שתף קטע נבחר

הייצוא מארה"ב לאיראן הוכפל בממשל אובמה

מדו"ח הממשל האמריקני עולה שייצוא הסחורות לאיראן הסתכם ב-96 מיליון דולר בינואר-אפריל. הבנק המרכזי באירופה מזהיר מהשפעת המהומות על יציבות הכלכלה העולמית

מאז התמנה לנשיא ארה"ב נמדדה השפעתו של ברק אובמה בכל תחום. היום (א') מדווחים בוושינגטון על השפעה נוספת של הנשיא, דווקא בתחום לא צפוי - הייצוא לאיראן.

 

מדו"ח רשמי של הממשל עולה כי הייצוא האמריקני לאיראן הוכפל בחודשים ינואר-אפריל , כשסך יצוא הסחורות למדינה הסתכם ב-96 מיליון דולר - כמעט פי שניים לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה (51 מיליון). ניתוח של הדו"ח מראה כי אין מדובר בהפרת הסנקציות שהטילה ארה"ב על ממשלו של מחמוד אחמדי-נג'אד. רוב הייצוא לאיראן הוא של סחורות המוגדרות כהומניטריות - פולי סויה, חיטה וציוד רפואי.

 

המתיחות פוגעת ביציבות הכלכלה הגלובלית

"לא הייתי מייחס לניתוח הדוח חשיבות רבה מדי", אמר ביל ריינסש, נשיא המועצה הלאומית סחר בינלואמי בוושינגטון. ריינסש הסביר כי אין מדובר בשינוי במדיניות של ממשל אובמה שתוביל ליצירת הזדמנויות עסקיות עבור חברות אמריקניות. בקונגרס מתנהל כבר תקופה ארוכה בנוגע ליעילות של הסנקציות המוטלות על איראן.

 

בה בעת, הבנק המרכזי באירופה (ECB) מזהיר מפני ההשפעה של המתיחות באיראן על הכלכלה העולמית. הבנק מעריך כי הדבר פוגע בצורך העז לחזק את המערכת הכלכלית העולמית לנוכח המשבר הכלכלי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המתיחות באיראן
צילום: פרמרז השמי
מומלצים