שתף קטע נבחר

צילום: אורן אהרוני

ערן זהבי: "לא צריך לערוף ראשים"

בראיון ל"ידיעות אחרונות", קשר נבחרת ישראל עונה לביקורות אחרי התבוסה לוויילס ("אני לא צריך לתת תשובות או להוכיח לאף אחד כלום") ומתכונן למשחק ביום שלישי ("קרו דברים יותר הזויים מאשר ניצחון של ישראל בבית על בלגיה")

"לא צריך לערוף ראשים, ולא ניתן לאף אחד להוריד לנו את הראש. קרו בכדורגל דברים יותר הזויים מאשר ניצחון של נבחרת ישראל בבית על נבחרת בלגיה - כך שהכל פתוח, גם לסיים באחד משני המקומות הראשונים. ברור שאם נסיים במקום הרביעי זה יהיה כישלון, אבל יש פה חבורה של גברים שחושבת רק חיובי ומתנתקת מהרעשים מסביב", כך אמר ערן זהבי בראיון ל"ידיעות אחרונות", יום אחרי התבוסה 3:0 לוויילס ולקראת המשחק מחר (ג', 21:45) נגד בלגיה.

 

 

כוכב מכבי ת"א מנסה לנתח מה השתבש שלשום: "לפעמים הדברים לא הולכים כמו שאתה מצפה ורוצה. המחצית הראשונה הייתה שקולה, גם הם לא הגיעו ליותר מדי הזדמנויות. זה לא שהם היו במחצית גדולה ואנחנו התבטלנו מולם. היינו צריכים לסיים את המחצית בתיקו אפס, ואז לתקן. פתאום ספגנו שער מכלום, בעיטת שוער שלהם בדקה האחרונה של המחצית. מי חשב שיהיה מזה שער אחרי שהתמודדנו מולם בעשרות מצבים כאלו. פשוט חוסר מזל וחוסר עירנות ששילמנו עליהם".

 

זהבי עם ייני באימון הנבחרת. "יש פה חבורה של גברים שחושבת רק חיובי" (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
זהבי עם ייני באימון הנבחרת. "יש פה חבורה של גברים שחושבת רק חיובי"(צילום: עוז מועלם)

 

חמש דקות אחרי ההפסקה נשברתם.

"ירדנו לחדר ההלבשה והאמנו שנתקן, אבל במחצית השנייה הדברים הסתבכו עוד יותר. תוכנית המשחק שעבדנו עליה כל השבוע השתבשה תוך חמש דקות. פתאום עוד שער ושחקן מורחק, חבל. למרות הכל אנחנו עם 9 נקודות מ-12, אז בוא נהיה אמיתיים עם עצמנו, הרי כל הפרשנים שקוטלים עכשיו ניבאו ניצחון שלנו".

 

האם הגעתם מוכנים לשיטת המשחק של וויילס, עם שלושה בלמים?

"לא רק שהיינו מוכנים, דיברנו על האפשרות הזו באסיפות ביום שישי וגם בשבת, לא הייתה פה הפתעה. אמנם חשבנו שיש יותר סיכוי שהם ישחקו בשיטה אחרת, אבל היינו מוכנים גם לזה. מה שבטוח, שיטת המשחק של וויילס לא הכריעה את המשחק. לא היינו טובים כקבוצה וזה פגם ביכולות האישיות שלנו".

 

אמרת בסיום המשחק שהייתה אופוריה.

"הייתה אופוריה בקרב הקהל והתקשורת, לא אצל השחקנים. ידענו שיהיה משחק קשה, אבל תבדוק את השערים שלהם: הראשון מבעיטת שוער, השני מבעיטה חופשית של בייל ואז ההרחקה. אנחנו אוהבים להמעיט בערך היריבה, אבל אלה שחקני פרמייר-ליג בתוספת בייל. היו כמה שחקנים עם יכולות אישיות מדהימות".


מוקדמות יורו 2016, בית 2 נבחרת ישראל

טבלת הבית הישראלי
מקום נבחרת משחקים ניצחון תיקו הפסד שערים הפרש נקודות
1. וויילס 8 5 3 0 2-9 7 18
2. בלגיה 8 5 2 1 3-17 14 17
3. ישראל 8 4 1 3 9-14 5 13
4. בוסניה 8 3 2 3 10-12 2 11
5. קפריסיו 8 3 0 5 13-12 1- 9
6. אנדורה 8 0 0 8 30-3 27- 0

 

מצד שני זו נבחרת מדרג רביעי, ואם רוצים להגיע ליורו חייבים לעבור יריבות מהסוג הזה.

"אם אנחנו רוצים להגיע מתישהו לטורניר גדול, אנחנו צריכים לדעת להתעלות יותר מפעם אחת בקמפיין. אני מסתכל על הטבלה, ואנחנו כרגע שתי נקודות פחות מהמקום הראשון ויש להם משחק עודף. אנחנו עדיין חזק בתמונה, ולא נרים ידיים עד שנדע שאין סיכוי. נעשה את המיטב נגד בלגיה".

 

סוכנויות ההימורים קבעו שהייתם פייבוריטים נגד וויילס.

"מי שמנתח את ההרכבים דווקא רואה שוויילס פייבוריטית על הנייר, אבל אני לא הרגשתי כך לרגע. היינו צריכים לתת יותר פייט, הבדלי הרמות זה לא שלושה שערים. סוכנויות ההימורים אולי התבססו על כך ששיחקנו בבית ושהם לא ניצחו משחקי חוץ חשובים, אבל גם אנחנו לא חשבנו שנקבל שער מבעיטת שוער ונישאר 40 דקות בעשרה שחקנים".

 

מה שהספיק נגד רונאלדו לא היה מספיק טוב נגד בייל.

"לא ראיתי במחצית הראשונה שהוא עשה דברים גדולים. עצרנו אותו מצוין, אבל כשנותרו בעשרה שחקנים, אתה רואה את היכולות הגבוהות שבאו לידי ביטוי נגדנו".

 

בייל מול ישראל. זהבי: "עצרנו אותו מצוין במחצית הראשונה" (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
בייל מול ישראל. זהבי: "עצרנו אותו מצוין במחצית הראשונה"(צילום: גיל נחושתן)

 

אז אולי הנבחרת שלנו לא יכולה להתמודד עם שחקנים מליגות כמו אנגליה וספרד. הכוכבים שלנו שמשחקים בחו"ל מגיעים מהליגה הבלגית.

"עכשיו אתה אומר את זה, אבל אחרי בוסניה לא שמעתי את זה. גם להם יש כוכב מרומא, שחקנים מהליגות האנגלית והגרמנית, ולא שמעתי שאמרתם שאנחנו משחקים רק בבלגיה וזה לא מספיק טוב. היללו אותנו אחרי בוסניה, עכשיו מבקרים אותנו. אין לי בעיה עם זה, רק שאסור להיות קיצוניים מדי. פתאום מפסידים לוויילס, ואז מתחילות התיאוריות על הכדורגלן הישראלי הנחות, זה שבנובמבר הטריף את כל המדינה".

 

ליאור רפאלוב הגיע בכושר שיא מברוז', אבל לא עשה כלום.

"אם ציפיתם שליאור ייקח את הנבחרת לבד, זה לא יקרה כי הוא בעיקר שחקן קבוצתי. אם הקבוצה לא מתפקדת, הוא לא יכול להביא לידי ביטוי את היכולות האישיות שלו".

 

ליאור רפאלוב באימון. "הוא לא ייקח את הנבחרת לבד" (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
ליאור רפאלוב באימון. "הוא לא ייקח את הנבחרת לבד"(צילום: עוז מועלם)

 

"אנחנו נבחרת חסינה"

גם אלי גוטמן ספג ביקורות רבות. שהוא לא הגיב בזמן, חילופים לא נכונים, הרכב לא מדויק.

