חשש לחיי ישראלי בן 22 שנעדר ליד חברון; הרקע להיעלמות – פלילי

שני ישראלים בני 22 עצרו עם רכבם בין קריית ארבע לכפר בית ענון • אחד מהם הלך להביא כלי עבודה מכפר סמוך - ומאז נעלמו עקבותיו • גורמי ביטחון: "אנחנו לוקחים את הדיווחים בשיא הרצינות ומפעילים מאמצים כבירים" • גורם במשטרה: "חברו של הנעדר מסר בחקירה גרסאות סותרות - ששתיהן שקריות" •
חיים טוויל
י"ג ניסן התשע"ה / 02.04.2015 18:46

חשש לחיי ישראלי שנעדר באזור חברון: כוחות גדולים של צבא ומשטרה סורקים את השטח בין קריית ארבע לכפר בית ענון, בחיפוש אחר ישראלי שנעדר באזור.

הצעיר נעדר משעות הצהריים (חמישי), לאחר שנסע עם חברו בין קריית ארבע לכפר בית ענון. מסיבה שאינה ברורה, שני הצעירים, בני 22, שמתגוררים בבאר שבע, עצרו בצד הדרך והצעיר יצא לכיוון הכפרים הסמוכים לבקש עזרה, כשהוא ללא טלפון נייד, שנותר במושב הקדמי של הרכב.

בשעה 16:17, כחצי שעה לאחר שהצעיר יצא לבקש עזרה, התקשר חברו למוקד 100 של המשטרה ודיווח על היעדרותו.

כוחות משטרה וצבא פתחו בסריקות של השטח, לאור החשש כי הוא נחטף.

בקרב גורמי הביטחון מתחזקת הערכה כי האירוע החל על רקע פלילי, וסופו על רקע לאומני.

חברו של הצעיר שהיה עמו נחקר וגורם במשטרה טען כי ישנן סתירות בעדותו. תחילה, טען החבר בפני חוקרי מחוז ש”י כי השניים היו בדרכם למערת המכפלה. כעבור כמה דקות, טען שהיה תקר באחד מגלגלי הרכב.

שתי הגרסאות נמצאו לא נכונות.

גם דובר צה”ל מסר מן מה לאחר תחילת הפרשה, כי לא ברור האם באמת הייתה תקלה ברכב, או ששני הצעירים עצרו את הרכב באופן יזום.

יחידות מיוחדות של צה”ל הוקפצו לגזרת חטיבת יהודה כדי לסייע בחיפושים ובמקביל הקפיץ מפקד החטיבה סיירים אזרחים על מנת לנסות ולהתחקות אחר המסלול שבו צעד הנעדר. 

מדובר בקושי רב מאחר והנעדר השאיר, כאמור, את מכשיר הטלפון שלו במושב הקדמי של הרכב.

המאמצים מושקעים כעת בעיקר בכפר שנחשב לעויין ומתגוררים בו אנשי חמאס וג’יהאד איסלאמי.

במסגרת החיפושים, צה”ל מכתר את אזור העיירה חלחול. הכוחות עוברים מבית לבית והאזור סגור. במקביל, כלי רכב על צירי התנועה מעוכבים לחקירה.

גורמי ביטחון שהצטרפו לחיפושים אמרו: “אנחנו לוקחים את הדיווחים בשיא הרצינות ומפעילים מאמצים כבירים. ישנה אפשרות שמדובר באירוע על רקע פח”עי – כל האפשרויות נבדקות”.

ממוקד הביטחון של קרית ארבע נמסר כי הצעיר לבש לבש ג’ינס כחול וקפוצ’ון עם כיתוב של קק”ל. כוחות חילוץ מיחידת חילוץ עציון הוקפצו כדי לסייע בבדיקות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות