החטיפה שלא הייתה: מעצר שני הצעירים הוארך ב-4 ימים

כתשע שעות לאחר שאותר, הובא ניב אסרף, בן ה-22 מבאר שבע שהקפיץ מדינה שלמה שחששה לגורלו - לדיון בהארכת מעצרו, כשהוא כבול באזיקים • אביו: "הוא לא הבין, הוא כנראה ציפה למשהו קטן ולא גדול" • דו"צ: "מניח שזה עלה כמה מאות אלפי שקלים" • המשטרה: "מיליונים" • השופט: "מדובר במעשה חסר אחריות באופן מחריד במציאות חיינו"
חיים טוויל
י"ד ניסן התשע"ה / 03.04.2015 10:00

החטיפה שלא הייתה מגיעה לבית המשפט: ניב אסרף, הצעיר שאותר לאחר שעות רבות של חיפושים ודאגה, נחקר במהלך הלילה, והבוקר (שישי) הובא יחד עם חברו, המשרת כנגד בקבע, אל בית משפט השלום בירושלים כשהוא כבול באזיקים.

מעצרם של אסרף וחברו, שני בני 22 מבאר שבע, הוארך בארבעה ימים – עד יום שני.

השופט חן אביטל אמר בדיון: “מדובר במעשה חסר אחריות באופן מחריד במציאות חיינו, במיוחד לאחר שבעבר הלא רחוק נחטפו ונרצחו נערים באזור סמוך לאזור שהתרחש האירוע”.

סעיפי האישום המרכזיים נגד אסרף ‘הנעדר’ הם בידו ראיות, שיבוש הליכי משפט, הפרת הסדר הציבורי והפרעה לשוטר.

מאות חיילים שלא יצאו הביתה בשל החיפושים שוחררו הבוקר, על מנת שיבלו את החג עם משפחתם.

“הנזק הכספי שנגרם כתוצאה מהחיפושים אחר ניב אסרף ייאמד במיליוני שקלים”, אמרו גורמים במשטרה.

שמואל אסרף, אביו של ניב, אמר הבוקר לחדשות 2: “התחושה היא קצת הקלה, למרות שעברנו יום לא רגיל. אני רוצה להודות לכל כוחות הביטחון ולצבא, לכולם על מה שהם עשו, ועכשיו צריך ללכת לטפל בילד”.

האב טען כי לא ידע מההחלטה לבדות את החטיפה: “זה לא סיפור שידענו עליו. זה הכל עדיין בחקירה. עוד לא ראיתי את הילד, אנחנו נדבר איתו.

“הוא היה כנראה בלי תקשורת, הוא לא הבין, הוא כנראה ציפה למשהו קטן ולא גדול, נראה לי מוזר כל הסיפור הזה”, הוסיף האב שמואל, שאישר כי אסרף בן ה-22 נפרד מהחברה שלו בימים האחרונים. האב הדגיש כי מוקדם בשלב זה לקבוע האם זה הגורם לאירוע: “נדבר איתו ונראה, אני לא רוצה סתם לזרוק מילים”.

דובר צה”ל, תא”ל מוטי אלמוז, שחזר הבוקר את השעות הדרמטיות מרגע קבלת הדיווח על היעדרותו של אסרף ועד שחברו סיפר לחוקרים היכן הוא מסתתר – בוואדי בקריית ארבע עם שק שינה ושימורים.

בריאיון לתכנית הבוקר בערוץ 2 אמר אלמוז: “צה”ל לא הרפה עד הרגע שבו התברר באופן חד משמעי שאפשר להוריד את המאמץ הלאומני. במשך כל השעות הללו היה לנו מאמץ להביא מישהו בחיים”.

אלמוז העריך כי מאות חיילים לא יצאו לבתיהם בגלל הכוננות הגבוהה והחיפושים אחר אסרף. “אני מניח שזה עלה כמה מאות אלפי שקלים, זה אירוע חמור”.

“הוא אמר שהוא חיפש תשומת לב, הם חיפשו תשומת לב”, הוסיף דובר צה”ל. “הדרך שהם מצאו למשוך תשומת לב זה להקפיץ אלפי חיילים, שוטרים ואנשי שב”כ – זה מאמץ אדיר, כמה שעות של מריטת עצבים”.

על אף שחלק מהחיילים נתקלו בזריקת אבנים ובמחאה מצד תושבי הכפרים הערבים אלמוז הבהיר כי “לא היו חיכוכים עזים בתוך הכפרים”.

דובר צה”ל הדגיש כי צה”ל יפעל באופן דומה מול התרעות נוספות. “זה לא משנה כלום בתפיסה שלנו – החובה שלנו היא להגיע אל האדם כשיש אירוע כזה, ואחר כך לבוא איתו חשבון. אני מניח שנעמיד אותו לדין ונמצה איתו את הדין, אני חושב שצריך לטפל בהם”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    3 מדינות ל-3 עמים
    05/04/2015 17:17
    אשכנזי מאוס
  1. נמאס כבר מהערסים האלה! שיחזרו לאפריקה או שנקים פה 3 מדינות. אחת ליהודים, אחת לפלסטינאים ואחת לצ׳ח צ׳חים וערסים !!