דרעי: “ישי מתפלל אצל הרב דוד יוסף, אבל משחק ‘נרדף'”

עימות קולני בין יו"ר ש"ס לעיתונאי חנוך דאום לאחר שדרעי התבקש לגנות את הסכם אוסלו • "אין בעיה שתקים מפלגה, אבל אל תגיד בשם הרב" • "בממשלת שמאל עם ערבים ועם לפיד אנחנו לא נשב"
י"ז אדר התשע"ה / 07.03.2015 23:22

אחרי הצהרת התמיכה בנתניהו במהלך הנאום שנשא בכנס ש”ס ביד אליהו בשבוע שעבר, הופיע הערב (מוצאי שבת) יו”ר ש”ס אריה דרעי בתכנית ‘המטה המרכזי’ של ערוץ 10 – והצהיר שוב: “אנחנו רוצים את נתניהו ואנחנו נמליץ עליו אצל הנשיא. בממשלת שמאל עם ערבים ועם לפיד אנחנו לא נשב”.

אין ספק שבשכונת הר נוף 90% מצביעים ש”ס”, אמר דרעי. “אלי ישי בא בשבת להתפלל, אתה יודע איפה? בבית כנסת של הרב דוד יוסף. ותשאל אותו אם מישהו אפילו צייץ לו משהו. אבל הוא כל הזמן ישחק אותה, אני נרדף…מפנצ’רים לי את המכוניות…

“אני חושב שכולנו כאן, כולל חנוך (-דאום)… המעשה הזה שבן אדם מסוגל להקליט גדול בישראל, את הרב שלו, בבית חולים כשהוא נאבק על חייו, הוא גוסס, תחת משכחי כאבים, תחת דיאליזה, לבוא ולהקליט אותו?

“זה מזכיר לי מישהו שאמר, קרבו ימי אבי למות, כדי שאוכל… מה זה צריך להיות? ואנחנו דנים על זה…”

דרעי נשאל: השאלה אם יש משהו לא לגיטימי להקים מפלגה.

דרעי: “אין בעיה שתקים מפלגה, אבל אל תגיד בשם הרב”.

• הוא יעבור את אחוז החסימה?

דרעי: “אני חושב שיש סיכון גדול של כל אלו שחושבים להצביע לו. כבר היינו שם. ב-92′ רבין ניצח, הימין הפסיד. לפני שנתיים, חמישה מנדטים – שניים של ברוך מרזל ועוד של חיים אמסלם ואמנון יצחק הלכו לאיבוד”.

במהלך התכנית פרץ עימות באולפן, כאשר חנוך דאום, אחד מחברי הפאנל, ביקש את התייחסותו של דרעי להסכם אוסלו ושאל מדוע תמך בו.

“אני ידעתי על הסכם אוסלו 3 שעות לפני שעלה לדיון בממשלה. לא הייתי שותף לזה, לא ידעתי מזה בכלל, אני התנגדתי להסכם אוסלו בממשלה, ובגלל הרב עובדיה אני נמנעתי בגלל הכבוד שהוא רחש ליצחק רבין”, אמר דרעי.

במהלך הדברים זעם דרעי על דאום שביקש ממנו לומר האם הוא מצטער על הסכם אוסלו – והאם הוא חושב שהוא היה טעות. דרעי לא השיב לשאלה ושיגר לאוויר “חוצפה”, ולא הוסיף.

דרעי אמר עוד שכאשר הגיע השלב השני של אוסלו, ‘אוסלו ב”, ש”ס כבר היתה מחוץ לממשלה והצביעה נגד ההסכם.

“אני לא עובד אצלך, אני לא בחקירה נגדית אצלך… אני יש לי דירה ואני חבר של… ואני נוסע לחוץ לארץ, ואני אענה לך בקצב שלי…”, אמר דרעי.

דרעי ציין כי נתניהו התקשר אליו עם שובו מארה”ב והודה לו על תמיכתו במהלך היציאה לוושינגטון, כאשר על פי דרעי הוא השיב לו באומרו: “היה לך נאום גדול באיפא”ק וגם לנו היה, ביד אליהו. אל תתעלם מהציבור הזה, הוא רוצה אותך”.

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אריה דרעי זוקף את קומתם של בני עדות המזרח, כה לחי!
    08/03/2015 09:27
    מסעודה משדרות
  1. תודה רבה אריה.

  2. אמרת את מה שאמרת ברומה בתוכנית של רביב דרוקר
    08/03/2015 10:23
    אריה תפסיק להשתמש בנו הספרדים כמו צאן ללא רועה
  3. אנחנו יודעים שאתה אריה דרעי רוצה בטובתך שלך ואנחנו הספרדים רוצים שינוי מהותי בחיינו די מספיק עם ההתרברבות שלך אתה עושה רושם שאתה מסכן אבל אתה לא…….ורוצה לקושש עוד מנדטים על חשבון ספרדים תמימים שיילכו אחריך כמו עיזים טועים שאין להם מנהיג דיייייייייי נמאס.

  4. אריה מספיק לעבוד על האנשים שאתה תושיע אותםםםםם.......דייייייי נמאס.
    08/03/2015 10:38
    אריה היו ימים זה לא אותם הימים די.......
  5. אריה אתה יודע לדבר ואת זה אתה מנצל לטובתך האישית תלמד ממשה רבינו שהיה מגמגם ולמרות הניסים שעשה לא התרברב ועשה הכול באמת אבל למען עם ישראל תלמד מדה אחת ענווה מהי ואז תוכל לדבר למען……….כלל ישראל ….כולם אצלך בראש ספרדים תמימים מה שהרב יגיד קודש וזה הניצול הציני שלך…. לצערינו מקווה שתתפקח ותתפטררר או שתחזור בתשובה אמיתית עם ישראל אחד הוא וצריך לקרב אותו לאבינו שבשמים ולא לנצל אותו…….

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   08/03/2015 12:44

      העם צריך את אריה בשביל להמשיך את המהפכה של מרן הרב עבדיא זצ”ל

  6. אמת מארץ תצמח
    08/03/2015 12:22
    חנוך
  7. שם של מנהיגות של עשיה
    תמיד יהיו מתנגדים אבל עדיין
    ” ורצוי לרוב אחיו”
    חברה תתעוררו אלי לא יעבור את אחוז החסימה בשביל מספר קולות כי אין מרוויחים ממלחמת כבוד מטופשת. זעום הנזק לש”ס וליהדות התורה (כן גם להם הוא אוכל קולות מעטים,) חצי מנדט בלחץ .השאר לביבי והבית היהודי.
    ” הילדים שלי בחינוך חרדי ג” / ש”ס”
    לא חבל על כל הקולות האלו שילכו לפח?!

  8. ש
    08/03/2015 13:24
    רועי
  9. אריה כל הכבוד העם אוהב אותך ואתה מייצג אותנו בכבוד גדול

  10. אריה דרעי
    09/03/2015 14:42
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  11. נכון מאוד כל מה שמרן אמר הוא עשה