שתף קטע נבחר

בקשה לייצוגית בגין אי תשלום לקרן הפנסיה

על פי טענות התובע, חברת ההסעות "סופרבוס" לא הפרישה פנסיה ל- 1,600 עובדיה כפי שמתחייב מצו ההרחבה הכללי במשק. סכום התביעה: תשעה מיליון שקלים. "סופרבוס": "מיום הקמתה מפרישה החברה כדין"

תביעה ובקשה להכרתה כייצוגית, הוגשה לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב נגד חברת "סופרבוס" ושות' בהיקף של 9 מיליון שקל.

 

בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד שלמה בכור, נטען, שחברת "סופרבוס" קיפחה את זכויותיו של התובע, יעקב שלוין וייתר עובדיה, כ-1633 עובדים.

 

בין הייתר בכך שלא הפקידה עבורם כספים לקרן פנסיה על-פי חובתה מכוח צו ההרחבה בענפי המסחר והשירותים ו/או מכוח צו ההרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק.

 

כמו כן, לטענת התובע החברה לא שילמה לעובדים את מלוא שכר עבודתם, תוך קיפוח זכויות עובדיה והפקת רווחים על חשבונם.

 

על פי חישובי התובע, המקרה נוגע ל-1,633 עובדים כשתקופת העבודה הממוצעת היא 18 חודשים. על פי שכר ממוצע של 5,000 שקל בחודש, ההפרשה הפנסיונית עומדת על כ-300 שקל לחודש.

 

בהתאם לכך, הסכום אותו חייבת, לדבריו, החברה לכל עובד עומד על 4,320 שקל בממוצע, ובסך הכל, לכלל העובדים - 8.82 מיליון שקלים.

 

"החברה מפרישה כדין"

חברת סופרבוס החליפה את אגד במספר קווי תחבורה בשנים האחרונות והיא פעילה בערים: שוהם, מודיעין עילית, רמלה, לוד, בית שמש ופרוזדור ירושלים.

 

מחברת סופרבוס נמסר בתגובה: "מיום הקמתה, מפרישה החברה כדין, שיעור של 18.33% ממשכורתו של כל עובד לקרן פנסיה או ביטוח מנהלים.

 

הנהג התובע הועסק בחברתנו בהיקף של חצי משרה ולאחרונה עזב במפתיע ללא כל הודעה מסודרת בכתב או בעל פה.

 

באוקטובר 2006, כשלושה חודשים לאחר תחילת עבודתו, פנתה החברה אל הנהג התובע בבקשה לחתום על הצטרפות לביטוח מנהלים כשם שמוצע לכל עובד בחברה, ואולם הנהג סירב לפנייה מסיבות השמורות עימו. בחברתנו טרם התקבל כתב התביעה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
4,320 שקל לעובד. (אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה)
צילום: הרצל יוסף
מומלצים