“אמא, תעזרי לנו!” • 7 ילדים ממשפחה חרדית נספו למוות בשריפה בברוקלין

השריפה שפרצה בשל תקלה בפלטת החימום, העלתה את הבית באש: האם נמלטה עם אחת הבנות, אך לא הצליחה להציל את שבעת ילדיה • "היא צעקה - 'הילדים שלי בפנים, תוציאו אותם החוצה'" • בני המשפחה: תושבי שכונת הר נוף לשעבר
חיים טוויל
א' ניסן התשע"ה / 21.03.2015 18:50

שבעה ילדים חרדים, בני משפחת ששון, ישראלים לשעבר, נספו בשריפה שפרצה היום (שבת) בביתם בשדרות בדפורד בשכונת מידווד שברובע ברוקלין.

בין הנספים, ילדים בני 5, 6, 7 ו-11 ואחיותיהם בנות 8, 12, ו-15.

שמות הילדים שנספו: יעקב ששון בן 5, שרה בת 6, משה בן 8, יהושע בן 10, רבקה בת 11, דוד בן 12 ואליאן בת 16.

בני המשפחה הם בעלי תשובה המשתייכים לקהילה החאלבית הסורית בברוקלין. הם התגוררו שנים רבות ברחוב הקבלן 22 בשכונת הר נוף בירושלים. לפני כששלוש עברו להתגורר בשכונת רמת אשכול, ואחר כך חזרו להתגורר בברוקלין.

הכבאים, שהוזעקו לטפל בשריפה בשעה 00:23 לאחר חצות (שעון מקומי), הוציאו את הילדים מהבית כשהם ללא רוח חיים.

לדברי עדי ראייה לאירוע, האמא, גילה ששון, קפצה יחד עם בתה ציפורה, בת ה-14, מחלון הקומה השנייה, והשתיים נמלטו מהלהבות, אך לא הצליחו להציל את ארבעת הבנים ושלוש הבנות שנלכדו בפנים. השתיים מאושפזות במצב אנוש.

“היא קפצה מהחלון והייתה שרופה לגמרי”, סיפר דייר בבית שכן לעיתון ‘ניו יורק דיילי ניוז’. “שמעתי אותה צועקת – ‘הילדים שלי בפנים, תוציאו אותם החוצה'”.

עד ראיה אחר סיפר: “מחוץ לבית הבוער שמעו את זעקותיהם של הילדים שצעקו: ‘אמא, אמא, תעזרי לי!'”.

מחקירה ראשונית עולה, כי האסון אירע בעקבות תקלה בפלטת חימום האוכל לשבת. גורם במשטרה סיפר כי השריפה פרצה במטבח של הדירה והעשן התפשט לחדרים בקומה השנייה שבה ישנו הילדים בחמישה חדרי שינה.

אב המשפחה לא היה בבית באותה עת בבית ונעשו ניסיונות לאתר אותו. בהמשך הוא אותר וקיבל את הבשורה המרה.

“זו הטרגדיה הגדולה ביותר שהתרחשה בעיר בשבע השנים האחרונות. למשפחה, לקהילה ולעיר כולה”, אמר דניאל ניגרו, מפקד כוחות הכיבוי בניו-יורק.

 

 

הדפס כתבה

10 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עוד פרטים
    21/03/2015 18:58
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מתוך ה”ניו יורק פוסט”:
    למשפחה קוראים משפחת ששון, והם חזרו לאחרונה מישראל אחרי שהתגוררו שם מאז שנת 1998.
    האבא נמצא בועידה השבת והרשויות עדיין לא איתרו אותו כדי להודיע לו.
    השכנים דיווחו שנשמעו צעקות “אמא, תעזרי לי” מבעד ללהבות אבל לא היה ניתן לעשות כלום. “אפילו לא ראו את הבית מרוב להבות ועשן”, כך אמר אחד מהם.

  2. ילדים יהודים כותבים לא חרדים כי זה לא משנה
    21/03/2015 19:28
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. ילדים יהודים נישרפו מה הקשר חרדים

  4. השם ישמרינו... ת. נ. צ. ב. ה. ורפואה שלמה בקרוב.....
    21/03/2015 20:29
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. זה תוצאה מהפשרות ש”הם” עשו לגבי גיוס בני ישיבה. אדם כי יקריב מכם קרבן לד’: “מכ”ם = ראשי תיבות מדה כנגד מדה” מספיק מהפשרות שעשו פלג הבני ברקי אם צבא השמד והניוף… ועכשיו משלמים על זה, השם ישמרינו…
    ת. נ. צ. ב. ה. ורפואה שלמה בקרוב…..

  6. עיני עיני יורדה מים, שד' ישלח בקרוב ישועה ונחמה למשפחה האומללה,
    21/03/2015 21:15
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. עיני עיני יורדה מים, שד’ ישלח בקרוב ישועה ונחמה למשפחה האומללה, טרגדייה בברוקלין: ששבעה ילדים חרדים נספו בדליקה, לכאורה זה תוצאה מהפשרות ש”הם” עשו (בשתיקה ובגניבה מהציבור, בניגוד לרצון הציבור) לגבי גיוס בני ישיבה. בפרשת השבוע כתוב, אדם כי יקריב מכם קרבן לד’: “מכ”ם = ראשי תיבות מדה כנגד מדה” ר”ל, כבר מספיק לנו עם הפשרות שעשו פלג הבני ברקי ביחד ובשקט עם צבא השמד והניאוף… ועכשיו משלמים על זה, ההרוגים נהרגו כקרבנות ציבור לכפר על הפשרות הגיוס, השם ישמרינו… ת. נ. צ. ב. ה. ורפואה שלמה בקרוב…..

    הילדים-הקרבנות נלכדו במיטותיהם בחדרי השינה שבחלק האחורי של הקומה השנייה בבית לאחר שהאש טיפסה מהמטבח דרך המדרגות. הכבאים היו המומים וסיפרו כי מראות מחרידים כאלו הם לא ראו בעיר מזה שנים רבות. זו “טרגדיה קשה מאוד לקהילה החרדית” לכפר על פשרות הגיוס. נורא ואיום, שד’ ישלח בקרוב ישועה ונחמה למשפחה האומללה.

  8. עדכון: האב אותר וקיבל את הבשורה המרה
    21/03/2015 22:58
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  9. על פי הניו יורק פוסט

  10. כל הצדיקים בכל הדורות אמרו שמחלוקת זה אש!
    21/03/2015 23:06
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  11. הטרגדייה הגדולה בברוקלין מזעזע אותנו: ששבעה ילדים חרדים נספו בדליקה, לכאורה זה תוצאה מהפשרות ש”הם” עשו (בשתיקה ובגניבה מהציבור, בניגוד לרצון הציבור) לגבי גיוס בני ישיבה. בפרשת השבוע כתוב, אדם כי יקריב מכם קרבן לד’: “מכ”ם = ראשי תיבות מדה כנגד מדה” ר”ל, כבר מספיק לנו עם הפשרות שעשו פלג הבני ברקי ביחד ובשקט עם צבא השמד והניאוף… ועכשיו משלמים על זה, ההרוגים נהרגו כקרבנות ציבור לכפר על הפשרות הגיוס, השם ישמרינו… ת. נ. צ. ב. ה. ורפואה שלמה בקרוב….. כל הצדיקים בכל הדורות אמרו שמחלוקת זה אש!

    הילדים-הקרבנות נלכדו במיטותיהם בחדרי השינה שבחלק האחורי של הקומה השנייה בבית לאחר שהאש טיפסה מהמטבח דרך המדרגות. הכבאים היו המומים וסיפרו כי מראות מחרידים כאלו הם לא ראו בעיר מזה שנים רבות. זו “טרגדיה קשה מאוד לקהילה החרדית” לכפר על פשרות הגיוס. כל הצדיקים בכל הדורות אמרו שמחלוקת זה אש!

  12. זו טרגדיה נוראית.
    21/03/2015 23:23
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  13. הטרגדייה הגדולה בברוקלין מזעזע אותנו: ששבעה ילדים חרדים נספו בדליקה, משתתף בצער שלהם, לכאורה זה תוצאה מהפשרות ש”הם” עשו (בשתיקה ובגניבה מהציבור, בניגוד לרצון הציבור) לגבי גיוס בני ישיבה. בפרשת השבוע כתוב, אדם כי יקריב מכם קרבן לד’: “מכ”ם = ראשי תיבות מדה כנגד מדה” ר”ל, כבר מספיק לנו עם הפשרות שעשו פלג הבני ברקי ביחד ובשקט עם צבא השמד והניאוף… ועכשיו משלמים על זה, ההרוגים נהרגו כקרבנות ציבור לכפר על הפשרות הגיוס, השם ישמרינו… ת. נ. צ. ב. ה. ורפואה שלמה בקרוב….. כל הצדיקים בכל הדורות אמרו שמחלוקת זה אש!

    הילדים-הקרבנות נלכדו במיטותיהם בחדרי השינה שבחלק האחורי של הקומה השנייה בבית לאחר שהאש טיפסה מהמטבח דרך המדרגות. הכבאים היו המומים וסיפרו כי מראות מחרידים כאלו הם לא ראו בעיר מזה שנים רבות. זו “טרגדיה קשה מאוד לקהילה החרדית” לכפר על פשרות הגיוס. כל הצדיקים בכל הדורות אמרו שמחלוקת זה אש! שאלוקים יברך את הניצולים ושלא יידעו מכל צער. דיייי למחלוקת שהורסת כל חלקה טובה. זו טרגדיה נוראית.

  14. בוכה ושבורה אין מילים
    22/03/2015 00:24
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  15. רבותי לזכות אנחנו חייבים להתחזק בצניעות. איך אני ידעת שהצניעות צריך שיפור? בגלל כשאני הולכת ורואה את כל הפאות המסולסלות, ואת הבגדים הצמודים ביותר, והפרוצים ביותר, כל חלקי הגוף בולטים!! כן אני יכולה להעיד שאני רואה “כל” חלקי הגוף בולטת, מרוב נשי החרדים! אז מה אם הגוף מכוסה.. אבל איפה הצניעות! איפה רבונו של עולם? איפה הלב שלנו? איפה ההרגש שלנו? איפה היראת שמים שלנו? איפה שרה באוהל? איפה הצניעות של יראת ד’? זה מזעזע איך השם יתברך יכול לראות ולסבול את זה ועוד מי דורש מהנשים להתלבש בפריצות?

    מי דורש? הנשים תמימות, שטוענות “אני עושה את זה בשביל בעלי” ועל זה ד’ מאוד כועס עכשיו, זה הבושה הכי גדולה לחרדים שהבעל לא שומר את העינים שלו ומסתכל ברחוב בנשים פרוצות, ורוצה שאשתו תתלבש יפה (שהיא התלבש כ-ז-ו… כחלק שמנשי חרדים מתלבשות, עם חצאיות מיני חולצות צמודות…) שמושכת העין של בחורי חמד ואברכים, בושה!!! אלף אלפי פעם!!! אני פשוט מזועזעת שהשם ישמור את כל עם ישראל וכולם יזכו לעשות תשובה שלמה באהבה ובשמחה.

    חז”ל אומרים שאלמלא נתנה תורה היינו לומדים צניעות מחתול, תראו איך הם בקושי נראים עושים צרכים, לעומת הכלב ההופכי לו, והם מכסים במדויק. נראה שד’ נותן לנו כלי להשפיע, רק ננצל. אנא ד’ בזכות התשובה של הנשים צדקניות, שמהיום ילבשו רק מטפחת, אמור לכל צרותינו די.

    אנחנו בדור האחרון שלפני הגאולה- דור בו תנאים לא רצו להיות. ועכשיו המלחמה האחרונה היא המלחמה על קדושת ישראל. היצר הרע משתולל עכשיו, בהבינו שעוד רגע קרב סופו, והוא יודע “אלוקים של ישראל שונא זימה הוא” אז הוא מנסה להגיע לכל סוגי הציבור בישראל וגם לצערנו אצל החרדים..

    על כן בנות ישראל קדושות עלינו להתחזק ולהיות בעוז ותעצומות נפש בכדי לקיים והדר בלבושנו ואז יקוים בנו הפסוק ותשחק ליום אחרון. כי בזכות נשים צדקניות יבוא גואל! ובל נטעה יש לנו אחריות גדולה מאוד על שלום עם ישראל וכן זה מתבטא במלבושינו אנחנו לא לבד בעולם. על כל איבר ואיבר שברא ד’ באישה ביקש ואמר “בתי היי צנועה” וגם לחרדיות יש מה לשפר, החצאית הקצרה כדאי שתחזור להיות ארוכה, הפאה המתנופפת כדאי שתהיה מתפחת. ובכלל אנחנו חיילים של המלך הבנים שלו ואנו לא חסים על כבוד השכינה הקדושה? בואו נתחזק ונביא יחד את הגואל!!!

    אפילו מלכת אנגליה שומרת על צניעות כמו חרדית של פעם, ויודעת שכבודה של בת מלך פנימה כל שכן כשמדובר במלך העולם ולא בבשר ודם.

  16. עם ישראל צריך להתחזק הקקב״ה מחכה לתפילות שלנו
    23/03/2015 06:45
    א
  17. שיהיה רפואה שלימה לאמא והבת בעז״ה

    • א   23/03/2015 06:48

      בגלל לשון הרע קוראים אסונות לא צריך לחכות שיקרא משהוא צריך להתעורר מוקדם!!!