שתף קטע נבחר

למ"ס: הייצור התעשייתי ירד ב-8.6%

כך, בחודשים פברואר-אפריל, בחישוב שנתי. עוד מדווחת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שחלה ירידה של 7.7% במספר משרות השכיר בתעשייה, בנוסף לצמצום בהיקף המשרות עצמן

נתוני הייצור התעשייתי במשק ממשיכים לשקף את הירידה העולמית , והמקומית , בביקושים. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (א') שחלה ירידה של 8.6% בייצור התעשייתי, בחישוב שנתי, בחודשים פברואר-אפריל. נתונים נוספים אשר מאששים את עליית שיעור האבטלה הצביעו על ירידה של 7.7% במספר משרות השכיר בתעשייה.

   

הירידה במספר המשרות משתלבת עם צמצום הייצור. מנתוני הלמ"ס עולה כי חלה ירידה כוללת של 9.7% במספר שעות העבודה בתעשייה, מעבר לצמצום במספר המשרות כתוצאה מהפיטורים. הירידה במספר שעות העבודה במפעלים נובעת מהירידה בביקוש לתוצרתם.

 

עוד נמסר מהלמ"ס כי בתקופה האמורה חלה ירידה של 16% בייצור בתעשייה המסורתית והמסורתית העלית. מדובר בענפי האלקטרוניקה, הציוד לבקרה ופיקוח, המכונות למשרד ומחשוב, כלי הטיס, התרופות, הכימיה, המכונות, הציוד החשמלי וכלי ההובלה, הכרייה והחציבה, הגומי והפלסטיק, המתכת, הברזל, המינרלים, התכשיטים, המזון, המשקאות, הטקסטיל, ההלבשה, מוצרי העור, הנייר, הדפוס והעץ.

 

מדד מלניק למצב המשק ירד ב-0.7%

בשבוע שעבר פרסמה הלמ"ס אומדנים מעודכנים למצב המשק. מהנתונים עולה כי הפגיעה בתוצר ברבעון הראשון הייתה חמורה מההערכות המוקדמות, ועמדה על שיעור התכווצות שנתית של 3.9%. זאת, בנוסף לנתונים שהצביעו על המשך הפגיעה בסחר החוץ.

 

מדד מלניק למצב המשק ירד בחודש מאי 2009 ב-0.7%. לדברי פרופ' רפי מלניק, המשנה לנשיא לעניינים אקדמיים במרכז הבינתחומי הרצליה, המיתון במשק מעמיק ושצפויה התכווצות של התוצר של המגזר העסקי גם ברבעון הנוכחי.

 

בחודש האחרון נרשמו ירידות בכל רכיבי המדד: מדד הייצור התעשייתי, שמשקף בעיקר את צד ההיצע של המגזר העסקי; הפדיון בענפי המסחר והשירותים, שמשקף בעיקר את צד הביקוש; מדד היבוא שמשקף את יבוא התשומות לייצור המקומי; מספר משרות השכירים במגזר העסקי, שמשקף את ירידת הביקוש לעובדים במגזר העסקי. 

 

רכיבי מדד מלניק לחודש מאי כוללים: ירידה של 0.5% בייצור התעשייתי בחודש אפריל, לאחר ירידה של 2.3% בחודש מרס; ירידה של 2.9% בפדיון ענפי המסחר והשירותים בחודש אפריל, לאחר עלייה של 3.2% במרס; ירידה של 4.1% בייבוא בחודש מאי, לאחר ירידה של 2.2% בחודש אפריל, וירידה של 0.5% במספר משרות השכירים בסקטור העסקי בחודש מרס, לאחר ירידה של 0.2% בחודש פברואר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הייצור התעשייתי נפגע
צילום: סי די בנק
מומלצים