האב בכה: “הקרבתי 7 עולות בראש חודש ניסן. איבדתי את הכל”

אלפים השתתפו בהלווייתם המצמררת של שבעת ילדי משפחת ששון ז"ל, שנספו באסון השריפה שפרצה בשבת בביתם שבברוקלין • האב התקשה לשאת דברי הספד • הילדים ייקברו יחד אחר הצהריים בהר המנוחות בירושלים
ב' ניסן התשע"ה / 22.03.2015 21:56

אלפים השתתפו בבית הלוויות ‘שומרי הדת’ בשכונת בורו פארק שבברוקלין בהלוויתם של שבעת ילדי משפחת ששון ז”ל – יעקב בן 5, שרה בת 6, משה בן 8, יהושע בן 10, רבקה בת 11, דוד בן 12, ואליאן בת 16 ז”ל  – שנספו באסון השריפה שפרצה בליל שבת בביתם שבברוקלין.

בלוויה השתתף רק אביהם של הילדים, גבריאל (גבי) ששון, בעוד האם גילה והאחות ציפורה בת ה-14, מאושפזות במצב קשה מאוד  בבית הרפואה.

במהלך ההספד התקשה האב לדבר, אך הצליח בכל זאת לומר, תוך שהוא ממרר בבכי: “אנו מבינים שהכל מה’ ושהוא מנסה אותנו. אבל לא כל דבר אנו מבינים.. איבדתי הכל, הקרבתי שבעה עולות בראש חודש ניסן. הם היו כל כך טהורים… היו להם פנים של מלאכים… ה’ יודע כמה אני אוהב אותם”.

עם תום הלוויה, הובלו הארונות אל טיסת אל-על הממריאה לישראל, והם צפויים לנחות מחר בשעות הבוקר המאוחרות לנתב”ג.

הלוויתם של הילדים תיערך בשעה 15:30 בהר המנוחות בירושלים.

משפחת ששון, המשתייכת לקהילה החאלבית בניו יורק, התגוררה שנים בשכונת הר נוף ובשכונת רמת אשכול בירושלים. לפני כשנתיים שבה להתגורר בניו יורק, עד להשלמת הבית שהחלו לבנות בשכונת רמת אשכול.

wpid-img-20150322-wa0045.jpg

השריפה פרצה בליל שבת לאחר חצות בבית המשפחה בשדרות בדפורד שבשכונת מידווד שבברוקלין, ככל הנראה, כתוצאה מתקלה בפלטת שבת.

האם גילה והאחות ציפורה, בת 14, הצליחו להימלט מהשריפה, כאשר קפצו מחלון בקומה השנייה. הן מאושפזות בבית חולים במצב קשה מאוד.

מותה של הילדה שרה ששון ז”ל נקבע בזירת האירוע. שאר האחים והאחיות נפטרו בשלושה בתי חולים סמוכים, שם נאבקו הרופאים על חייהם.

 

צפו בשידור הלוויה של אתר VIN: 

Broadcast live streaming video on Ustream

גורם מכוחות הכיבוי בניו יורק אמר כי במשך זמן מה בערה האש במטבח מבלי שאף אחד מבני המשפחה שם לב. לדבריו, כאשר הלהבות הגיעו אל המדרגות שהובילו לקומה השנייה, שם ישנו בני המשפחה, התפשטה האש במהירות.

האב, גבריאל (גבי) ששון, לא היה בבית. הוא שהה בשבתון של חב”ד במנהטן, כאשר הלהבות שרפו את ביתו ומשפחתו. לקח קצת זמן לאתר אותו ולבשר את הבשורה הנוראה.

לבסוף הוא אותר בשבת בבוקר בבית כנסת בו מתפלל. “אחרי שהוא שמע מה קרה, הוא נפל על ברכיו ופרץ בבכי”, אמר חבר קהילה.

הרב אברהם לידר מארגון ‘אהבת חסד’, שליווה את אב המשפחה, סיפר בבוקר לגלי צה”ל: “האבא מזועזע, הוא עדיין לא יכול לעכל”. מאז שהה אבי המשפחה ליד בתו המאושפזת במצב אנוש.

במוצאי שבת הגיע האב אל זירת האסון.

wpid-img-20150322-wa0046.jpg

תושבי שכונת רמת אשכול שבירושלים, שבה התגוררה בעבר משפחת ששון, מתקשים לעכל את הבשורה המרה.

אמש התקיימה בשכונה עצרת תפילה לרפואת האם גילה והבת ציפורה. “אני מכיר אותם 18 שנה”, אמר לוואלה חדשות אלון דרעי, חברו של אב המשפחה. “מדובר במשפחה טובה, חמה ואוהבת. הילדים היו כל כך חמודים”, אמר בעצב.

דרעי סיפר כי המשפחה התגוררה בישראל למשך תקופה ארוכה ורק לא מזמן נסעו לניו יורק. “הם תכננו לחזור לגור בישראל”, ציין דרעי. “אי אפשר להסביר את זה, זה משהו לא יאומן. אני מקווה שנתעורר בצביטה מהחלום המר הזה. זה כמו הסיפור של חנה שהקדישה שבעה בנים. אנחנו עוד לא יודעים איך אפשר להמשיך הלאה ממקרה כזה, נקווה שהקדוש ברוך הוא ייתן לנו כוח”.

גילה ששון ובעלה נישאו בשנת 1998. הם חזרו לגור בביתם בברוקלין לפני שנתיים. “היא תמיד הייתה מאוד פופולרית, הרבה חברים, היא עשתה חיים יפים לעצמה”, אמרה שכנה, חברה במשך שנים רבות של משפחתה של גילה. “זה אסון”.

השריפה פרצה בשעה 00:23 (שעון מקומי). לזירה הוזעקו כבאי האש, שהגיעו בתוך ארבע דקות. יותר מ־100 כבאים שנענו לקריאה פרצו אל הבית הבוער בניסיון להציל את הילדים. הם הצליחו להשתלט על האש כעבור קצת יותר משעה – אך תוצאות הדליקה היו הרות אסון. משמונת ילדי המשפחה נותרה רק בת אחת.

ראש עיריית ניו יורק, שהשתתף גם בלוויה, הגיע אתמול לזירת האירוע ונכנס פנימה אל תוך הבית השרוף. “מדובר בטרגדיה. זה כל כך כואב, כל כך קשה”, אמר.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליבי ליבי עם האב והאם השכולים
    23/03/2015 03:54
    זלמן
  1. ומחה השם דמעה מעל כל פנים