"זה לא אותו גוטמן שהיללתם אחרי בוסניה? זה לא אותו מאמן שאמרתם כל הכבוד שהלך עם האמת שלו, עם האני מאמין שלו מקפריסין ועד בוסניה וזה הצליח? הוא הוביל אותנו ל-9 מ-12 נקודות.

אנחנו נבחרת חסינה, מוכנה לקבל ביקורות ענייניות".

 

בנבחרת אתה משחק מתחת לחלוץ, במכבי חלוץ מדומה או קשר התקפי. איפה אתה הכי אוהב לשחק?

"בנבחרת אני משחק 50-50 בקו של ביברס נאתכו. אני עושה הרבה יותר הגנה. זה שאני יכול לשחק בכמה תפקידים זה יתרון גדול למאמנים שלי שיודעים שיכולים לסמוך עליי. בכדורגל המודרני אסור להתמקד בתפקיד אחד. אני אוהב להיות השחקן החופשי. ברור שבנבחרת אין לגיטימציה לתת לשחקן כזה חופש, כולם מחויבים לעבודה".

 

בליגה הישראלית אתה השחקן הטוב ביותר. נגד בוסניה הוכחת שאתה יכול להביא את זה לנבחרת, ואחרי המשחק שלשום שבו הצגת יכולת ירודה שוב נשמעו ביקורות.

"אני לא צריך לתת תשובות או להוכיח לאף אחד כלום. כל אחד יכול להגיד מה שהוא חושב, אני מוכיח את עצמי בכל שבת על המגרש".

 

אלי גוטמן. "זה לא אותו גוטמן שהיללתם אחרי בוסניה?"  (צילום: אורן אהרוני ) (צילום: אורן אהרוני )
אלי גוטמן. "זה לא אותו גוטמן שהיללתם אחרי בוסניה?" (צילום: אורן אהרוני )

 

אבל זה בליגת העל. אתה יכול להגיע לרמות גבוהות יותר?

"יש לי מאמן שאימן הרבה שנים באנגליה. אם הוא אומר בצורה ברורה שאני יכול לשחק באנגליה, זו התשובה הטובה ביותר. לי אין ספק שאני יכול לשחק ברמות האלה".

 

אתה עוד מאמין בסיכויי העלייה ליורו?

"ברור, הכל פתוח. אנחנו יכולים לעלות דרך אחד משני המקומות הראשונים".

 

ביוני יש לכם את בוסניה בחוץ.

"קבעת כבר שהפסדנו לבלגיה מחר? אני תמיד חיובי, ננסה לעשות את המיטב. זה שהפסדנו לוויילס בבית לא אומר שאי אפשר לנצח בוויילס".

 

הנבחרת מאוכזבת. זהבי: "איך מרימים את עצמנו? פשוט מתנתקים" (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
הנבחרת מאוכזבת. זהבי: "איך מרימים את עצמנו? פשוט מתנתקים"(צילום: ראובן שוורץ)

 

איך אתם מרימים את עצמכם?

"פשוט מתנתקים. יש לנו משימה הרבה יותר קשה מחר, אסור לנו להיכנס למרה שחורה אחרי שהפסדנו במשחק אחד. יש מחר משחק שאפשר לתקן בו".

 

אתה באמת חושב שאפשר לעשות משהו נגד בלגיה?

"אז מה אתה רוצה, שנוותר מראש? בלגיה היא אחת הנבחרות הטובות בעולם כיום, אבל הכל אפשרי עם עבודה קשה".

 

אתה חושב שאנחנו אחת מ-24 הנבחרות הטובות באירופה?

"אם נגיע ליורו אז כן, ואם לא - אז לא. לא רוצה להסתכל רחוק מדי, כרגע רק על בלגיה. בכל פעם שהתעסקנו בחישובים, לא הגענו לשום מקום".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
ערן זהבי
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים