ביבי: “מה הבעיה בלנשק את המזוזות?”. בנט ניגן בגיטרה

רבבות הגיעו הערב לכיכר רבין כדי להשתתף בעצרת הימין • נתניהו: "אין לנו חלק בדברי הבוז המתנשאים שהושמעו בכיכר הזאת רק לפני שבוע'' • פנה לכחלון: "איש המחנה הלאומי לא ממליך ממשלת שמאל" • בנט על הביקור של בוז'י בכותל: "אתה לא מתבייש? מה זה - ביקור אחרון לפני חלוקה?" • ישי: "אין מנהיג כמוני שיודע מהו חוסר. נלחם עבור החלשים"
נחמן גור
כ"ד אדר התשע"ה / 15.03.2015 20:58

עשרות אלפים הגיעו הערב (ראשון) אל כיכר רבין בתל-אביב כדי להשתתף  בעצרת הימין, בראשה עמדו יחד עם ראש הממשלה  בנימין נתניהו, שר הכלכלה נפתלי בנט, ח”כ אלי ישי וחברי כנסת של המחנה הלאומי. 

העצרת נערכה בארגונם של עשרות גופי ימין ועשרות עיריות ומועצות מקומיות. 

ראש הממשלה אמר בעצרת: “יש כאן רוח גדולה, רוחו של עם ישראל, הרוח היהודית, הציונית הרוח שלנו. באתי לכאן הערב כראש הממשלה של כל העם של אלה שלא מסכימים איתי וגם של אלה שמסכימים איתי, והם רבים רבים בציבור. אני מכבד את כולם אני מחויב לשמור על הביטחון של כולם ואני מחויב להבטיח את עתידה של מדינתנו האחת והיחידה, מדינתו של העם היהודי – היא מדינת ישראל.

“אני מבקש מכולכם לשמור על ויכוח פוליטי ענייני כפי שמתחייב במדינה דמוקרטית בלי הסתה, בלי אלימות, בלי פרובוקציות. אני גם מקווה שהערב לא יהיו פרובוקציות אבל אם יהיו כאלו אל תיגררו אחריהן, שמרו על כבוד המעמד ועל האחדות כי אנחנו דוגלים באחדות ישראל.

“אנחנו דוגלים באהבת עם ישראל, ארץ ישראל ומורשת ישראל ולכן אין לנו חלק בדברי הבוז המתנשאים שהושמעו בכיכר הזאת רק לפני שבוע”.

עצרת הימין

נתניהו תקף את דבריו של איש השמאל, הסופר יאיר  גרבוז. ”הגדירו אותנו כמנשקי קמעות, אחר כך הוסיפו ‘מנשקי מזוזות טיפשים’, ואני מבקש לשאול – מה בדיוק הבעיה בלנשק מזוזות? ממתי זה חטא? כן, אנחנו שומרים על מסורת ישראל, כן אנחנו מאמינים בערכי הנצח של עם ישראל. כן אנחנו פועלים להבטיח את עתידו של עם ישראל בארץ ישראל”.

ראש הממשלה פנה בעצרת ליו”ר מפלגת ”כולנו” משה כחלון. ”איש המחנה הלאומי לא ממליך ממשלת שמאל. אני קורא לו להצטרף אלינו כשר אוצר בממשלה הבאה כדי שנעבוד יחד להוריד את מחירי הדיור ויוקר המחיה כפי שהצלחנו יחד להוריד את מחירי הסלולר בממשלה הקודמת”.

קודם לכן, הוציא יו”ר ועדת הבחירות’ השופט סלים ג’ובראן’ צו האוסר על הופעות של אמנים במהלך, לפני, או לאחר העצרת. בעקבות כך, לא הופיעו הזמרים עמיר בניון ואודי דווידי  בעצרת. בנוסף, קבע שופט העליון כי אסור להשתמש בכספי ציבור בארגון העצרת, ואסור לשדרה בערוצי הטלוויזיה.

יו”ר הבית היהודי, שר הכלכלה נפתלי בנט, עלה לנאום אחרי נתניהו, ניגן בגיטרה ושר עם הקהל את השיר “ירושלים של זהב”, במחאה על החלטת ועדת הבחירות המרכזית לאסור הופעת אמנים בעצרת.

בנט תקף את הרצוג על שביקר מוקדם יותר בכותל המערבי, זאת למרות דבריו כי תקום בירה פלסטינית במזרח ירושלים. “אתה לא מתבייש? על מי אתה עובד? את ירושלים אתה מוכן לחלק? מה זה – ביקור אחרון לפני חלוקה?”.

בנט אמר עוד:  “אני נשבע שלעולם לא ניתן למסור ס”מ אדמה של ארץ ישראל לערבים”.

ח”כ אלי ישי אמר הערב בעצרת הימין הגדולה בכיכר רבין: “חובתי לדאוג לחלשים ולדאוג לבניה בירושלים וביו”ש. נהיה אלו שינהלו מלחמה עבור החלשים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בלא מפלגת יחד, אין לנתניהו ממשלה. גלו אחריות.
    15/03/2015 22:41
    דני
  1. אם שס תאבד מנדט – לא יארע לה דבר.
    אבל אם אלי ישי לא עובר את אחוז החסימה חלילה, אין לנתניהו ממשלה.
    המשמעות היא ממשלת שמאל בראשות הרצוג חביב הרפורמים שיעמיד בסכנה את תורתינו הקדושה וארצינו. (כל אחד יחשבן את הסקרים האחרונים ויגיע למסקנא הזו).
    לכן אצביע לאלי ישי.