שתף קטע נבחר

לאומית: כפ"ס ועפולה אורבות למעידה של לוד

מחזור 28: בני יהודה, שקרובה להבטחת העליה לליגת העל, מארחת את טבריה (ו', 15:00). החבורה של אזברגה מקווה לשמור על המקום השני בראשל"צ (14:30), הירוקים מייחלים למומנטום מחודש בטדי מול הפועל י-ם (14:00), קהינדה ועפולה מארחים את קריית גת (ב', 18:00)

בהנחה שלא תתחולל סנסציה ובני יהודה אכן תסיים את העונה בפסגת הליגה הלאומית - נשאר רק כרטיס אחד לליגת העל בקופה. כמו שזה נראה כרגע, העולה הנוספת תהיה בני לוד, כפר-סבא או עפולה. במחזור ה-28, שייצא לדרך מחר (שישי), בני לוד תצא למשחק חוץ קשה בראשון לציון שמקווה להיות בפלייאוף עליון. כפר-סבא תשחק בטדי מול הפועל ירושלים, וביום שני עפולה תארח את קרית גת. בני יהודה תשחק בבלומפילד מול עירוני טבריה שנאבקת על חייה. 

 

 

הפועל ראשל"צ - בני לוד (שישי, 14:30, הברפלד)

לוד, שתגיע לראשל"צ עם רצף של שני הפסדים - אמנם נהנית מאיבוד נקודות של יריבותיה לצמרת, אבל חייבת מצדה לעצור את הרצף השלילי. מרחק 4 הנקודות מכפר-סבא לא מבטיח לבני לוד כלום, גם עפולה אורבת לנפילה של בני לוד. אחרי ההפסד 2:1 ביבנה, המארחת ירדה למקום התשיעי והמלחמה על הפלייאוף העליון עלולה לעשות חיים קשים לקבוצה של סלימן אזברגה.

 

בני לוד חוגגת את גביע הטוטו. האם היא גם תעלה לליגה הבכירה? (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
בני לוד חוגגת את גביע הטוטו. האם היא גם תעלה לליגה הבכירה?(צילום: אורן אהרוני)

הפועל ירושלים - כפר סבא (שישי, 14:00, טדי)

כפר-סבא נמצאת במשברון וכבר 6 משחקים לא ניצחה. למרות זאת, היא עדיין חזק בתמונת העליה לליגת העל - כשניצחון אחד ייתן לירוקים מומנטום מחודש בפלייאוף העליון. ירושלים נמצאת במרכז הטבלה, רק נקודה מרמת השרון שבתחתית הפלייאוף העליון.

 

בני יהודה - עירוני טבריה (שישי, 15:00, בלומפילד)

סביר להניח שבעוד כמה מחזורים הקבוצה של יוסי אבוקסיס תחגוג את שובה לליגת על אחרי הפסקה של עונה אחת. הניצחון בלוד (1:2) במחזור האחרון ואיבוד הנקודות של כפר-סבא ועפולה - פתחו פער של 9 נקודות מהמקום השני ו-13 נקודות מהמקום השלישי. הקשר הליטאי קסטוטיס איבסקביצ'יוס חזר ובעקבות היכולת הטובה שלו במשחק האחרון הוא עשוי לפתוח בפעם הראשונה בהרכב. גם הקפטן איציק עזוז שלא שיחק בגלל מחלה יחזור ל-11.

 

שחקני בני יהודה בסלפי. החגיגות קרובות מאוד... (צילום: יובל חן) (צילום: יובל חן)
שחקני בני יהודה בסלפי. החגיגות קרובות מאוד...(צילום: יובל חן)
 

בית"ר ת"א/רמלה - מכבי הרצליה (שישי, 15:00, רמלה)

בפעם האחרונה שהקבוצה של סלובודן דראפיץ' שיחקה בבית - היא סיפקה הצגה (0:3) מול בני לוד החזקה. רמלה נמצאת בתקופה מצוינת אבל עדיין הכי קרובה למקום שממנו יורדים למבחנים. מכבי הרצליה (במקום השביעי) לא מגלה יציבות וחייבת נקודות כדי שלא לצנוח לאזור הפלייאוף התחתון.

 

עירוני רמה"ש - מכבי יבנה (שישי, 14:30, גרונדמן)

המארחת "גנבה" במחזור האחרון נקודה בקרית גת (2:2 בדקה ה87) וגם היא, כמו מחצית מקבוצות הלאומית, נאבקת על מקום בפלייאוף העליון. בגרונדמן הקבוצה של חיים שאבו בדרך כלל מנצחת, אלא שמולה תתייצב יבנה, שמגיעה עם הרבה מרץ מהניצחון החשוב במחזור האחרון על ראשון לציון. יבנה נמצאת במקום הרביעי ברשימת הכיבושים (38 שערים) ועם מלך המבשלים של הליגה (דוד רביבו - 13 בישולים), יש סיכוי גדול שתכבוש גם הפעם. השאלה מה תעשה רמת השרון.

 

דוד רביבו ומכבי יבנה. יכבשו גם בגרונדמן? (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
דוד רביבו ומכבי יבנה. יכבשו גם בגרונדמן?(צילום: אורן אהרוני)

הכח-עמידר ר"ג - נצרת-עילית (שני, 18:00, וינטר)

הפעם זו באמת ההזדמנות האחרונה של המארחת לצוף קצת מעל פני המים. עדיין יש 30 נקודות בקופה וניצחון יתן להכח עמידר ר"ג צוהר של תקווה. אחרי 6 הפסדים ברצף, מהם גילתה יכולת לא רעה בכמה משחקים, המארחים חייבים לעצור את ההדרדרות. מנגד נצרת-עילית רק במרחק נקודה מטבריה שמתחת לקו האדום. ההפסד ה-19 של הכח עמידר ר"ג? כנראה שזה לא יהיה כל כך קל לנצרת עילית. 

 

הפועל עפולה - קרית גת (שני, 18:00, עפולה)

המארחת הפסידה בצורה אכזרית להפועל ר"ג (2:1) אחרי שהוליכה עד לדקה ה-86 0:1, אבל עם שובו של לנרי קהינדה תנסה לחזור למסלול הנצחונות. מנגד, הקבוצה של ליאור זדה מאבדת נקודות במשחקים בהם היתה צריכה לנצח - ניצחון על עפולה בחוץ לא נראה ממש סביר.

 

אחי נצרת. הראש בגביע, הפלייאוף העליון במרחק נגיעה (צילום: זהר שחר) (צילום: זהר שחר)
אחי נצרת. הראש בגביע, הפלייאוף העליון במרחק נגיעה(צילום: זהר שחר)

אחי נצרת - הפועל ר"ג (שני, 18:00, עילוט)

הראש של המארחים בחצי גמר גביע המדינה מול מכבי ת"א, אבל הם עדיין במרחק נגיעה מהפלייאוף העליון. הקבוצה של ניסן יחזקאל השיגה נקודה בכפר סבא, ותתמודד מול הקבוצה שניצחה את הפועל עפולה. הכל פתוח בעילוט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
הפועל כפר סבא
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים