איך מגיב העובר לעישון בהריון?

מחקר חדשני מאפשר לקבל תשובה בתמונות • על פי תוצאות המחקר – ישנו עיכוב בהתפתחות

כך זה נראה במחקר של ד"ר רייסלנד. למעלה עוברים לנשים מעשנות, למטה עוברים לאימהות לא מעשנות // כך זה נראה במחקר של ד"ר רייסלנד. למעלה עוברים לנשים מעשנות, למטה עוברים לאימהות לא מעשנות

ההשפעות של עישון על ילדיכם ידועות, אבל ישנה קבוצה של מדענים שמאמינים כי הם יכולים להציג את ההשלכות של עישון עוד במהלך ההיריון.  חוקרים עשו שימוש בטכנולוגיית D4 באולטרסאונד על מנת לייצר תמונות של עובר לאישה מעשנת. רופאים רבים מפצירים בנשים בהריון להפסיק לעשן בשל העלאת הסיכון ללידה מוקדמת, בעיות נשימה ואפילו מוות בחלק מן המקרים. כעת, מקווים החוקרים שהתמונות הללו יעודדו אימהות שנאבקות להפסיק לעשן. 

הילדים מובאים למנוחות: "למה שבעה, אחד לא מספיק?"

ד"ר נדיה רייסלנד עשתה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת על מנת לנהל רישומים של מאות תזוזות של עוברים ברחם. היא עקבה אחר 20 אימהות בבית חולים במידלסבורו, אנגליה. ארבע מהאימהות עישנו מספר ממוצע של 14 סיגריות ביום. לאחר שבחנה את סריקות התמונות שיצאו בשלבי ה-24, 28, 32 ו-36 שבועות להריון, היא גלתה שהעוברים של האימהות המעשנות נגעו בעצמם והזיזו את פיהם באופן מובהק, הרבה יותר מהעוברים של האימהות הלא מעשנות. 

בעיות בהתפתחות המערכת העצבית

עוברים בדרך כלל נוגעים בעצמם ומזיזים את פיהם, אך ככל שהם גדלים הם גם הולכים ונפטרים מזה ומפסיקים בתזוזות. המסקנה מהנתונים של המחקר היא שהעוברים לאימהות מעשנות לא הפסיקו את תדירות התזוזות, דבר המצביע על היעדר התפתחות של המערכת העצבית. ד"ר רייסלנד מדגישה: "צריך להרחיב את המחקר בכדי לאשש את התוצאות שלו". 

67 חברי כנסת המליצו על נתניהו

החוקרת מאמינה שההבדלים בין התצלומים, שמראים הבדלים ברורים, יכולים לסייע לאימהות להפסיק לעשן. עם זאת, היא מתנגדת לחלוטין להפוך אימהות שלא מצליחות לעשן לאנשים רעים והדגישה כי חייבים לעזור להם להפסיק ולתת להם תמיכה ראויה. למרות תוצאות המחקר כל התינוקות שהשתתפו בו נולדו בגודל ומשקל תקינים. 

הכתבה הכי נקראת היום באתר: איך תיראה הממשלה הבאה?

עמית המחקר של ד"ר רייסלנד, פרופסור בראיין פרנסיס אמר: "טכנולוגיה יכולה לסייע לנו לראות מה שהיה מוסתר, בכדי לחשוף כיצד עישון יכול להשפיע על התפתחות עוברים כל זאת בדרכים שלא האמנו, שיכולות להיות. תוצאות המחקר הזה הן הוכחה להשפעה השלילית של עישון על הריון".  

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר