הגאון רבי שמואל אויערבאך הכריע: “אין עבור מי להצביע”

לאחר לבטים ודיונים קדחתניים התקבלה בצהרים החלטה סופית בבית הגאון רבי שמואל אויערבאך, מנהיג 'הפלג הירושלמי' • נאמן ביתו מסר את ההחלטה לאברכים: "הראש ישיבה הכריע שאין עבור מי להצביע, אין את הדין של ועשית ככל אשר יורוך ואין היתר להצביע לשום מפלגה" • הכחיש בתוקף את הפרסומים על תמיכה של 'הפלג' במפלגת 'יחד'
יוני גרין
כ"ה אדר התשע"ה / 16.03.2015 14:20

אחרי לבטים ודיונים קדחתניים, כאשר במקביל ניהלו עסקנים מטעם ‘הפלג הירושלמי’ משא ומתן עם מספר מפלגות, התקבלה בצהרים (שני) החלטה סופית בבית הגאון רבי שמואל אויערבך, מנהיג ‘בני תורה’, לפיה “אין עבור מי להצביע”.

בימים האחרונים ניהלו עסקנים בכירים של ‘הפלג הירושלמי’ משא ומתן עם ראשי מפלגת ‘יחד’, זאת לאחר שבשבוע שעבר כתב ראש ישיבת ‘כיסא רחמים’ ומנהיגה הרוחני של מפלגת ‘יחד’, הגר”מ מאזוז, מכתב בו התחייב כי ידרוש את ביטול חוק הגיוס במשא ומתן הקואליציוני, לקראת הרכבת הממשלה הבאה.

במקביל פעלו ראשי ישיבות מ’הפלג הירושלמי’ להוביל תמיכה בתנועת ש”ס. חלק מראשי ישיבות אלו החרימו את הכינוס שערך ‘הפלג’ אמש באצטדיון ‘ארנה’.

על החלטה הסופית הודיע יוסף פטרוב, נאמן ביתו של הגר”ש אויערבאך, שמסר בשמו בצהרים לאברכים את ההחלטה הסופית.

פטרוב הכחיש בתוקף את הפרסומים על תמיכה של ‘הפלג’ במפלגת יחד – ואמר: “הראש ישיבה הכריע שאין עבור מי להצביע, אין את הדין של ועשית ככל אשר יורוך ואין היתר להצביע לשום מפלגה”.

בעיתון הפלס, ביטאון הפלג הירושלמי, יפורסם מחר, תחת הכותרת ‘מודעה והבהרה’: “בעקבות גל שמועות ופרסומים חסרי בסיס, הורה היום רבינו ראש הישיבה שליט”א למערכת ‘הפלס’ לפרסם, כי כל השמועות על הנחיה להצביע למפלגה כלשהיא, אין להן כל שחר.

“אין כל הוראה או המלצה להצביע בבחירות לאף מפלגה שבעולם ואין כוונה לפרסם הנחיה כזו בבחירות הללו, וכל הפרסומים שהיו או שיהיו בעניין זה – בשקר  יסודם”.

יחד עם זאת, נראה כי חלקים רחבים מאנשי הפלג יצביעו בכל זאת בבחירות, אם כי לא ליהדות התורה – שנואת נפשם.

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הקנאה והתאווה והכבוד מוציאים מהעולם
    16/03/2015 14:27
    אלי
  1. כן ממש ככה

  2. מה באמת אמר הרב
    16/03/2015 14:39
    חרדי
  3. בתוך הכתבה לא כתוב מה הרב בעצמו אמר כתוב רק שהמפלגה (נתי ) דבר עם … ושאמרו בשם מרן ..מה באמת מרן אומר??? (כנראה שזה לא משנה )

  4. ה-ת-ע-ו-ר-ר-ו…
    16/03/2015 19:37
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. עם ישראל התעוררו!!!!!!!!!!!!!!!! כולם צריכים להתחזק אנחנו החרדים צריכים לתת דוגמא לאחינו הטועים לגבי הגיוס וכו’, לצערינו יש כאלו שמנסים להדמות להם, והשם יתברך חייב לעורר אותנו. גם כן שאני הולכת ורואה את כל הפאות המסולסלות ואת הבגדים הצמודים והפרוצים ביותר, כל חלקי הגוף בולטים!! אז מה אם הגוף מכוסה.. אבל איפה הצניעות! איפה רבונו של עולם? זה מזעזע איך השם יתברך יכול לראות את זה ועוד מי דורש את זה?

    נשים תמימות טוענות “אני עושה את זה בשביל בעלי”!!! ועל זה ד’ כועס מאוד, זה בעצמו בושה שהבעל לא מתבייש שהוא לא שומר את העינים שלו ומסתכל ברחוב על כל פרוצה חרדית, ורוצה שאשתו תהיה יפה (כזונה) ומושכת בושה!!! אלף פעם!!! אני פשוט מזועזעת שהשם ישמור את כל עם ישראל וכולם יזכו לעשות תשובה שלמה באהבה ובשמחה.

    הצדיקים הקדושים אמרו זה שנה אחרונה לפני ביאת משיח היא תהיה מאוד קשה וכדי לכולם לקפוץ על הרכבת של הגאולה עכשיו לפני שיהיה מדי מאוחר! אני אוהבת את עם ישראל אהבת נפש ומתפללת בכל יום על כולם ועלי שנזכה לעבור את העולם הזה בשלום בשורות טובות וגאולה ברחמים אמן! “אנחנו” צריכים לעשות משהו, זה ברור שזה מכוון אלינו מהשמים ודורש מאיתנו לתקן את מעשינו ובפרט לתקן הצניעות של משםחות “החרדים”, אם לא הבנתם אז אנחנו במלחמה גדולה! שומו שמים. השם תרחם עלינו מהר ומיד! אלוקים ישמור אותנו, והשם ינקום דמם, ה-ת-ע-ו-ר-ר-ו…

  6. מרן מרן מרן
    16/03/2015 20:30
    דוד
  7. כמה מרנים יש במערכת הבחירות הזאת?
    ומה שמטריד הוא שכל אחד אומר שמצווה מדאורייתא לעשות…
    את מה שהוא החליט.
    אלא מאי? ועשית ככל אשר השכל הישר יורך. אין ברירה אחרת.

  8. בכל דור
    16/03/2015 23:02
    דתן
  9. יש כאלה שיצעקו משה אמת ותורתו אמת .מורשת קורח ..שך ושאר מחרחרי ריב ומדון איפה האבא ואיפה הבן ….

  10. דבר אמת תכונן
    17/03/2015 12:02
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  11. בהפלס: הודעה והבהרה…… בעקבות גל שמועות ופרסומים חסרי בסיס, הורה היום רבינו מרן ראש הישיבה שליט”א למערכת ‘הפלס’ לפרסם, כי כל השמועות על הנחיה להצביע למפלגה כלשהיא, אין להן כל שחר. אין כל הוראה או המלצה להצביע בבחירות לאף מפלגה שבעולם ואין כוונה לפרסם הנחיה כזו בבחירות הללו, וכל הפרסומים שהיו או שיהיו בענין זה – בשקר יסודם.

    מסיבה אחת אינני מצביע לג’, כי בהצבעתי אני גורם לשפוך את דמו של הגאון הגדול רבי שמואל אוירבך, והתורה הק’ כבר ציותה לנו לא תעמוד על דם רעך, ובאי הצבעתי אני מקדש שם שמים בגדול מאוד, ובהצבעתי אין לך חילול גדול מזה.

    לא יאומן, אשר בדורנו דור עני הבלבול והחושך, השאירו לנו הקב”ה כשריד ופליט את הנביא של דורינו, ה”ה מרן הגאון הצדיק המקובל האלוקי רבי שמואל אויערבך שליט”א, אשר צועק ומזהיר ומנבא על כל מה שקורא ומנבא על כל הקורה אותנו…

  12. המפלס
    17/03/2015 14:19
    צפנת פענח
  13. בס”ד
    אחר העיון העמוק. ואחר שישבו גדולי וחשובי
    ירושלים על המדוכה. הוחלט שאין החלטה. והעיר
    שושן צהלה ושמחה. והעיר חלם עלזה גם.