שתף קטע נבחר

מי נאם נגד תקציב המדינה? חברי הקואליציה

חברי הכנסת מהאופוזיציה החרימו את הדיון על הצעת חוק ההסדרים, אך חברי הקואליציה, שהשתתפו בדיון, לא חסכו ביקורת מתקציב המדינה שהם עומדים לאשר. מירי רגב: הטלת המע"מ על ירקות תפגע בחלשים. גפני: יש סעיפים שצריך לשנות

חברי הכנסת מהאופוזיציה החרימו את הדיון על תקציב המדינה לשנים 2009-2010, אבל בכל זאת נמצאו ח"כים שנאמו, במליאה ובוועדת הכספים, נגד התקציב: חברי הקואליציה, ביניהם יו"ר ועדת הכספים, משה גפני (יהדות התורה), שלי יחימוביץ' (עבודה), מירי רגב (ליכוד), ציפי חוטובלי  ואורלי לוי (ישראל ביתנו) ואחרים.  

 

ח"כ רגב, שדיברה במליאה, מתחה ביקורת חריפה על הכוונה להטלת מס ערך מוסף על פירות וירקות. לדבריה: "הרעיון הזה נדחה במשך שנים רבות מנימוקים שרלוונטים גם היום ואפילו ביתר שאת לאור המצב הכלכלי. חבריי שימו לב : משפחות שמרוויחות 2891 שקל בחודש מוציאות 335 שקל על פירות וירקות התקציב מגיע ל-כ4020 שקל בשנה. מכאן עולה שהטלת המס תפגע בעיקר במשפחות מהמעמד הנמוך". 

 

"לטענת משרד האוצר אומדן הטבות המס שניתן היה לגבות על פירות וירקות הינו 1.6 מליארד שקל אולם בחישובי משרד האוצר לא נלקחו בחשבון השינויים האפשריים בהתנהגותם הכלכלית של משלמי המס כתוצאה מביטול ההטבה. אזרחים פשוט יצרכו פחות ירקות ופירות כך שסך ההכנסה לקופת המדינה תהיה קטנה בהרבה מהמשוער".

 

"שמעתי אתמול את טענת האוצר שטען כי רק 150 מיליון שקל ישולמו ע"י השכבות החלשות והשאר ישולמו ע"י בתי מלון, גני אירועים, מסעדות, בתי חולים ועוד. לצערי או שמדובר בחוסר הבנה או באטימות. הרי כל אלה ,העסקים שהוזכרו , יקזזו את המס ששולם על ידם ולכן המס מעסקים אלו כלל לא יגיע לקופת האוצר. הנפגע היחידי שמשלם את המס הוא הצרכן. האיום שנשמע מדברי שר האוצר כי יעלה את המעמ ל 17% במידה ויבוטל המע"מ על הפירות והירקות. הוא איום סרק שנובע רק מתסכול. שר האוצר- עדיין לא מאוחר, הסר מעל סדר יומה של הכנסת את הכוונה להעלות המע"מ על הפירות והירקות".

 

 

גפני: יש מה לשנות בתקציב

גם ח"כ גפני אמר: "למרות האחריות הכבדה בהעברת תקציב המדינה בהקדם האפשרי, אסור לשכוח לרגע את הרגישות ולעשות את כל הניתן על מנת לשנות סעיפים היכולים לפגוע בחלשים בצורה חמורה. הקואליציה הנוכחית חברתית הרבה יותר מבעבר, למרות האחריות המוטלת עלינו באישור התקציב ואשר לא ניתן לערער עליה, אנו מחויבים לחפש ולמצוא פתרונות, על האוצר לעבוד קשה ולחפש מתווים נוספים להגדלת הגירעון, ולאו דווקא מן החלשים".

 

ח"כ הרב גפני העלה שוב את נושא מכירת קרקעות המדינה אשר אינם בשימוש כפי שהעלה היום בועדת הכספים לבקשת נשיא המדינה, ואמר כי זוהי רק אופציה אחת אפשרית למציאת מקורות להגדלת הגירעונות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מירי רגב: נגד מע"מ על פירות
צילום: אלירם משה
משה גפני: לגלות רגישות
צילום: גיל יוחנן
אורלי לוי: נגד הפגיעה בנשים עובדות
צילום: ערוץ הכנסת
מומלצים