נאום ניצחון? יושב ראש המחנה הציוני יצחק הרצוג עלה הלילה, קצת אחרי חצות (רביעי), לשאת דברים בפני פעילי המפלגה במטה. למרות שתוצאות המדגמים מצביעות על כך שלנתניהו סיכוי גדול יותר לעמוד בראש הממשלה הבאה, הדגיש הרצוג כי לא ויתר על הקמת ממשלה בראשותו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"עשינו היום הישג בלתי רגיל", אמר הרצוג לתומכיו. "אני מתכוון לעשות כל מאמץ כדי להקים ממשלה חברתית אמיתית לישראל, ממשלה טובה שתחזיק את ישראל להיות יהודית, דמוקרטית, חברתית ושואפת לשלום עם שכנינו".

נתניהו והרצוג ראש בראש
נתניהו והרצוג ראש בראש | צילום:

"התוצאה הזו מאפשרת לנו לחזור לשלטון והיות שאנחנו מחכים לתוצאות האמת, הכל פתוח", הוסיף. "אני קורא לסיעות החברתיות להתאחד תחת ממשלה בראשותי". הרצוג אף ציין כי אף שוחח עם "ראשי המפלגות הרלוונטיות".

רגעי ההלם במטה המחנה הציוני (צילום: בני דויטש mako)
חגיגות מהולות בדאגה. פעילי המחנה הציוני | צילום: בני דויטש mako

לבני: "נמשיך להילחם על המדינה"

הרצוג הודה בחום לציפי לבני, שרק אתמול הכריזה כי היא מוותרת על הסכם הרוטציה בראשות הממשלה. "לא היינו מגיעים לרגע הזה בלי השותפות האמיצה, הנהדרת, ביני לבין ציפי לבני", אמר. "את על הכיפאק, את שותפה אמיתית, אישה אמיצה עם אינטואיציה ותחושת שליחות שחלקנו לאורך המערכה".

615918
צילום:

לבני עצמה כתב בעמוד הפייסבוק שלה, זמן קצר לאחר האירוע במרכז המחנה הציוני: "הערב אני יכולה להסתכל בעיני הילדים שלי ולומר: עשיתי הכל בשבילכם ובשביל בני דורכם. נלחמתי על העתיד שלכם, על המדינה בה תחיו, על המדינה בה תגדלו את הילדים שלכם - ואנחנו, הרצוג ואני, נמשיך להלחם על המדינה שאנחנו כל כך אוהבים - ישראל".

"תודה לכל האזרחים שתמכו בנו והצביעו בעד התקווה וכדי שננצח. אנחנו נמשיך ונעשה הכל כדי להרכיב קואליציה בראשותנו - שתחבר את כל מי שרצה שמדינת ישראל תהיה יהודית ודמוקרטית, חברתית וציונית", הוסיפה.

על פי מדגם חדשות 2 שערכו מינה צמח ומנו גבע, זוכה הליכוד ל-28 מנדטים, המחנה הציוני ל-27, הרשימה המשותפת עם 13 מנדטים, יש עתיד עם 11, כולנו בראשות כחלון עם 10, הבית היהודי עם 8, ש"ס עם 7, יהדות התורה עם 6, מרצ עם 5, ישראל ביתנו עם 5 ויחד של אלי ישי לא עוברת את אחוז החסימה.

מוועדת הבחירות המרכזית נמסר כי שיעור ההצבעה הסופי בבחירות עומד על 71.8%. מדובר בנתון הצבעה גבוה ב-4% לעומת הבחירות שנערכו לפני כשנתיים.