יום שבת, 11.05.2024 שעה 23:44
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל עפולה
  • 74 - 85
  • עירוני נס ציונה

גודס: הקבוצה שלי מתפקדת כשהכסף על השולחן

מאמן מכבי ת"א לא התרגש אחרי ה-93:77 לירושלים: "היינו תשושים, הכל התנקז". פרנקו: "רוצים גמר שלישי". טימור: "הנקודות רק בונוס". צפו בתקציר

|
גיא גודס והספסל של מכבי (נעם מורנו)
גיא גודס והספסל של מכבי (נעם מורנו)

הפועל ירושלים רשמה הערב (שני) הצגה מרשימה על חשבונה של מכבי תל אביב עם 77:93 בהיכל מנורה מבטחים. האדומים, שנכנעו לאלופת אירופה בגמר גביע המדינה, פיצו את האוהדים האדומים שהגיעו להיכל בקרב שראוי לכינוי הקלאסיקו של הכדורסל הישראלי.

בירושלים בלט בר טימור, השווה את שיא הקריירה שלו עם 21 נקודות ושישה אסיסטים, ואמר בסיום אחרי שנבחר לשחקן המצטיין: "זה ניצחון חשוב בשבילנו במיוחד אחרי מה שקרה בשבוע שעבר. הניצחון חשוב מוראלית בגלל איפה שהוא הושג, אבל אנחנו אותה קבוצה שהפסידה לאשדוד וניצחה פה".

ירושלים לוהטת בבית של הצהובים

גודס: התחלנו לא טוב, אנחנו עייפים
הרכז הוסיף: "אנחנו צריכים להישאר עם הרגליים על הקרקע ולהמשיך הלאה. אני שמח בשביל כל האנשים כי המועדון מדהים", על היכולת הנפלאה שלו בהיכל סיכם: "הנקודות שלי? זה לא משנה. אמרתי לאורך כל השנה גם כשהיו לי משחקים פחות טובים מבחינת נקודות שזו קבוצה גדולה ויש פה הרבה שחקנים. היום היינו קצרים ופצועים. הנקודות הן אחלה בונוס, אבל לא העיקר".

מאמן האדומים, דני פרנקו החמיא לחניכיו: "כשאנחנו משחקים ביחד כמו קבוצה, אנחנו קבוצה טובה. האחרים חיפו על החיסרון של ג'וזף ג'ונס, ברייסי רייט נתן משחק יפה ושיחקנו כמו קבוצה. זה ניצחון יוקרתי. מותר לחייך קצת אחרי משחק כזה כי באנו אחרי שבוע קטסטרופלי של חוסרים בשחקנים והתנהגנו על המגרש כמו קבוצה שהבינה שהיא באה אחרי שבוע בעייתי".

דני פרנקו (נעם מורנו)
דני פרנקו. הגיע אחרי שבוע בעייתי וניצח (נעם מורנו)
 

על החוסרים בסגל: "מכל הסגל שיש לנו הוצאנו כל מה שיכולנו להוציא, שיחקנו כמו קבוצה. יש לנו משחקים טובים כבר תקופה ארוכה ואני שמח על הניצחון של היום אבל צריך פרופורציות כי המטרה היא להגיע לכל משחק גמר שנוכל להגיע אליו העונה. היינו בשניים, יש עוד אחד שאנחנו שואפים להגיע אליו וזה לא יהיה קל. אם נצליח השנה לעוד גמר אחד ולנסות להילחם ואולי לנצח אותו, אז על הכיפאק אבל זה מועדון שבונה את עצמו צעד אחרי צעד בר טימור הוא ישראלי בכיר שלנו, הוא היה פנטסטי עד לפציעה בליטא. היה לו קשה לחזור לעניינים, אז אני שמח בשבילו שהעבודה הקשה משתלמת. אנחנו עוד נצטרך אותו".

יותם הלפרין החמיא ל-MVP: "בר היה בתצוגה הכי טובה שלו העונה. כולנו היינו עדים היום למשחק טוב שלנו באחד מהאולמות היותר קשים באירופה. כל השבוע דיברנו על אגרסיביות והוכחנו זאת במשחק. כשאנחנו מקבלים תפוקה כזאת מהספסל שלנו זה עוזר לנו. כל שחקן נתן לנו משהו, זה עשה לנו את החיים קלים. כן מאני טיים או לא, זה לא רלוונטי. המשחק הזה הוא אבן דרך מבחינתנו לקראת הישורת האחרונה. אם נגיע לאפריל-מאי בכושר הזה, אני מקווה שנצליח לפגוש שוב את מכבי ושיהיה לנו עוד צ'אנס להתמודד על התואר מולם".

בר טימור. קיבל מחמאות גם מהלפרין (נעם מורנו)
בר טימור. קיבל מחמאות גם מהלפרין (נעם מורנו)
 

"זה משחק ליגה", הוסיף פרנקו, "ואנחנו רוצים להגיע לפה שוב במהלך העונה. היינו בשני גמרים, אחד יותר חשוב ואחד פחות חשוב, ואנחנו רוצים להגיע גם למשחק הזה. אנחנו עושים עבודה טובה ואם לא היינו נרדמים בעמידה ברבע האחרון נגד אשדוד זה היה ניצחון שמיני רצוף. צריכים להשתפר ולהיות יותר טובים לקראת ההמשך כי הסיבוב השלישי עוד ארוך".

במקביל, בירושלים הודיעו על החתמתו של הפורוורד דיון תומפסון עד לתום העונה. תומפסון בן ה-26, המתנשא ל-2.04, זכה באליפות המכללות ב-2009 עם צפון קרולנייה ושיחק העונה בליאונינג הסינית. בעבר הספיק לשחק באלבה ברלין ובאיירן מינכן, עימה גם זכה באליפות. צירופו של הפורוורד משלים את מכסת הזרים של הקבוצה.

פרנקו התייחס לצירופו של תומפסון: "אני מאוד שמח שדיון מצטרף אלינו. זה שחקן שאני מכיר ועוקב אחריו לא מעט שנים. מדובר בשחקן איכותי ומגוון שיכול לתרום לנו בכמה אספקטים של המשחק. היעד שלנו הוא להגיע לגמר הפלייאוף ואני בטוח שדיון יעזור לנו. יש לנו טראומות של פציעות, איבדנו את יניב גרין בשלב מוקדם של השנה והחוק הרוסי מפרק אותנו. לא הצלחנו למצוא ישראלי לחפות על הפציעה וזה מגביל אותנו בהרכבים ומונע את השטף של המשחק. ועכשיו זה גם אדם אריאל וג'וזף ג'ונס. אנחנו לא רוצים להעמיס, אבל הסיטואציה עם חילופי הזרים, הפציעות והישראלים מחייבת אותנו לגבות".

דיון תומפסון. השלים את מכסת הזרים של ירושלים
דיון תומפסון. השלים את מכסת הזרים של ירושלים
 

המנכ"ל גיא הראל הוסיף: "ההחתמה של דיון חשובה לנו מקצועית אבל עוד יותר מכך, מהווה עדות נוספת למחוייבות של השותפים בראשותו של הבעלים אורי אלון, להשקעה בחיזוקה של הקבוצה על מנת שתהיה תחרותית." תומפסון עצמו סיכם כשאמר: "אני מאוד שמח ומתרגש להגיע לכאן, המטרה שלי היא לעזור לקבוצה לעמוד במטרות החשובות שנותרו לה עד סוף העונה".

בצד המפסיד, גיא גודס ניסה להסביר: "הכל התנקז לצערי למשחק הזה - העייפות והפציעות. אנחנו חבולים. לא שיחקנו הגנה טובה, קיבלנו 55 נקודות בחצי ,קלענו באחוזים לא טובים מהשדה ולא היו לנו אנרגיות לחזור כי החבר'ה די מרוקנים". לגבי התאריך מהתבוסה בשנה שעברה גודס היה מופתע והתבדח: "זה אותו תאריך? וואו, זה מעניין. אם הייתי יודע לפני המשחק, לא הייתי מתאמץ. התחלנו חסרי אנרגיה ועם עייפות, אנחנו פצועים וחבולים עם עומס גדול. שיחקנו מול קבוצה טובה מאוד וקשה להחביא את החסרונות מולה".

שחקני מכבי ת&qout;א מאוכזבים (יניב גונן)
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים (יניב גונן)
 

מאמן הצהובים הוסיף: "יש גם משחקים כאלה ואנחנו צריכים להמשיך קדימה. קשה להגיד שלא ציפיתי לקבל תבוסה כזו כי המשחקים עם ירושלים מתפתחים למקומות כאלה. הם הביסו אותנו ואנחנו הבסנו אותם. ברגע שהם פתחו את ההפרש לא היה לנו כוח לחזור. היינו קצרים, עייפים ופצועים. אני לא מצליח לתת לשחקנים ספציפיים לנוח, וברור שהעדיפות כרגע היא למשחקים באירופה. קשה לשחקנים שלנו, דווין סמית' נראה גמור אחרי כל כך הרבה דקות ובריאן רנדל הגיע עם הקאות וקיבל אינפוזיה לפני המשחק, אז המצב לא פשוט". 

גודס התייחס להמשך המאבקים: "אני ממש לא חושש לאליפות כמו שלא חששתי לגביע. בסופו של דבר, כשהכסף על השולחן קבוצות צריכות לשחק ולעשות את המהלכים שלהן. כמו שאני מכיר את הקבוצה שלי, היא מתפקדת כשהכסף על השולחן. בגביע עשינו את מה שאנחנו צריכים ולקחנו את התואר ולא במנורה מבטחים. יש הרבה זמן עד האליפות, יש פלייאוף ויש דינמיקה ואנחנו משחקים גם ביורוליג. בשלושה חודשים העולם יכול להתהפך". 

פיני גרשון וגיא גודס. מתקשה עם הסגל החסר (יניב גונן)
פיני גרשון וגיא גודס. מתקשה עם הסגל החסר (יניב גונן)
 

"לא אוהב לראות שחקנים שמשחקים 38-39 דקות", אמר גודס, "לצערי זה הסיפור של התקופה הזו כתוצאה מהפציעה של סילבן לנסדברג. הורדנו באימונים כי החבר'ה לא עומדים בעומס. נפצעו שני ישראלים מתוך רוסטר של חמישה וזה נופל על שחקנים ספציפיים שצריכים להיות על המשחק יותר דקות ממה שאני רוצה. אנחנו מחזיקים מעמד, אבל יש הפסדים. אחרי 18 ניצחונות רצוף יש הפסד שצריך לדעת להתקדם ממנו. המטרות בעינן והכי חשוב הטופ שמונה ביורוליג".  

לקראת ריאל מדריד סיכם: "אני מודאג מהתשישות שלנו, העייפות שלנו והפציעות. ריאל מגיעה אחרי שני הפסדים, אבל נעשה את ההכנה עד יום שישי. צריך לשחק נגדם חכם ובזהירות כי זו קבוצה עם יכולת התקפית טובה ואם נשמור שם כמו ששמרנו כאן היום, זה יכול להיגמר גם ב-120 נקודות נגדנו. סופו יחזור להתאמן, היו לו נוזלים בברך וקיבלתי את ההמלצה לא לשתף אותו הפעם. נגיע לשם וננסה לנצח"     

אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */