המחזאי השמאלני: “כל מנשקי המזוזות והאבנים – הם טיפשים”

בריאיון שהעניק לרשת ב' כינה המחזאי יהושוע סובול, איש מרצ, את מי שנוהגים לנשק מזוזות "טיפשים" • השווה את שר הכלכלה נפתלי בנט לנאצים בגלל הסיסמה "מפסיקים להתנצל" - ואמר: "גם הם לא התנצלו" • יו"ר הבית היהודי הגיב בדף הפייסבוק שלו: "אחיי בשמאל - איבדתם את הצפון. אני מנשק מזוזות טיפש וגאה. אני ה'קומץ' שהפך לרוב"
נחמן גור
י"ח אדר התשע"ה / 09.03.2015 20:03

אחרי סערת יאיר גרבוז: המחזאי יהושע סובול השווה היום (שני), בריאיון שהעניק לרשת ב’ בין שר הכלכלה נפתלי בנט לנאצים, וכינה את היהודים שנוהגים לנשק מזוזות “טיפשים”.

בראיון עם אסתי פרז בתכנית בחצי היום אמר סובול: “כל מנשקי המזוזות והאבנים הם טיפשים”.

פרז הקשתה: למה האמונה שלהם הופכת אותם לטיפשים?

סובול: “ככה. אני חושב שזו טפשות”.

סובל הוסיף: “מי שמנשק מזוזות זו בעיה שלו ושל משפחתו. זו לא בעיה של ימין או של שמאל. יש אנשים טיפשים בכל מיני מגזרים”.

במהלך הריאיון תקף המחזאי גם את הסיסמא של קמפיין הבית היהודי “מפסיקים להתנצל”, והשווה אותו לחוק שנחקק בגרמניה בשנות ה-30, עם עליית הנאצים לשלטון. “בנט הכריז על כך שמבטלים את רגש האשמה בחברה הישראלית”, אמר סובול. “הוא לא הראשון. ב-1933 כשהמפלגה הנציונל-סוציאליסטית עלתה לשלטון בגרמניה, אחד החוקים הראשונים שהם חקקו זה היה חוק לביטול האשמה הגרמנית”.

יו”ר הבית היהודי מיהר להשיב לאיש השמאל בעמוד הפייסבוק שלו: “אחיי בשמאל – איבדתם את הצפון. הבוקר יהושוע סובול (איש מרצ) השווה אותי למפלגה הנאצית, ואת ‘מנשקי המזוזות’ לטיפשים. יהושוע סובול ויאיר גרבוז, אני מנשק מזוזות טיפש וגאה. אני ה’קומץ’ שהפך לרוב”, כתב.

יו”ר ש”ס אריה דרעי התייחס הבוקר בדף הפייסבוק שלו, תחת הכותרת “יאיר את יהיר”, להתבטאויות המתנשאות של יאיר גרבוז ויאיר לפיד:

“היהירות של היאירים חוצה כל גבול של התנשאות וגזענות כלפי הציבור הספרדי, מורשתו ותרבותו.

“לפני כשבועיים היה זה יאיר לפיד שבעימות טלוויזיה מבקש ׳לשקם׳ אותנו, ושלשום יאיר גרבוז שלועג לתרבות שלנו ושל ׳מנשקי הקמעות׳ ו׳המשתטחים על קברות צדיקים׳ – שבעיניו הם שורש הרוע של החברה הישראלית.

“לועגים לנו ומבקשים לשקם אותנו ואין פוצה פה ומצפצף. שוב ושוב הגזענים מרימים ראש. שוב ושוב קהילת המתנשאים שמייצגת את ישראל הלבנה, האליטה הישנה והרעה מקבלת במה ותמיכה.

“אנחנו כאן כדי להישאר, אנחנו כאן בגאווה ובגאון כדי לשמור על תרבותנו וזהותנו, זהות שמכבדת את חכמיה וצדיקיה. מסורת ששומרת ומנשקת את תורתה בת אלפי שנים ולא מחפשת בשדות תרבותיים זרים ולא יהודיים.

“נאבק בכל כוחנו כנגד גילויי הגזענות, נוקיע אותם בכל במה ונסלק אותם ממוקדי ההשפעה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות