מרצ עלתה לחמישה מנדטים: גלאון לא תתפטר מהכנסת

בעקבות הודעת ועדת הבחירות המרכזית על עלייה של מרצ לחמישה מנדטים, חזרה בה זהבה גלאון מהתפטרותה: "בנסיבות שנוצרו מדובר בהצלחה נגד כל הסיכויים"
יוני גרין
כ"ח אדר התשע"ה / 19.03.2015 10:58

יו”ר מרצ, זהבה גלאון, חזרה בה הבוקר (חמישי) מהחלטתה להתפטר. זאת  בעקבות הודעת ועדת הבחירות המרכזית על עלייה של המפלגה לחמישה מנדטים.

“מרצ קיבלה את המנדט החמישי מתומכים צעירים, מחיילי צה”ל, שהעלו את שיעורי התמיכה. מה שהביא את מרצ לשמור על כוחה מבחינת מספר המצביעים, כ-170 אלף, לעומת הבחירות הקודמות”, אמרה גלאון.

לדבריה, “בנסיבות שנוצרו מדובר בהצלחה נגד כל הסיכויים”.

היא הוסיפה: “אנחנו נכנסים לתהליך בנייה מחדש של מרצ ושל השמאל בישראל, אותו אוביל עם חברותיי וחבריי לסיעה ויחד נניף מול ממשלת הימין את דגל השלום, הצדק החברתי, השוויון והמאבק בגזענות בחזית הפרלמנטרית והחוץ פרלמנטרית”.

אתמול הודיעה גלאון על החלטתה לפרוש מהכנסת ובהמשך גם מראשות מפלגתה, וזאת לנוכח תוצאת הבחירות.

“אני אמרתי במהלך הקמפיין שאם מרצ תצליח זו ההצלחה של כולם, אבל אם מרצ לא תעמוד בציפיות אני היא הכתובת ואני אקח אחריות אישית”, כתבה גלאון בפייסבוק.

גלאון הוסיפה, כי “לכן הודעתי הבוקר שאני מתפטרת ומפנה את מקומי בכנסת כדי שחברתי לסיעה תמר זנדברג תוכל להכנס במקומי. אני לא אתמודד על ראשות מרצ שוב, ואשאר יו”ר מרצ עד העברת התפקיד בצורה מסודרת בזמן הקרוב”.

“זה רגע מאוד קשה עבורי. אני קיוויתי שמרצ תשמור על כוחה ועוד יותר מזה קיוויתי שנוכל להקים ממשלה חלופית ולסיים את עידן נתניהו. לצערי זה ממש לא מה שקרה”.

כעת, כאמור, היא חזרה בה מהחלטתה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות