נשיא ה’מועצת’ בצרפת: “איך אפשר להביא יהודי מפה שיהפך בארץ לגוי”

נשיא מועצת החכמים של ש"ס, חכם שלום כהן, שהגיע למסע חיזוק בצרפת, נשא דברים בית הכנסת בסרסיל - ואמר: "אם האנשים הדתיים יעזבו כאן, הרי כמה שילכו מכאן דתיים, הנשארים לא יהיה להם את החיזוק"
כ"ח אדר התשע"ה / 19.03.2015 20:34

נשיא מועצת החכמים של ש”ס, חכם שלום כהן, הגיע בצהרים  (חמישי) למסע חיזוק מיוחד בקהילות היהודיות בצרפת, שבשיאו ישתתף בכינוס מיוחד של ארגון ‘דרשו’.

במהלך דרשה שנשא בבית הכנסת הגדול בסרסיל, לאחר תפילת מנחה, אמר נשיא ‘המועצת’ למתפללים שגדשו את המקום:

“אני רוצה לדבר על בעיה שהיא כאובה קצת. איפה שאני גר, בירושלים, יש לי כמה שכנים צרפתים. ברוך ה’ שהם באו למקום שיש שיעורי תורה, יש בתי כנסת, יש בית כנסת של מרוקאים גם כן, וככה הם ניצלו וממשיכים את דרך התורה שלהם.

“אחד מהם יש שהוא כל פעם בא לכאן לצרפת, בשביל המסחר שלו, לא יודע בדיוק מה המסחר שלו, אבל הבנים שלו כולם יראי שמים כמוהו, לא מאבדים שחרית, מנחה, ערבית, הכול כסדר.

“אז הוא אומר לי שהוא בא לכאן ומשפיע על יהודים לבוא לארץ ישראל, אתם נמצאים פה בצרות, אתם נמצאים ברדיפות, תבואו לארץ.

“אמרתי לו, רבותי, אני מכיר את הבעיה – לכן אני ככה דיברתי איתו; אמרתי לו: תראה, אם כולם כמוך, שיבואו לכאן ויהיו בבית כנסת, אין הכי נמי. אבל אני מכיר הרבה צרפתים שבאו, בעוונות הרבים הסוכנות סחבה אותם לכאן ולכאן ובילבלה אותם, עזבו את הדת שלהם לגמרי, אפילו הגיעו להיות מחללי שבת.

“איך אפשר להביא יהודי מפה, שומר שבת, מתפלל, שיהפך שמה לגוי גמור, אם אתה מביא אותם, אם תדע להדריך אותם לאן ללכת, ניחא. אבל אל תמסור אותם לידי הסוכנות או דברים כאלה, שהם אין להם שום מחשבה שימשיכו בדרך הטובה שלהם.

“עוד בעיה יש, שהם האנשים הדתיים יעזבו כאן, אני שומע שלא כל יהודי צרפת הם במדרגה העליונה, נכון? יש כאלה שצריכים עוד חיזוק, הרי כמה שילכו מכאן דתיים, הנשארים לא יהיה להם את החיזוק לענות.

“אני שומע שיש שעובדים איתם לקרב אותם, כמה שאפשר יותר, אז כמה שאפשר, כל עוד שאחד נמצא פה שיקרב עוד ויקרב עוד, כשהתורה מתחזקת על ידי כולם, אלה לא ניזוקים לא שום דבר, בעזרת ה’ יתברך, הכול יילך חלק, כן? הקב”ה יציל אותם מכל צרה וצוקה.

“אבל, אם על ידי שילכו, יתמעטו כאן היהודים הטובים, כן? לא יהיה מי שיקרב את אלה החלשים, כן? ולכן צריך להשתדל הרבה לקרב, גם אם אתה חושב שתלך לארץ ישראל, תהיה במקום טוב, שתוכל להמשיך את דרכך בתורה ויראת שמים בכול, כן? אבל בתנאי שלא תבאיש את המקום שאתה נמצא בו.

“ה’ יהיה בעזרכם כל אחד ואחד, תמשיכו כל אחד ואחד ישתדל למשוך עוד אחד, עוד שניים, עוד משפחה, עוד משפחה, ככה שיראו האנשים הדתיים כאן שיהיה להם מי שיחזיק אותם הלאה”.

אל נשיא ‘המועצת’ התלווה נשיא הקונסיסטואר יואל מרגי.

כזכור, אחרי הטבח במרכול ‘היפר כשר’ בפאריז לפני כחודשיים – בו נרצחו ארבעה יהודים הי”ד –  קרא ראש הממשלה בנימין נתניהו, ליהודי צרפת לעלות לארץ. הקריאה עוררה מורת רוח מצד הממשל הצרפתי.

צילום: שלום סבן

IMG_3611.JPG

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    התבוללות
    19/03/2015 21:52
    יציק מאיר
  1. מחילה מכבודו האם הוא יודע אחוזי ההתבוללות בצרפת ???????

  2. משנה מפורשת
    19/03/2015 22:37
    אחד. עם הארץ
  3. לעולם ידור אדם בארץ ישראל בעיר שרובה גויים ואל ידור בחו”ל בעיר שרובה יהודים.

  4. חטא המרגלים...
    20/03/2015 09:23
    אלעד
  5. מחילה מכבודו , אבל האם לא זו היתה טעות המרגלים?
    וגם המציאות בצרפת על הקרשים בהתבוללות.
    ואפילו היה צודק ביחס למציאות, הרי משנה מפורשת במסכת כתובות לעולם יגור אדם בארץ ישראל אפילו בעיר שרובה גויים ולא בחו”ל בעיר שרובה ישראל..

  6. כבודו ?
    20/03/2015 17:14
    יוסף
  7. איו עם הארץ חסיד !