שתף קטע נבחר

סופית: הקצבות הכדורגל יפחתו והכדורסל יעלו

מועצת ההימורים הודיעה כי אישרה את ההמלצות ועדת סנדלר-בורוביץ', החל מ-2010 יקבל הכדורגל הישראלי 5 מיליון ש"ח פחות. לימור לבנת: "אמות המידה יוצרות סדר בהקצבות". ההתאחדות: "בפועל מדובר בקיצוץ של מיליון ש"ח בלבד"

יותר כסף לכדורסל, פחות לכדורגל - זו הבשורה שקיבלה היום (ה') ההתאחדות לכדורגל ממועצת ההימורים בספורט. המועצה החליטה לקבל חלק מהמלצות ועדת 'סנדלר-בורוביץ'' מינואר האחרון, לפיהן יקבל הכדורגל הישראלי פחות כסף מהטוטו החל מ-2010. לעומת זאת, הכדורסל יזכה להקצבה כפולה מזו שקיבל עד עתה.

 

הכדורגל, שקיבל עד עתה 19.5 מיליון שנה, יירד ל-14.8 מיליון. הכדורסל, לעומתו, יצמח מ-5 מיליון שקל ל-10 מיליון. מרווחים נוספים הם הכדוריד והכדורעף, שיקבלו עוד כ-250 אלף שקל. ספורט הנכים ייצא גם כן נזכר עם תיקצוב של עוד מיליון שקל.


שי שני. הכדורסל הרוויח עוד 5 מיליון ש"ח (צילום: אורן אהרוני)

 

כזכור, הוועדה מונתה לפני כשנתיים על ידי ח"כ אופיר פינס והיא קבעה אמות מידה וקריטריונים להקצבות מועצת ההימורים, שעומדות על כ-200 מיליון בשנה. חברי הדירקטוריון, בתיאום עם ועדת בורוביץ', ערכו שינויים מסוימים באמות המידה כדי ליצור איזון בין האיגודים השונים.

 

המשמעות המעשית, כאמור, היא הפחתה של 5 מיליון שקלים (25%) לעומת השנה שעברה. ההפחתה תיעשה בהדרגה, החל מינואר 2010. הענפים האולימפיים יהנו יותר מעוגת התקציב החדשה, כמו גם ענפי ספורט הנכים. "החלוקה נראית טוב יותר", אמר ל-ynet ברוך דגון, דובר המועצה להסדר ההימורים. "עכשיו כולם יהנו מהתקציב".


"כשהכדורגל  הישראלי מתעטש - הספורט כולו חולה אנוש" (אלי אלגרט) 

 

"חברי ועדת בורוביץ' עשו עבודה יסודית והוציאו מסמך מקיף, שכלולים בו שינויים רבים", התייחסה שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, לדו"ח. "אמות המידה

 יוצרות סדר בהקצבות ומקדמות את הספורט תוך העדפה תקציבית ברורה להקמת קבוצות נוער, ספורט הנשים, חיזוק הפריפריה ועידוד כספי להישגיות. אין ספק כי זוהי מדרגה נוספת בחיזוק הספורט בישראל".

 

מההתאחדות לכדורגל נמסר בתגובה: "למרות שהכותרות מדברות על קיצוץ של חמישה מיליון ש"ח, בפועל מדובר בקיצוץ של מיליון ש"ח בלבד מענף הכדורגל. ארבעה מיליון ש"ח נוספים נשארים למעשה בתוך הענף ומועברים להשקעה בקבוצות הכדורגל ובמחלקות הנוער שלהן, מהלך בו תמכה ההתאחדות ותמך היו"ר אבי לוזון. הקיצוץ עצמו פרוש על פני שלוש שנים, במהלכן תבצע ההתאחדות פעולות ע"פ המלצות הוועדה, כך שהקיצוץ למעשה לא יצא אל הפועל". 

 

עוד טענו בהתאחדות: "הפופוליסטים שמנסים לפגוע בענף הכדורגל, שהוא הפופולרי בישראל וזה שמביא את מירב ההכנסות לטוטו, עלולים לפגוע בסופו של דבר בספורט הישראלי כולו, ורק כדי לקבל כותרות. כשהכדורגל הישראלי מתעטש, הספורט הישראלי כולו עלול להיות חולה אנוש".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים