יחד: מזייפים וגונבים פתקים; שני פעילים שגנבו פתקי ‘קץ’ נעצרו

במפלגת יחד מדווחים על התנכלויות רבות, זיופי פתקים, איומים בקלפיות ומניעת כניסת משקיפי המפלגה לקלפיות; הוגשה עתירה לוועדת הבחירות • פעיל ביישוב כוכב יעקב עוכב על ידי המשטרה לאחר שמשקיף מטעם יחד הבחין בו מוציא פתקים של 'קץ'
חיים טוויל
כ"ו אדר התשע"ה / 17.03.2015 10:59

  במפלגת יחד מדווחים על התנכלויות רבות, זיופי פתקים, איומים בקלפיות ומניעת כניסת משקיפי המפלגה לקלפיות ברחבי הארץ – והבוקר כבר הוגשה עתירה ראשונה לוועדת הבחירות למתן צו ביניים.

למטה מפלגת יחד הגיעו דיווחים ממשקיפים בחיפה, ירושלים, כפר הרא”ה, תל ציון וישובים נוספים על גניבות פתקי יחד, מניעת הכנסת משקיפים של יחד לקלפיות, וקלפיות בהן אין כלל פתקי הצבעה של תנועת יחד שסימנה “קץ”.

בנוסף הופצו בריכוזים החרדיים מודעות ובהן קריאה, ככל הנראה אשר אינה אמת, כביכול בשם הרבנים המקובלים הרב משה צדקה והרב יצחק ברכה, ובהם איומים והפחדות כלפי מצביעי תנועת יחד.

עו”ד איתמר בן גביר ואלדד רבינוביץ’ הגישו לוועדת הבחירות המרכזית עתירה דחופה לצו ביניים כנגד תנועת ש”ס בשל הפצת המודעות.

בעתירה מבקשים עורכי הדין להורות לתנועת ש”ס להימנע מכל צורה ואופן של איום והפחדת מצביעים מלהצביע למפלגת יחד, ובפרט באמצעות שימוש בטרמינולוגיה הלכתית ו/ או רוחנית.

פעיל שס ביישוב כוכב יעקב עוכב על ידי המשטרה לאחר שמשקיף מטעם מפלגת יחד הבחין כי הפעיל מוציא פתקים של ‘קץ’.

דובר המשטרה מסר: “בקלפי בכוכב יעקב עוכב אדם בן 47 לאחר שמשקיף הבחין כי החשוד מוציא מהקלפי חבילת פתקי ההצבעה של אחת המפלגות. הנ”ל עוכב לחקירה בתחנת בנימין מחוז ש”י. בחקירתו קשר את עצמו לאירוע.

מפקד תחנת בנימין סנ”צ דודי חיון: “תפקידה המרכזי של משטרת ישראל בבחירות, היא לאפשר לכלל אזרחי המדינה, לממש את זכות ההצבעה באופן חופשי ובטוח. כל ניסיון מצד יחידים או קבוצות לשבש או להשפיע באופן בלתי חוקי על הבחירות, ייענה באכיפה נחושה ובהגשת כתבי אישום בהליך מזורז”.

בתנועת ש”ס אמרו: “מדובר בפרובוקטור שאין לו קשר עם ש”ס”.

בתנועת יחד טענו בצהרים, כי “בקלפי ברחוב חזון איש ברמת שלמה בירושלים נעצר פעיל של מפלגה חרדית לאחר שנתפס גונב פתקי הצבעה של מפלגת יחד. מדובר בעצור השני היום לאחר שנעצר הבוקר פעיל שגנב פתקי הצבעה של יחד בקלפי בתל ציון. במפלגת יחד מדווחים כי בעשרות קלפיות ברחבי הארץ נגנבו, הושחתו או זוייפו פתקי הצבעה של יחד. במספר קלפיות אף הוצאו בכח משקיפים של יחד וזאת בידי פעילים של מפלגות חרדיות”.

עידכון: 12:16

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל כך מאפיין אתכם אכלו לי שתו לי
    17/03/2015 13:30
    חיים
  1. בכיינים אכלו לי שתו לי שקרנים וצבועים

  2. למה להתנהג כך?
    17/03/2015 15:09
    נ
  3. זנ חא יעזור לכם
    הציבור רוצה יחד