"יציאת מצרים - מקור השראה לכולם" (צילום: הבית הלבן)
"יציאת מצרים - מקור השראה לכולם" | צילום: הבית הלבן

הבית הלבן התייחס אמש (שישי) לדאגה בישראל מפני הסכם המסגרת שנחתם בין אירן לבין המעצמות. בתדרוך לעיתונאים אמר דובר הבית הלבן אריק שולץ: "הנשיא לעולם לא יחתום על עסקה שתסכן את מדינת ישראל".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

הדובר התייחס לביקורת שהפנה ראש הממשלה נתניהו כלפי ההסכם ואמר כי "אנחנו מבינים את עמדתו". עוד התייחס הדובר לנאום של נשיא אירן, חסן רוחאני, שהביע תקווה כי החתימה על הסכם העקרונות היא הצעד הראשון בהתקרבות בין אירן למערב והבהיר: "הדאגות שיש לנו בנוגע לאירן שאינן נוגעות לגרעין נותרו בעינן".

משרד המשפטים נגד החוק של רה"מ? (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
"העסקה תאיים על קיום ישראל" | צילום: קובי גדעון, לע"מ

שולץ הבהיר כי ביממה הקרובה צפוי אובמה לשוחח עם מנהיגי הדמוקרטים והרפובליקנים בקונגרס ובסנאט במטרה לגייס את המערכת הפוליטית האמריקנית לתמוך בהסכם העקרונות שנחתם בלוזאן.

אובמה: "יציאת מצרים - השראה לכולנו"

בתוך כך מסר אמש הנשיא האמריקני ברכה מסורתית לעם היהודי בישראל וברחבי העולם לרגל חג הפסח. "יציאת מצרים לא הייתה תהליך מהיר ולא הייתה תהליך קל", אמר אובמה. "המסע של בני ישראל לחירות דרש מהם לבחור באמונה על פני פחד, באומץ על פני שאננות. סיפור יציאת מצרים נתן השראה לדורות על גבי דורות והוא ממשיך לתת לנו השראה גם היום".

סדר פסח בבית הלבן. ארכיון (צילום: רויטרס)
סדר פסח בבית הלבן. ארכיון | צילום: רויטרס

"הלילה אקיים סדר פסח בבית הלבן זו השנה השביעית ברציפות", הוסיף. "נצטרף למילוני משפחות יהודיות ונספר את אחד מהסיפורים הגדולים ביותר בתולדות האנושות על שחרור. הערב תקרא משפחתי בהגדה כי עלינו לראות את עצמנו כאילו יצאנו ממצרים".

"יציאת מצרים מזכירה לנו שקידמה היא תהליך ממושך ושלא תמיד העתיד היה ברור, אך היא גם מזכירה לנו שתמיד יש סיבה לתקווה", אמר אובמה. "ביחד נוכל להמשיך לעשות את חלקנו כדי לתקן את העולם. ממשפחתי למשפחותיכם - חג שמח".