הרבנית ימימה על גרבוז: “לא בטוחה שהמזוזה רוצה שהוא ינשק אותה”

תקפה את יאיר גרבוז שלגלג על מנשקי המזוזות: "המשגיח רבי יחזקאל לוינשטיין זצ"ל כתב שכששומעים חדשות צריך לחשוב מה לומדים מהן. פתאום ראיתי שמדברים על מזוזה ברשת ב', בפריים טיים ובחדשות. הרי שנים לא דיברו על המזוזה"
נחמן גור
כ"א אדר התשע"ה / 12.03.2015 16:16
כ-700 נשים השתתפו בכנס נשים של מפלגת יחד בירושלים. באירוע, שאורגן על ידי מטה הנשים של המפלגה בראשות ציפי ישי, רעייתו של יו”ר המפלגה ח”כ אלי ישי, הושמעו דברי ברכה מפי הרבנית צביה אליהו, רעייתו של הראשל”צ הגאון רבי מרדכי אליהו זצ”ל.

האורחת בכנס הייתה הרבנית ימימה מזרחי, שהתייחסה לסערה סביב דברי האמן יאיר גרבוז בעצרת השמאל בתל אביב: “קרה משהו שלא חלמתי שיקרה בהיסטוריה. בא מישהו מאוד אינטלקטואלי ואמר במוצאי שבת בכיכר רבין, בשביל מה צריך מזוזה, ואיזה אהבלים אלו שמנשקים מזוזה.

“זו כביכול שאלה אינטלקטואלית, הרי הקב”ה נורא גדול, אז למה אתה מקטין אותו למזוזה קטנה ומנשק אותה? אז אני רוצה להגיד ליאיר גרבוז, אני לא רוצה לפגוע בו, אבל אני לא בטוחה בכלל שהמזוזה רוצה שהוא ינשק אותה…”

הרבנית ימימה הוסיפה כי המשגיח רבי יחזקאל לוינשטיין זצ”ל כתב שכששומעים חדשות צריך לחשוב מה לומדים מהן. “פתאום ראיתי שמדברים על מזוזה ברשת ב’, בפריים טיים ובחדשות. הרי שנים לא דיברו על המזוזה. אמרתי, הרי ה’ לא רוצה שאני יעמוד ויגיד שיתבייש לו ההוא, אלא שאני יחשוב מה יש במזוזה.

“ובמזוזה כתוב ואהבת. צריך שלדתיים ודתיות יהיה כח משיכה, שכולם יראו אותם ויאהבו אותם וזה יגרום להם לנשק מזוזות… האם אנחנו נראים כך היום? לא כל כך. ולמה אני אומרת את זה לנשים? כי רק אשה מנעה מחלוקת. אשתו של און בן פלת שישבה מתחת למזוזה בפתח ביתה ואמרה לכאן אני לא מכניסה את המחלוקת”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הופה!
    13/03/2015 10:10
    גרשון
  1. קודם אומרים דבר שלא בשם אומרו (תורת הבעל שם טוב בשם ‘המשגיח’) ואחר כך מוענים מיהודי נשיקת מזוזה….
    איכסה.

  2. נא לדייק - אף אחד לא דיבר על מזוזה -
    12/04/2015 15:07
    רחל
  3. גרבוז צודק – מדינה לא ניתן לנהל על פי אותות ומופתים של קמע.