תלונה לשופט ג’ובראן: חשש ממשי לזיופים והטיות נגד ‘יחד’ בקלפיות

עו"ד איתמר בן-גביר הגיש פניה דחופה ליו"ר ועדת הבחירות, השופט סלים ג'ובראן, בשם מפלגת 'יחד', בה הוא טוען כי קיים חשש ממשי לזיופים, סילופים, אי-סדרים והטיית רצון הבוחר במהלך יום הבחירות
כ"ח אדר התשע"ה / 19.03.2015 11:34

עו”ד איתמר בן-גביר הגיש פניה דחופה ליו”ר ועדת הבחירות, השופט סלים ג’ובראן, בשם מפלגת ‘יחד’, בה הוא טוען כי קיים חשש ממשי לזיופים, סילופים, אי-סדרים והטיית רצון הבוחר במהלך יום הבחירות.

במכתבו כותב עו”ד בן-גביר: “אני פונה אליך בהמשך לפניות רבות, תלונות ואף מספר עתירות שהגשנו במהלך יום הבחירות”, כתב בן-גביר. “כאשר מהמידע שממשיך לזרום אלינו, עולה תמונה כללית מדאיגה, שמפלגת יחד נפלה קורבן לקבוצות של אנשים שהתארגנו באופן שיטתי ומאורגן לתופעות של הפרת חוק שהטו את תוצאות הבחירות לכנסת ה-20 וחתירה תחת יסודות הדמוקרטיה.

“כבר בצהרי יום הבחירות פנינו אל הוועדה בתלונה דחופה ולפיה עשרות משקיפים של מפלגת יחד בבני ברק לא הוכנסו לקלפיות היות ולפי הטענה: ‘היה בידם אישור מזויף’. פנינו בזמן אמת לוועדה, מן הראוי לציין שהן היועץ המשפטי של הוועדה, עו”ד דין ליבנה והן נעמה עשו את המיטב והמירב על מנת להסדיר נושא זה, בשלב מסוים עו”ד ליבנה אף הנפיק הודעה רשמית של הוועדה שאין בעיה להכניס משקיפים עם אישור לא מקורי.

“דא עקא שלמרות האישור מוועדת הבחירות, הרשו לעצמם המזכירים בקלפיות להתעלם מההנחיה ופועל יוצא הוא שכמות המשקיפים הייתה מזערית ולמעשה גם ספירת הקולות נעשתה כמעט ללא נציגים מטעמנו”.

בן גביר מונה שורה של מקרים המוכיחים אי-סדרים והפרה לכאורה של חוק הבחירות, והוסיף: “מצאנו לנכון לעדכן את אדוני בנתונים אלה, שחלקם נמצאים בפני הוועדה כבר מיום הבחירות גם כדי שאדוני ישקול את המשך ההליכים ובנקיטת צעדים מטעם הוועדה עצמה , לטעמנו יש בדברים הללו ובכל החומר שממשיך להאסף ולהצטבר אצלנו כדי לגלות שהבחירות לכנסת ה-20, במיוחד בריכוזים החרדיים היו נוגועות בליקויים מהותיים ושורשיים”.

‘יחד’ דורשת מן השופט ג’ובראן לפעול: “שורת הצדק ועריכה הבסיסיים של מדינת ישראל מחייבים בדיקה מקיפה, כך אנו עושים בשעות אלה, נבקש מאדוני גם לתת הוראות מתאימות כאמור בדברי כב’ השופט רובנשטיין בפרשת בית שמש, עלינו להרחיק מן הכיעור, על ידי ביעורו, ונדמה שמכתב זה לא רק נכתב בשם מפלגת יחד, אלא בשם הדמוקרטיה הישראלית כולה”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דחוף
    19/03/2015 13:48
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. כל מי שהיה עד או ראה זיופים העלמת פתקי “קץ” מהקלפי ורמאויות נוספות וכדו’ נא לפנות בדחיפות לגורמים המוסמכים בתנועת “יחד” כדי להגיש עתירה מסודרת וגדולה לבית המשפט.

  2. ............... הודעה חשובה ! ................... לכל מצביעי יחד !
    20/03/2015 02:03
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. בעקבות הפסילות הרבות ועקב חשד ומידע נוסף שהגיע לידנו על העלמת קולות רבים של מפלגת “יחד – העם איתנו” הוקם צוות מיוחד לאיתור ובדיקה של מצביעים מול ספר הבוחרים.

    בכדי שיהיה באפשרותנו לבדוק את החשדות בצורה מיטבית, מתבקשים מצביענו למלא בהקדם (עד ה-28/03) פרטים בטופס המצורף.

    במידה ובידכם מידע על מצביעים נוספים יש לדאוג שימלאו גם הם את הפרטים.

    http://www.ozma-yeudit.co.il/11746-2/

  4. אלי ישי אנחנו איתך
    21/03/2015 19:25
    אאא
  5. בע”ה אתה תעבור את אחוז החסימה ואם לא הפעם אנחנו איתך תמיד אל תדאג עוד ש”ס תעוף מהממשלה בוחריה התחרטו אף אחד לא יתמוך בדרעי