מסדר הזוי: לא תאמינו מה קרה כשערבי הצביע על תמונה ישנה

אלחנן גרונר, דובר ארגון 'חוננו' המסייע לעצורים יהודיים, זומן ביום חמישי האחרון לחקירה בידי "היחידה לפשיעה לאומנית יהודית" בימ"ר ש"י בחשד ל"תקיפת פלסטיני" • אז מה אם הערבי הצביע על תמונתה שאינה תואמת את המציאות?
שי וייספיש
ב' ניסן התשע"ה / 22.03.2015 21:56

אלחנן גרונר, דובר ארגון ‘חוננו’ המסייע לעצורים יהודיים, זומן ביום חמישי האחרון לחקירה בידי “היחידה לפשיעה לאומנית יהודית” בימ”ר ש”י. החשד: “תקיפת פלסטיני”.

כאשר הגיע גרונר אל חדר החקירות בתחנת המשטרה באריאל, התברר כי ערבי שהתלונן שיהודים הכו אותו סמוך לישוב בת-עין שבגוש עציון, הצביע על תמונתו במסדר זיהוי שנערך בתיק. הערבי טען כי האיש שבתמונה היכה אותו במקל והשליך עליו אבנים.

מהר מאוד התברר כי לא זו בלבד שגרונר שהה באותו זמן במשרדו שביצהר – מרחק רב מגוש עציון, אלא אף התמונה עליה הצביע הערבי היא תמונה בת עשור, בה נראה גרונר (אז בן 16!) כשהוא ללא הזקן שעל פניו כיום.

בתגובה לחקירה פרסם גרונר תגובה בה הוא מאשים את משטרת מחוז ש”י בהתנכלות על רקע אישי.

“אני רוצה לדון לכף זכות את חוקרי ימ”ר ש”י המלומדים והנחושים על כך שהם הזמינו אותי לחקירה רק מתוך איוולת רגילה שבהחלט אופיינית להם, ולא מתוך ניסיון לנצל הזדמנות להציק לי בשל עבודתי כדובר ארגון חוננו – אותו היחידה לפשיעה לאומנית לא מחבבת כלל ועיקר (אנחנו מביכים אותם פעם אחר פעם וחושפים את קלונם ברבים).

“אך התדהמה שאחזה בחוקר שחקר אותי (בחור חביב ממשטרת אריאל) כאשר הבין מדוע הוזמנתי לחקירה, מעוררת חשש כבד שמדובר בהתנכלות גרידא של חוקרי ימ”ר ש”י.

“אולי תגידו שמדובר בנוהל קבוע של הזמנת כל אדם שמתלונן מצביע על תמונתו? אז זהו שלא.

“בכל יום נכשלים עשרות ואף מאות מתלוננים במסדרי זיהוי ומצביעים על תמונות של אנשים שאינם קשורים לאירוע. האם מזמינים אותם לחקירה? במידה ואין איזו ראיה נוספת הקושרת אותם לאירוע – אז התשובה היא לא”.

גרונר מסיים וטוען: “במסגרת עבודתי בחוננו נתקלתי בעשרות מקרים כאלו, והיום ליתר ביטחון גם שאלתי את החוקר על כך. החוקר סירב לדבר כנגד עמיתיו מימ”ר ש”י, אך אמר לי בוודאות כי מדובר במעשה מוזר ביותר, וכי בעשרות שנות עבודתו כחוקר לא הזמין חשוד לחקירה על סמך תמונה כה ישנה ושונה.

אבל האמת, על מה יש לי להתבכיין” הוא חותם. “כשהתרגלנו שאותם חוקרים עוצרים על בסיס יומיומי ילדים ונשים ומתעמרים בהם רק בשל היותם אוהבי הארץ, התורה והעם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות