עוזיאל כדי להשתתף בהלווייתו של האברך עופר שרעבי ז"ל הופתעו: אין גופה • בסופו של דבר האישורים הושגו, והלוויה תצא מבית המנוח ז"ל בשעה 16:00 - אל בית החיים סגולה בפתח תקווה
חיים טוויל
כ"ד ניסן התשע"ה / 13.04.2015 14:01

אירוע הזוי התרחש הבוקר בעיר אלעד: מאות אנשים שהתכנסו בשעה 11:00 ברחוב בן עוזיאל כדי להשתתף בהלווייתו של האברך עופר שרעבי ז”ל, משגיח כשרות שנמחץ בתוך מכונה במאפיית מצות שבועיים לפני חג הפסח ואמש נפטר מפצעיו, מצאו עצמם משתתפים בהלוויה, מאזינים להספדים – כשכל זה מתרחש ללא גופה.

הכשל המביך נוצר לאחר שמשפחת המנוח ז”ל קבעה את שעת הלוויה ללא תיאום עם המשטרה, שדרשה לבצע בדיקה של סיבת המוות.

וכך, במשך זמן ממושך מצאו עצמם משתתפי הלוויה ממתינים לשווא , עד שהתברר כי הגופה לא תגיע בשעה הקרובה, משום שהמשטרה אינה מאשרת את שחרורה – והציבור התפזר.

במקביל פנו עסקנים אל המשטרה, שדרשה מסמך אישור קבורה. רק לאחר שהושגו האישורים הנדרשים, שוחררה גופת המנוח ז”ל.

מיכאל גוטוויין, רכז המחלקה המשפטית של זק”א דיווח: “הזוי אבל זה מה שקרה באלעד – לוויה בלי גופת הנפטר.

“ההלוויה שהיתה אמורה להתחיל ב-11:00. התחילה בהספדים בלי גופה, מאחר והמשטרה עדיין לא נתנה אישור לשחרר את הגופה, בגלל סיבת המוות. בינתיים העבירו את הזמן עם כל מיני מספידים מתנדבים.

“המחלקה המשפטית של זק”א זירזה את תהליך השחרור וכעת המשטרה קיבלה אישור מהפרקליטות לשחרר את הגופה. הנפטר יצא בעוד מספר דקות לאלעד להלוויה”.

ההלוויה תצא מביתו של המנוח ז”ל באלעד בשעה 16:00 אל בית החיים סגולה בפתח תקווה.

האברך עופר שרעבי ז”ל, משגיח הכשרות מאלעד, נמחץ בתוך מכונה במאפיית מצות שבועיים לפני חג הפסח ונפגע באורח קשה מאוד, ואמש נפטר מפצעיו.

שרעבי ז”ל, בן 44, נכנס לתוך אחת המכונות לייצור בצק כדי לבדוק את כשרותה. המכונה הופעלה בטעות כשהוא בתוכה – והוא ספג חבלת חזה חמורה שגרמה לפגיעה אנושה באספקת הדם לאיברים חיוניים.

כונני איחוד הצלה העניקו לו טיפול רפואי ראשוני, והוא פונה בניידת טיפול נמרץ של מד”א לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, כשמצבו מוגדר קשה.

רופאי בית החולים בילינסון נאבקו על חייו, ואף ביצעו הליך רפואי ראשון מסוגו בארץ, אולם למרבה הצער אתמול לא נותר להם אלא לקבוע את מותו.

שרעבי ז”ל נולד בפתח תקווה להוריו משה ורחל יבלחט”א. לאחר נישואיו עבר להתגורר בעיר אלעד, שם למד בכולל.

הוא הותיר אחריו אלמנה ותשעה יתומים, בהם שני בנים ושבע בנות. בנו הגדול בן 18 ובתו הקטנה היא כבת חצי שנה בלבד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות