פיגוע הדריסה בפורים: קנה גרזן ויצא לחפש קורבנות יהודים

המחבל מוחמד סלאיימה הודה בחקירתו כי רכש גרזן בעיר העתיקה במטרה לבצע פיגוע נגד יהודים • בפורים הוא יצא מביתו וחיפש קורבנות - עד שהבחין בלוחמות מג"ב • היום הוארך מעצרו עד להגשת כתב אישום נגדו
חיים טוויל
כ"ה אדר התשע"ה / 16.03.2015 11:49

בית משפט השלום התיר הבוקר (שני) לפרסום את פרטי פיגוע הדריסה סמוך לבסיס מג”ב בפורים בירושלים לפני כעשרה ימים, במהלכו נפצעו שבעה בני אדם.

היום הוגשה הצהרת תובע נגד המחבל – מוחמד סלאיימה, תושב שכונת ראס אל עמוד, בן 22.

מחקירת עולה כי ביום פורים, בשעה 09:50 בבוקר, נסע המחבל ברכבו בכביש מספר 1 בירושלים מכיוון צפון לדרום.

כשהגיע סלאיימה סמוך לבסיס מג”ב הוא הבחין בלוחמות מג”ב העומדות במעבר החציה סמוך לשמעון הצדיק. הוא חזר עם רכבו לאחור, האיץ את מהירות הרכב ודרס את הלוחמות ורוכב אופניים.

לוחם מג”ב שעמד בעמדת הכניסה של בסיס מג”ב יהודאי, יחד עם מאבטח נוסף, הבחינו באירוע, ירו לעבר סלאיימה ופגעו ברכבו, מה שהוביל לעצירת הרכב.

סלאיימה יצא מהרכב כשהוא אוחז בידו בגרזן, ואז ירו לעברו שוב לוחם מג”ב והמאבטח – ופגעו בו. כתוצאה מהפיגוע נפגעו 6 לוחמות מג”ב ברמות שונות ואזרח שרכב על אופניים במקום.

בחקירה הודה סלאיימה בביצוע הפיגוע וסיפר כי במהלך השבוע שקדם לאירוע תכנן לבצע פיגוע כנגד יהודים, הלך לעיר העתיקה ורכש גרזן אותו הניח ברכבו.

יום לפני הפיגוע החליט סלאיימה באופן סופי לבצע את הפיגוע, וביום הפיגוע בשעה 08:00 בבוקר יצא מביתו, ונסע ברכבו כשהוא מחפש קורבנות לפיגוע.

תחילה נסע סלאיימה בכביש מספר 1, משם עבר לכביש בגין ואז חזר שוב לכביש מספר 1. כשהגיע סמוך לבסיס יהודאי והבחין בלוחמות העומדות במעבר החציה החליט לבצע את הפיגוע ולפגוע בהן.

הבוקר הוארך מעצרו לאחר שהפרקליטות הודיעה כי בכוונתה להגיש נגדו כתב אישום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות