יום שבת, 18.05.2024 שעה 13:07
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

מה נשתנה? ב"ש מוכנה יותר למשחק העונה

לפני שנה בדש ריסק לאלישע את העונה, למה הפעם זה יכול להיות אחרת? משחק על שש נקודות מארח את לוטם זינו ומציג את עשר המכות של הכדורגל הישראלי

|
בן חיים וביטון. משחק על שש נקודות (רדאד ג`בארה)
בן חיים וביטון. משחק על שש נקודות (רדאד ג`בארה)

1. ליל הסדר. שבוע שלם עבדו בהפועל באר שבע על הדקות הראשונות. להיות מוכנים ללחץ, לא לפתוח רע את המשחק כמו בסיבוב השני, לצאת מההתרגשות ולהשיג ניצחון שיטרוף את הקלפים. דיברו לא מעט על היסטוריה. העיר כולה הייתה בטירוף, בהלה לכרטיסים, אוהדים לא הצליחו לישון בציפייה למשחק ההיסטורי. משחק העונה. שבוע שבעיר דיברו רק על דבר אחד - 90 הדקות בבלומפילד.

ואז הגיע ברק בדש ואחרי קצת יותר מדקה הבקיע עם היד וריסק את ב"ש. מכבי תל אביב ניצחה 0:2. בדיוק שנה עברה מאז ה-31 במארס 2014. וביום שני, באותו מחזור 28, עם אותו פער של חמש נקודות ביניהן, השתיים ייפגשו שוב בבלומפילד.

"באנו אש, כולם טעונים ומוכנים", נזכר לוטם זינו, כיום שחקן תון השווייצרית, שפתח באותו משחק. "היינו במלון בוקר לפני, ראינו וידאו וידענו הכול על כל שחקן. באנו מוכנים בצורה מושלמת. האוהדים הכינו לנו סרטון והיינו בטירוף, אבל אז השער של בדש עם היד הפיל אותנו מנטלית. התפרקנו ולא הצלחנו לחזור, גם אחרי שאלישע לוי הכניס שני חלוצים בהפסקה".

מכבי ת"א VS ב"ש, המשחקים הגדולים

המשחק ההוא ריסק לבאר שבע את העונה. אחרי אותו משחק היא ניצחה רק פעם אחת עד סוף הפלייאוף וצברה בסך הכול שש נקודות מ-24 אפשריות (25 אחוזי הצלחה). הפער צמח משמונה ל-16 נקודות והאליפות הוכרעה בווסרמיל במחזור ה-33. המכה המוראלית וההבנה שמאבק האליפות גמור היו יותר מדי. אחרי המשחק נשמעו אמירות תבוסתניות. מכבי ת"א הייתה אז מכשול גבוה מדי, אבל מהנפילה ב"ש כלל לא הצליחה להתאושש. גם לא בחצי גמר גביע המדינה. במובן מסוים, אותו ערב עגום היווה את הבסיס לעונה הנוכחית.

2. יציאת מצרים. אלונה ברקת ואלישע לוי הפיקו לקחים מהעונה שעברה. הם העמיקו את הסגל, חיזקו נקודות תורפה כמו מרכז השדה והוסיפו איכות. אז אמנם קצב צבירת הנקודות נמוך יותר השנה לעומת אשתקד (62:52), הכדורגל של באר שבע היה רחוק מלהלהיב העונה והכוכבים הופיעו בתורות, אבל עדיין מדובר בקבוצה יותר מוכנה ובשלה לתואר.

אלונה ברקת ואלישע לוי. הפיקו את הלקחים (יניב גונן)
אלונה ברקת ואלישע לוי. הפיקו את הלקחים (יניב גונן)
 

באר שבע התמודדה טוב יותר העונה עם פציעות, היא הפכה את וסרמיל למבצר ראוי למועמדת לאליפות (37 נקודות מ-42 אפשריות, 88 אחוזי הצלחה) והיא מוליכה את הטבלה הפנימית של קבוצות הפלייאוף העליון, משמע היא למדה להופיע למשחקים גדולים. אבל מצד שני, הקבוצה נפלה מ-61 אחוזי הצלחה בחוץ אשתקד (מקום שני בליגה) ל-38 בלבד, מה שמלמד על חוסר יציבות ותנודות ביכולת.

המשחק הראשון בין הקבוצות בבלומפילד (0:0) אולי שבר את המחסום המנטלי של טראומות העונה שעברה. למשחק העונה הנוכחי ב"ש באה טוב יותר. היא עברה את המשבר, היא במומנטום חיובי ועל אף העובדה ששוב תחסר שחקן משמעותי (סוארס אשתקד, חובאן הפעם), יש לה סיבות קלות להיות מעט יותר אופטימית. ומכיוון שמכבי ת"א קצת פחות מרתיעה והפלייאוף העליון יותר חזק, נראה שהפעם גם תיקו ישמח את לוי והשחקנים שלו.

"הפועל ב"ש של השנה הרבה יותר מושקעת. תקציב יותר גדול, שחקנים ושמות שעם כל הכבוד לי ולכולנו, לא היו בעונה שעברה", טוען זינו. "הפועל ב"ש של היום לא נופלת בכלום ממכבי ת"א. מבחינת העיר, הסיטואציה לא השתנה. גם בשנה שעברה הגיעו 800 אוהדים לאימון והאווירה הייתה מתוחה וגם עכשיו חברים מתקשרים אליי לשווייץ ומבקשים שאארגן כרטיס. אבל על המגרש, לב"ש יש סגל עמוק והיא תעשה הכול בשביל התוצאה שתשאיר את הסיכוי לאליפות".

זינו. &qout;יש לב&qout;ש שחקנים ושמות שלא היו בעונה שעברה&qout; (משה חרמון)
זינו. "לב"ש יש שחקנים ושמות שלא היו לה בעונה שעברה" (משה חרמון)
 

האם באר שבע מסוגלת לעשות את זה? לקטוע רצף עלוב במשחקי חוץ (ניצחון אחד בטדי ב-10 משחקי הליגה האחרונים) דווקא בבלומפילד? זינו משוכנע שכן: "עם הסגל שיש להפועל ב"ש העונה ועם הספסל שיש להם, הם יכולים ללכת עד הסוף. יש לצוות המקצועי יותר אופציות ואם הקבוצה תהיה בפיגור, יש לצוות כלים להגיב ולהשפיע. חסר להם עוד פוש קטן והכוונה היא לתוצאה טובה נגד מכבי ת"א בבלומפילד. גם הקהל הוא כוח גדול והאוהדים שילוו את הקבוצה ייתנו תצוגת עידוד רצינית. אני מאחל להם הצלחה משווייץ".

3. מכת בכורות. בית"ר ירושלים צברה בעידן גיא לוי 18 נקודות מ-24 והתבססה במקום הרביעי, אבל המאמן לא יישן טוב במהלך החג. משחק אימון סטנדרטי נגד הנוער השבית לו את סזאר ארסו (הבלם הזר הטוב בליגה) עד תום העונה וגרם למצוקת בלמים קשה. זאב חיימוביץ' סובל מדורבן ולא שיחק חודש וחצי וכך כרגע לקבוצה בלם כשיר אחד - טל כחילה הצעיר. המומנטום הנפלא נמצא בסכנה בתזמון הכי גרוע שיכול להיות.

לעירוני ק"ש הייתה בעיה זהה. מכת פציעות והרחקות חשפה סגל קצר ורצף תוצאות שלילי הוציא לחלוטין את העוקץ מעונה טובה. במקום להיאבק על האליפות עד הסוף ואחרי שכבר איבדה את הגביע, הקרייה תנסה לשמור על מה שהשיגה בעונה שעברה - המקום השלישי. לק"ש, אגב, יש בדיוק אותו מספר נקודות שהיו לה במצב הזה בעונה שעברה, ההבדל הוא במומנטום. במצב שנוצר, רק רצף ניצחונות יוצא דופן יכול לגרום לעונה הנוכחית להסתיים עם תואר אחר מאשר: "החמצה".

ארסו וכחילה. גיא לוי איבד את הבלם הזר הטוב בליגה (נעם מורנו)
ארסו וכחילה. גיא לוי איבד את הבלם הזר הטוב בליגה (נעם מורנו)
 

המסקנה ברורה: ריצה בצמרת מחייבת סגל עמוק. אפשר לצחוק על הרוטציה של פאקו, לדבר על המתוסכלים והממורמרים בספסל או על השינויים התכופים בהרכב, אבל בשורה התחתונה, מכבי ת"א ערוכה טוב יותר מבחינת עומק הסגל להתמודד עם מכת היעדרויות מפתיעה בשלב כזה או אחר של העונה וזה מקנה לה יתרון על פני ב"ש וק"ש. אותו יתרון שיש למכבי חיפה על בית"ר בקרב על אירופה.  

4. מעבדות לחירות. הנהלת ההתאחדות הפגינה השבוע אקטיביזם די נדיר בדרך למספר תיקונים חדשים: איסור הגבלות לשיתוף מושאלים נגד קבוצת האם (חוק המושאלים או חוק ג'ורדי קרויף), מתן סמכות לבורר להטיל סנקציות כמו איסור רישום שחקנים לתקופה ארוכה על קבוצות שלא עומדות בהתחייבויות (להלן: חוק אריאל הרוש) ואילו יו"ר הבקרה עופר אורליצקי דוחף להחמרת עניין הערבויות (במה שיכונה בעתיד חוק אלי שגב).

יו"ר ההתאחדות עופר עיני רוצה להבטיח סטנדרטים גבוהים יותר של התנהלות ומניעת קריסה כלכלית של קבוצות וזה מבורך. בתור איש שבא מהעם, יו"ר הסתדרות לשעבר, קשה לו לראות את העוולות שמבצעים מעסיקים כאלה ואחרים בליגה והוא רוצה לדאוג לרווחת העובד. רק שבפועל, התיקונים החדשים שלו יכולים להוביל למציאות הפוכה לחלוטין.

עופר עיני. הכוונה טובה, התוצאות יכולות להיות הרסניות (נעם מורנו)
עופר עיני. הכוונה טובה, התוצאות יכולות להיות הרסניות (נעם מורנו)
 

חוק המושאלים למשל הוא חוק הרסני. הוא יביא לכך שקבוצות כמו מכבי ת"א או מכבי חיפה יצמצמו השאלות שחקנים לקבוצות מליגת העל. הפגיעה כאן משולשת: בשחקן, שיתייבש על הספסל או יישלח לליגה הלאומית, בקבוצות הקטנות ובליגה שתהפוך לחלשה יותר. הפועל פ"ת ובני סכנין למשל, חיות על השאלות כי זה מה שתקציבן מאפשר. זה לגיטימי בדיוק כמו הדרישה של המשאילה ששחקניה לא ישחקו נגדה.

ייתכן ועיני וחבריו ראו לנגד עיניהם את טובת הקטנות, אבל הם יגרמו לתוצאה ההפוכה. השאלה היא אקט חיובי, כי היא מאפשרת לשחקן לקבל דקות ולקבוצה הקולטת לצרף רכש בעלות סבירה. אם כמות המושאלים תרד, הקטנות יצטרכו להתבסס על חומר שחקנים זול ופחות טוב, הרמה תרד ולא מעט שחקנים ייפלו בין הכיסאות. המסקנה: השאלות צריך לעודד.

אם כבר מונעים את ההגבלה ופוגעים בחופש החוזים, ראוי היה לתת לגדולות תמריץ. למשל, בונוס כספי מהמנהלת על השאלה בתוך הליגה, הגבלה חלקית (למשל איסור לשתף מושאל אחד) או פשוט לאפשר לגדולות תקנונית להקים קבוצות בת. מכבי ת"א ב' חזקה בלאומית שווה לפעמים יותר לשחקן מהפועל פ"ת א' חלשה בליגת העל.

ג´ורדי קרויף. הרמה תרד ושחקנים ייפלו בין הכיסאות (יניב גונן)
ג´ורדי קרויף. הרמה תרד ושחקנים ייפלו בין הכיסאות (יניב גונן)
 

גם שאר התיקונים מראים על ניתוק מהמציאות הקיימת. נכון, אי אפשר ולא צריך להשלים עם התנהלות כלכלית כמו במכבי נתניה, הפועל עכו ואפילו הפועל ת"א או במקרים של קבוצות שלא משלמות משכורות/חובות/דמי העברה. אבל השאלה שעיני וחבריו צריכים לשאול את עצמם פשוטה; האם הגברת הסנקציות והחרפת העונשים תביא לשיפור מצבן הכלכלי של הקטנות או להפיכת ליגת העל למועדון סגור ומצומצם לעשירים בלבד?

5. במחזור ה-28 בפלייאוף העליון בעונה שעברה: מלבד משחק העונה, בני סכנין התגלתה כספקית הנקודות התורנית עם תבוסה ביתית 4:1 לעירוני ק"ש. הפועל ת"א דרסה 0:4 את מכבי חיפה (אבוטבול, זגורי וסאשה היו בין הכובשים) ופתחה מחדש את הקרב על המקום הרביעי.

6. מיוחד לפסח: עשר המכות שנפלו העונה על הכדורגל הישראלי:

רדיוס: ויתפרעו בני ישראל וישליכו מצית, קלמנטינה וגרעינים. וירא בית הדין כי רעה התנהגותם, וישלח אותם לנתניה.

האצטדיון בנתניה. מארח לא מעט משחקי רדיוס (משה חרמון)
האצטדיון בנתניה. מארח לא מעט משחקי רדיוס (משה חרמון)
 

אופוריה: ויחגגו בני ישראל ארבעה חודשים ושניים עשר ימים את הניצחון על בוסניה, ויגיעו שאננים ויאשימו את התקשורת.

קיבעון: ויקרא אלי גוטמן את הטורים והכתבות והניתוחים לקראת וויילס ויחליט לא לבצע שינויים ותקרוס הנבחרת אחרי 45 דקות.

קמע: ויבואו ראשי ההתאחדות אל היעל ויאמרו לו: "בך בחרנו מכל החיות לשעשע את העם". ויעל היעל לחיפה וירושלים. ותפסיד הנבחרת שני משחקים.

אלי גוטמן. מכת קיבעון (אורן בן חקון)
אלי גוטמן. מכת קיבעון (אורן בן חקון)
 

ערבויות: ויתחייב אלי שגב לשלם משכורות באמצעות ערבויות מבנק בניכר וצ'קים דחויים. וירא בני נתניה כי אין כיסוי להבטחות ויתדפקו על דלתו של אורליצקי. 

מנודים: ויבוא הבעלים אל הידין והעזריאל ושאר הסוררים ויאמר להם: "לכו", ויענו: "שלם לנו". ויתאמנו בצדי המגרש עם קבוצת הנוער.

טדי: ויעלו בני ישראל לירושלים לצפות במשחק הנבחרת, ויתקעו בפקקים ויעשנו עליהם ביציע ויקלל אותם המאבטח. ויאמרו: "יהיה סמי עופר ביתנו". וישמע ניר ברקת הדברים הללו, ותחרף נפשו.

אצטדיון טדי. פקקים, סיגריות וקללות (אורן בן חקון)
אצטדיון טדי. פקקים, סיגריות וקללות (אורן בן חקון)
 

גזענות: ויאשים אלי דסה את אוהדי קריית שמונה כי כי לעגו לצבע עורו, וישמע אחמד עאבד קריאות "מחבל", ויבואו בפני בית הדין ויאמרו: "עזור לנו". ויטיל הדיין חמישה ועשרים אלף שקל קנס. ותתעשר קופת ההתאחדות. 

אלירן עטר: וישוב אלירן העטרי מארץ רחוקה, ויקבלו אותו בני חיפה בשירים ובמחולות ויחזיר להם על המגרש. וירא אלי גוטמן את הצלחת העטרי ויחליט לא לזמן אותו לנבחרת. ותרעש הארץ למשך ארבעה ימים רצופים.

גארת' בייל: נתן לנו שתי מכות.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */