האלמנה והתינוק שנולד (צילום: באדיבות המרכז הרפואי זיו)
האם והתינוק, היום | צילום: באדיבות המרכז הרפואי זיו

ארבעה חודשים אחרי שקצין מג"ב ג'דעאן אסעד מבית ג'אן נרצח בפיגוע דריסה בירושלים , ילדה הבוקר (שני) אלמנתו תינוק, שצפוי להיקרא על שם אביו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

דרין אסעד בת ה-35 הייתה בחודש החמישי להיריונה, כשבעלה רפ"ק ג'דעאן אסעד נהרג בפיגוע דריסה ליד הרכבת הקלה בירושלים בנובמבר האחרון. הבוקר היא ילדה בן בריא במשקל 3.5 קילוגרם בניתוח קיסרי שבוצע במרכז הרפואי זיו בצפת.

לאם הטרייה הייתה זו חוויה רגשית קשה והיא עדיין נמצאת בהתאוששות בליווי בני משפחתה. "זה יום שמח אבל גם עצוב", אמר לחדשות 2 Online יחיא אסעד, אחיו של ג'דעאן. "עצוב שהאורח החדש שלנו לא זכה לפגוש את אבא שלו וההפך". אסעד ביקש להודות למבקרים הרבים והוסיף "שלא נדע עוד צער, לא אנחנו ולא אתם".

התינוק ואחיו הגדול
התינוק ואחיו הגדול | צילום:

הבן ייקרא על שם אביו

"לכל המשפחה ובמיוחד לדרין היתה תקופה קשה מאז הירצחו של ג'דעאן", סיפר האח. "הלידה והתינוק שהצטרף למשפחה שיחררו הרבה רגשות אצל כולנו וכעת אנו משתדלים להתרכז בשמחה. התינוק החדש יקרא על שם אביו ויחד עם אחיו אמיר בן השנתיים יעזרו לנו לזכור את ג'דעאן וימשיכו את דרכו".

סוהילה גאנם, המיילדת הבכירה במרכז הרפואי זיו שליוותה את היולדת, סיפרה כי הלידה לוותה בהתרגשות גדולה וכל הנוכחים בחדר הלידה הזילו דמעה כשהגיח התינוק לעולם. "ליוויתי כבר אלפי לידות, וזאת אחת מהלידות שאזכור תמיד, זו היתה חוויה חזקה, מרגשת מאוד, שמחה ועצובה", הוסיפה. "כאשר הנחתי את התינוק הבריא והיפה על החזה של אמו, היא בכתה מהתרגשות ויחד איתה בכו כל הנוכחים בחדר".

פקד ג'דעאן אסעד ז"ל (צילום: סהאר עלי)
ג'דעאן אסעד ז"ל | צילום: סהאר עלי

אסעד שב לעבודתו לאחר חופשה, כשנפגע מרכבו של המחבל הדורס בפיגוע שבוצע ב-5 בנובמבר. 13 בני אדם נוספים נפצעו אז ובהם כמה שוטרי מג"ב נוספים, כשהמחבל איברהים אלעכארי משועפט דהר עם רכבו לעבר אזרחים שהמתינו בתחנת הסעה והמשיך לעבר תחנה נוספת של הרכבת הקלה. הוא הותיר אחריו את אשתו ההרה, בנם אמיר בן השנתיים, הורים וארבעה אחים.

הלווייתו של אסעד בנובמבר (צילום: חדשות 2)
הלווייתו של אסעד בנובמבר | צילום: חדשות 2

"אין באמת מילים הראויות לנחם משפחה שאיבדה בן רגע את היקר לה מכל - חיים שלמים, מלאים ומשמעותיים שנגדעו באחת", ספד לו השר לביטחון פנים אהרונוביץ' בהלווייה. "הטרור הרצחני, מבית היוצר של הרשות הפלסטינית והעומד בראשה, של חמאס והתנועה האסלאמית, הצליחו להגיע גם לבית ג'אן ונטל מכם, משפחה יקרה, את הלוחם והקצין המוערך, יקיר לבנו, שבחר בחיים של ערכים ונתינה, ותרם בחריצות בכל מאודו כחייל בצה"ל וקצין משמר הגבול".