מיקי שמו שולח לבנימין נתניהו את המחזמר "שיער"
"אני ממליץ לכל אדם ולראשי המדינה בפרט, ללכת לצפות במחזמר "שיער" של תיאטרון הקאמרי. המחזמר הזה, שעלה לראשונה בישראל בשנות ה-70, הוא בעל אמירה חברתית חשובה מאד דווקא בימים אלו; הוא יוצא בקול נגד המלחמות ובעד השלום, ואני חושב שאחרי כל כך הרבה שנים של מלחמות הגיע הזמן שהמנהיגים שלנו יעשו את המיטב על מנת להגיע להסדר שיביא שקט ועתיד טוב יותר למען ילדינו. בהחלט הגיע הזמן לתת לשמש יד".

מיקי שמו לביבי
שמו שולח לביבי

 אופירה אסייג שולחת לשרה נתניהו את הספר "דרכו של וורן באפט"
"אני שולחת משלוח לשרה נתניהו את הספר 'דרכו של וורן באפט' של רוברט ג' הגסטרום. כי אם את כבר מנהלת את המדינה, אז שיהיה בסטייל של וורן באפט".

משלוחי מנות - אופירה אסייג שרה נתניהו
אופירה שולחת לשרה

 שני כהן שולחת למילי אביטל שייק בריאות
"אני שולחת שייק פירות עם מולטי ויטמין לניו יורק למילי אביטל אהובתי. לפני חודשיים סיימנו לצלם סדרה יחד והגעגועים אליה הורגים אותי. כל בוקר היינו שותות שייק עם איזו אבקה מוזרה שהיא קנתה לשתינו כדי להבטיח את בריאותינו בתקופה המטורפת שחלקנו. זה עבד, ואין ספק שהיא אחת הבחורות המדהימות שהכרתי. הכי מגיע לה משלוח".

משלוחי מנות - שני כהן מילי אביטל
שני שולחת למילי

 גדי אלימלך שולח למדונה שמלה
"רציתי לשלוח למדונה את הספר 'כך תזדקני בכבוד', אבל לצערי הוא עדיין לא נכתב, לכן אשלח לה שמלה ארוכה בעיצובי, וכך היא לא תגיע יותר לאירועים חשובים בתחתונים", אומר המעצב גדי אלימלך. "עם כל העניין בלימודי הקבלה ופריצת הדרך להרבה אמנים, הייתי מצפה ממלכת הפופ לא להיכנס למשבצת של נשים שמסרבות להתייחס לגילן ולהיותן מודל לחיקוי. את המשלוח הזה אני שולח עם המון אהבה והערכה".

גדי אלימלך ומדונה
גדי שולח למדונה

 שי צברי שולח לחיים כהן את אלבום הבכורה של מורין נהדר
"לפני עשור בערך החלטתי שאני רוצה להיות טבח. התחלתי לעבוד במטבחים של בתי קפה ומסעדות ובמקביל למדתי בישול. באותה תקופה ליווה אותי הספר הכתום-לבן של חיים כהן הרבה שעות במטבח ומחוצה לו (כל כך אהבתי אותו שלפעמים הייתי קורא בו לפני השינה). הספר הזה מספר סיפור אוטוביוגרפי דרך אסופה של מתכונים ממקורות שונים שהבחירה בהם מספרת גם את הסיפור של החברה הישראלית. אז לחיים היקר, כמי שיודע על החיבה העמוקה שלך לעדה הפרסית, אני שולח לך פנינה מוזיקלית אמיתית, שילוב מהמם ושובה לב של יצירה ישראלית-פרסית מהפה ברוך הכישרון של מורין נהדר. תודה על כל מה שלימדת אותי לבשל - ויותר מזה, על מה שלימדת אותי על כבוד עצמי וגאווה בשורשים".

שי צברי חיים כהן
שי שולח לחיים

נינט שולחת למנהיגי העולם הערבי את האלבום דודו טסה והכוויתים
"לכל מנהיגי העולם הערבי באשר הם, אני שולחת לכם את האלבום של דודו טסה והכוויתים, שמעבר לעובדה שהוא אלבום יוצא דופן בתוכן ובסאונד, הוא גם נותן תקווה. מבחינתי ככה נשמע השלום, ואם אפשר לשמוע אותו - אפשר בהחלט לחוש ולראות אותו מגיע. בחייאת, מה אכפת לכם לתת צ׳אנס אמיתי?".

נינט ארדואן
נינט שולחת למנהיגי מדינות ערב

 אקי אבני שולח לאיציק כהן סלט ירקות
"אני שולח סלט ירקות עשיר, טרי ובריא של ביסטרו דובנוב 8 בתל אביב לאיציק כהן, כי אני מעריץ אותו על השינוי שהוא עשה בחייו ועוד יותר על הכישרון שלו. והוא גם יודע להעריך אוכל טוב ובריא".

משלוחי מנות - אקי אבני איציק כהן
אקי שולח לאיציק

 אייל גולן שולח לרוסלנה רודינה ספר תהילים
"השנה קיבלתי מתנה גדולה שהכניסה למשפחתי אור ושמחה גדולה - בננו, יאן. דווקא עכשיו בחג הפורים זוהי מצווה להיות בשמחה והולדת בני, אח לליאם ואלין, רק מעצימה אצלי את השמחה הזאת. בחרתי להעניק לבת זוגתי רוסלנה ספר תהילים שישמור עליה ועל כל בני משפחתי".

משלוחי מנות - אייל גולן רוסלנה
אייל שולח לרוסלנה

 רוסלנה רודינה שולחת ליוליה פלוטקין את הספר "היריון זה לא מחלה"
"אני רוצה לתת ליוליה, למאפרת האישית שלי מישל אדרי ולכל הנשים בהיריון באשר הן את הספר 'היריון זה לא מחלה'. זה ספר שקיבלתי כשהייתי בהריון עם יאן, מלא הומור והבנה לגבי את מה שאת עוברת בהיריון, וזה מחזק ומנחם ועזר לי מאוד לקבל פרספקטיבה בריאה יותר לגבי ההיריון שלי".

רוסלנה רודינה יוליה פלוטקין
רוסלנה שולחת ליוליה

 לאה שבת שולחת ליהודית רביץ את "לגדול לצידך"
"הייתי נותנת ליהודית רביץ את הדיסק החדש שלי בגלל שאני מכבדת את ניסיונה וכשרונה. הייתי מעוניינת לשמוע ממנה את תחושותיה על השירים, העיבודים, העטיפה וכו'. וכמובן מצרפת אוזני המן במילוי שוקולד! כל הישועות, לאה שבת".

לאה שבת יהודית רביץ
לאה שולחת ליהודית

 יואב קוטנר שולח לאביב גפן אלבום של "סא"ל חרדלי"
"אהלן אביב. לא מזמן כשראיינת אותי לכתבה שעשית לקראת מופע 'חוזרים לרוקסן', היה לנו ויכוח קטן (שכמובן לא נכנס לכתבה) בו אתה טענת שאז, בראשית שנות התשעים, היו אחלה להקות ואחלה אלבומים ועכשיו אין שום דבר. אני לעומת זאת טענתי שיש בימינו המון דברים חדשים ומעניינים ושווים, ורק יותר קשה לשים לב אליהם בכלל השפע המטורף. אז הנה אלבום שעוד לא יצא שאני ממליץ לך להקשיב לו, אלבום שלא אוכל להשמיע בתכניותיי או לכתוב עליו ביקורת, מכיוון שהבן שלי אורי הוא אחד השותפים לו. מדובר בלהקה בשם 'סא"ל חרדלי' שעושה מוזיקה שאף אחד אחר לא עושה. זה רענן ומקורי וחדשני ולא שם זין האם זה יצליח או לא. אני יודע שיש עוד המון להקות וזמרים כאלה בארץ בימינו. כדאי להקשיב".

יואב קוטנר יהונתן גפן
יואב שולח ליהונתן | צילום:

שגב משה שולח לריטה את "חוות הקקטוס"
"ריטוש, אני ממליץ לך בחום לקחת את המשפחה ליום רכיבה על סוסים באזור מכמורת, יש שם קסם של חווה ושמה ׳חוות הקקטוס׳, מקום נטול פוזה ונקי ממודרניזציה. האנרגיה במקום מרגיעה ונעימה והסוסים מחברים את כל המשפחה ליום חוויתי פשוט ונקי. יום של שחרור וכיף, משהו ששכחנו ממנו במרוץ היומיומי של החיים. ממליץ בחום יקירתי, חג שמח מוכשרת שלנו".

שגב משה ריטה
שגב שולח לריטה

לי לוי שולחת למגיש חיים אתגר את "marnie"
"אני חובבת סרטים, בעיקר ישנים, והסרט האהוב עליי בכל הזמנים הוא marnie של אלפרד היצ'קוק. אני מעבירה את זה לחיים אתגר כי אני יודעת שהוא אוהב קולנוע ואני חושבת שיש לו ראש פתוח לדברים חדשים. היצ'קוק היה המאסטר, רוב האנשים מכירים את הסרטים הבולטים שלו, אבל marnie  הוא אחד האהובים עליי וסרט חובה ולכן אני חושבת שחיים ממש חייב לצפות בו".

לי לוי חיים אתגר
לי שולחת לחיים

נעם פרוסט שולחת לאדי וודר את "forever changes"
"אני רוצה לשלוח לאדי וודר, סולן להקת פרל ג'אם, את האלבום forever changes של love, שהוא בין האהובים עליי. המוזיקה שלהם פסיכדלית, היא כולה באווירת סיקסטיז עם הרבה free love. גיליתי אותם במקרה באחת מנסיעות העבודה שלי בניו יורק. הייתי רוצה שיידע שבארץ שלנו אנחנו לא עסוקים רק במלחמות ומבינים גם במוזיקה טובה".

נועם פרוסט אדי וודר
נעם שולחת לאדי

 משה פרץ שולח לשירי, עברי, פורטיס ובר רפאלי אוזני המן
"אני שולח לכל אחד משופטי אקס פקטור וגם לבר רפאלי, קופסת פלסטיק עם אוזני המן שאמא שלי מרסל אופה בטבריה ומביאה לתל אביב כי נורא חשוב לי לשמח את השופטים. הם חצי ממולאים בפרג וחצי ממולאים בשוקולד וזה ישמח אותם מאוד".

משלוחי מנות - משה פרץ עברי לידר בר רפאלירמי פורטיס שירי מימון
משה פרץ שולח לשופטים

קוואמי שולח למזי כהן את How To Dress Well
"היי מזי, אנחנו לא מכירים אז איך זה שאני ממש מתגעגע אלייך? כנראה כי איך שלא בוחנים את זה, את אחת הזמרות הכי מפעימות שיש פה. לא מזמן הנחתי את המחט בפעם המי יודע כמה על אלבום הבכורה שלך ונקרע לי הלב מחדש מ'תחנה בזמן' ו'חופשת מולדת', שלא לדבר על זה שאת ממלאת את הפסקול של כל כך הרבה אנשים כשצף להם בראש שיר של גזוז או מ'מאמי'. אז אני אנצל את ההזדמנות כדי לשלוח אהבה כי יש לי הזדמנות, ועל הדרך את האלבום החדש יחסית (מהשנה שעברה) של מוזיקאי שקורא לעצמו How To Dress Well, שלמרות שמו הוא סופר צנוע. הוא עושה שילוב של אר'נ'בי עם השפעות של הולווט אנדרגאונד, כשהכל מעורבב היטב באלקטרוניקה עדכנית ונטולת פומפוזיות. יש לי תחושה שתאהבי, ואם לא – ניסיתי. אוקיי, בעצם אני מודה שהייתי מת לשמוע אלבום חדש שלך בהשפעה של משהו כזה. אוהב אותך הרבה ותמיד, קוואמי".

משלוחי מנות - קוואמי ומזי כהן
קוואמי שולח למזי

אורנה דץ שולחת לקותי סבג קולה וגרעינים 
"אני רוצה לשלוח לקותי בקבוק קולה, גרעינים ומשחק כדורגל טוב - ככה הוא יוכל לשבת ולצפות בטלוויזיה כי זה מה שהוא הכי אוהב ומהיכרותי אתו אני יודעת שמבחינתו זה הבילוי האולטימטיבי. אפשר בנוסף גם טוסטים משולשים עם גבינה צהובה".

משלוחי מנות - אורנה דץ קותי סבג
אורנה שולחת לקותי

עילי בוטנר שולח לעידן רייכל ורועי בר נתן את "בלוז לחופש הגדול" 
"ראיתי את הסרט 'בלוז לחופש הגדול' אולי שלושים פעם. 1970 בתל אביב, ימי מלחמת ההתשה, קיץ אחרון של שמש וים, קיץ אחרון של יחד רגע לפני הגיוס. תמיד כשאני רואה את הסרט בא לי להיות חלק מהחבורה הזו. בסרט הכל כך ישראלי הזה יש הכל: עצב וכאב, צחוק ופורקן נעורים, מחאה ומוזיקה מדהימה, ומעל הכל חברות גדולה ואמיתית. אני רוצה לתת את משלוח המנות הזה לחבריי הטובים עידן רייכל ורועי בר נתן, שבכל פעם שאני שומע את נעימת הפסנתר שמלווה את הסרט אני חושב עליהם ויודע שכמוני, גם הם היו רוצים להיות עם יוסי צוויליך, מוסי, מרגו וארל'ה, בקיץ ההוא של 1970 על חוף הים ולשיר "אלי אלי שלא ייגמר לעולם...".

משלוחי מנות - עילאי בוטנר לרועי בר נתן דודו טסה
עילי שולח לרועי ולדודו

אלישע בנאי שולח לביבי נתניהו את "ההוביט"
"להיות ראש ממשלה זו הרפתקה לא מצחיקה בכלל. מבלי להיכנס יותר מדי לפוליטיקה, הייתי רוצה להעניק לביבי נתניהו את הספר 'ההוביט' של טולקין. בין אם זה פגישות עם ראשי ממשלה אחרים, טיסות בכל העולם, הוצאות עתק על גלידה, להתמודד עם אישה כה חזקה בבית או בכלל - חשבתי שספר פנטזיה מופתי יכול להיות הדבר היחיד שיכול להוציא אותך מהדרעק שאתה נמצא בו.

והנה ציטוט קטן מהספר במיוחד בשבילך: 'סארומן מאמין שרק כוח אדיר מסוגל להתמודד מול הרוע, אך זה לא מה שגיליתי. מצאתי כי המעשים היומיומיים הקטנים של האנשים הפשוטים, הם אלה ששומרים על החושך הרחק במפרץ... מעשים קטנים של חסד ואהבה. מדוע בילבו באגינס? ייתכן ומשום אני חושש, והוא מעניק לי אומץ'".

אלישע בנאי וביבי נתניהו
אלישע שולח לביבי

ירמי קפלן שולח לנתן זך אלבום חדש של שירי לאה גולדברג
"הייתי רוצה לתת משלוח מנות תרבותי במיוחד לאיש תרבות תרבותי במיוחד שאת שירתו אני מעריך - נתן זך. בשלהי שנות החמישים זך היה מבין מובילי חרם תרבותי בלתי מוצדק על יצירתה של המשוררת והסופרת לאה גולדברג, רק משום שזו לא תאמה את השקפת עולמו הספרותי. נתן, קבל אלבום אוסף חדש - ביצועים חדשים לשיריה של לאה גולדברג, בתקווה שיאירו דרכם מידות טובות של חמלה (וחרטה)".

*ירמי קפלן יופיע ביום שבת ה-21 למרץ בשעות הצהריים בפסטיבל הרוק באילת של רשת פתאל. הוא יארח את מאור כהן

משלוחי מנות - ירמי קפלן נתן זך
ירמי שולח לנתן

 עדי רונן שולחת לקייט מילדטון שמש ישראלית
"אחת מאושיות הסטייל היותר מדוברות בעולם היא קייט מידלטון, שמרבה לדפוק הופעות אלגנטיות והורסות. אבל יש רק עניין אחד - העור הלבנבן של קייט ממש מבקש קצת שמש", אומרת עדי רונן, האישה מאחורי האתר Adika. "לכן משלוח המנות שהייתי שולחת לנסיכה הלונדונית מורכב ממגבת חוף שווה וכיסא שמור על שמה בחוף גורדון. אני ממליצה לה להגיע אלינו לתפוס שיזוף הגון, כך שתהיה מוכנה לגמרי לקיץ 2015 והאאוטפיטים שלה ייראו אפילו הורסים עוד יותר".

עדי רונן קייט מידלטון
עדי שולחת לקייט

 שי-לי ליפא שולחת לאובמה את ספר הבישול "Jewish soul food"
"אני שולחת לאובמה את הספר המופתי  Jewish soul food של ז׳אנה גור. כששני המנהיגים (שלנו ושל ארה״ב) מתקוטטים - כדאי שאובמה ידע שאנחנו יכולים להיות גם תרבותיים. הספר כתוב באנגלית, ככה שהוא אשכרה יוכל לבשל ממנו, ויש בו שפע מתכוני ירקות שמישל בטח תאמץ. אולי בזכות הספר אובמה יבין שיש לנו, כמו לאוכל היהודי, הרבה נשמה".

שי לי ליפא
שי-לי שולחת לברק

 נערת ישראל דורון מטלון שולחת לבני גנץ עצה
"את משלוח המנות שלי הייתי שמחה להעביר לרמטכ"ל היוצא, מר בני גנץ, שיוצא כרגע לחיים האזרחיים: שימנע מלעשות סלפי עם לבנונים. מניסיון, זה אף לא נגמר טוב".

משלוחי מנות - דורון-מטלון-בני-גנץ
דורון שולחת לבני

 רביד כחלני שולח למארינה מקסימיליאן אלבום של פרינס 
"למארינה אהובתי, אני מקדיש לך את האלבום 'The Truth' של פרינס, חלק מהאלבום המרובע crystal ball", אומר רביד כחלני, זמר וחבר להקת "ימן בלוז". "האלבום לא מוכר בכלל ומאד 'פשוט' ונקי בהפקה שלו, אבל מעבר לזה שהוא מוציא את פרינס אחרת ממה שרגילים אליו, הוא גם מציג הומור בטקסטים סופר מגניבים, הרמוניות מדהימות של שירות, דינמיקה מטורפת, אפקטים יוצאי דופן ואת הנגינה הלא תיאמן  של פרינס. זה אחד האלבומים שהקשבתי להם הכי הרבה והשפיע עלי מלא בהפקה, שירה, הרמוניה וכל מה שיש שם. תהני, פורים שמח! אוהב אותך ומתגעגע".  

רביד כחלון למרינה מקסמיאלין בלומין
רביד שולח למארינה

 הצלמת והסטייליסטית תמר קרוון שולחת לבניסיו דל טורו חליפה
"אני שולחת לבניסיו דל טורו חליפת גברים מחויטת של המעצב שי שלום. מדובר בחליפות שיושבות על גברים כל כך טוב שגם סוס ייראה בהן כמו ג'יימי דורנן מ'חמישים גוונים של אפור'", אומרת הצלמת והסטייליסטית תמר קרוון. "התפירה שלו כל כך מדויקת והוא לא חושש להתנסות בצבעים. בנוסף, שולחת לעצמי שמלה מושלמת של פיטר פילוטו ונעליים של מיו מיו – והופה, דייט במסעדה איטלקית".

תמר קרוון שולחת לבניסיו דל טורו
תמר שולחת לבניסיו

 יאנה יוסף שולחת לענבל שלוי רול סושי
"אני שולחת לענבלי ההריונית רול 'ציון' ממסעדת 'מאצויה' ברמת גן שיש בו דף סויה, תירס, סלמון אפוי עם חציל שמחבק אותו באהבה ולקינוח אני שולחת לה קינוח תותים וקצפת ומעל סירופ פטל, כי מדובר במנות האהובות עליה ושהיא מכורה אליהן ואני רוצה שיהיה לה מתוק וטוב" .

יאנה יוסף ענבל שלוי
יאנה שולחת לענבל

אלי לולאי שולח לארקדי דוכין וברי סחרוף את "Lets dance"
"כששמעתי את Lets dance של דיויד בואי בפעם הראשונה, זה היה מבחינתי אחד המהלכים האמיצים שבואי עשה מתחילת הקריירה המפוארת והצבעונית שלו", אומר אלי לולאי מלהקת "רוקפור". "באלבום הזה הוא החליט שהוא רוצה שאנשים יזוזו ולא רק יקשיבו לשירים. זה היה דיסקו ללבנים ובנוסף השירים וההפקה ריתקו אז ומרתקים בעיניי עד היום. בואי עצמו, שהוא שפן ניסיונות אופנתי ותזזיתי, לא הצליח לדעתי לשחזר את ההרגשה, האנרגיות, השירים והתדרים שיש באלבום הזה. אשמח לשלוח אותו לארקדי דוכין או לברי סחרוף כי אני יודע שכמוני, גם הם תמיד בחיפוש מתמיד אחרי משהו אמיתי ומקפיץ ריקודית ותודעתית".

אלי לולאי ארכדי דוכין ברי סחרוף
אלי שולח לארקדי

דיוויד ברוזה שולח ליהונתן גפן את "Shadows In The Night"
"אני שולח לידידי/אחי יהונתן גפן את האלבום החדש של בוב דילן 'Shadows In The Night', אוסף של קאברים. האלבום נשמע כמו חוויה שהוא עצמו עובר בזמן הביצוע. הוא בעצם מרגיש חופשי יותר כאשר הוא משחק עם הטקסטים ומגיש את המנגינות שהוא שר כמו שחקן בהצגה. זה מוגש באהבה וזה מדבק!".

דיוד ברוזה ויהונתן גפן
דיוויד שולח ליהונתן

יוני שרוני שולח לשוקי וייס את The Modern Lovers
"אשמח לשלוח לשוקי וייס את האלבום The Modern Lovers, הפקה שהתחלקה בין ג'ון קייל וקים פאולי (כאילו זה לבד לא מספיק)", אומר יוני שרוני, עיתונאי וחבר להקת Garden City Movement. "זה אחד התקליטים האהובים עלי, שלא לדבר על ההערכה הגדולה שלי לסולן ג'ונתן ריצ'מן , משורר הפרוטו פאנק, הרומנטיקן הבלתי נלאה והנער הנצחי. אני מניח שכבר שמעת אותו לא פעם, אבל זו הזדמנות מצוינת להעלות את הגעתו של ריצ'מן לארץ. השמועה אומרת שלפני כמה שנים, כשהוא הסתובב בתל אביב, ניסו לא מעט אנשים לשכנע אותו לתפוס את הגיטרה ולעלות על במה אך ללא הצלחה. לאלבום הזה ולפועלו של ריצ'מן מגיעים הרבה יותר מפסקה קטנה בפרויקט חג, אז כל מה שאני יכול להגיד זה שבא לי לצרוח איתו את הפתיח של Astral Plane על אדמת תל אביב. שלך, יוני".

משלוחי מנות - יוני שרוני שוקי וייס
יוני שולח לשוקי

השף רן שמואלי ממסעדת קלארו שולח פסטה לנסראללה
"אני רוצה לשלוח לחסן נסראללה את מנת הפסטה מעורב ירושלמי של מסעדת קלארו. כי אני חושב שהגיע הזמן שנתערבב קצת".

רן שמואלי נסראללה
רן שולח לחסן

דאנה איבגי שולחת לטליה לביא את הסרטון "תור ליאור" 
"אני שולחת לבמאית והתסריטאית טליה לביא ("אפס ביחסי אנוש") את הסרטון ״תור ליאור״ של רועי כפרי. זה סרטון שהוא עשה די מזמן אבל גיליתי אותו באיחור ואני חושבת שזאת יצירה מדהימה ושיעור בעיצוב דמות. מיד חשבתי על טליה כשראיתי אותו, אולי כי לשתינו יש תפיסה דומה ומשונה לגבי מה 'קול' ומה מרגש. חג שמח!".

דאנה איבגי טליה לביא
דאנה שולחת לטליה

תומר יוסף שולח למרגול הופעה של A-WA
"החלטתי להעניק למרגול זוג כרטיסים להופעה של A-WA בבארבי ב-2.4. A-WA הוא פרויקט מוסיקלי חדש שאני חלק ממנו , מאחורי הקלעים, כבר כמעט שנתיים. שלוש אחיות מופלאות ששרות בתימנית ומחיות את שירת נשות תימן העתיקה, והכל בעטיפה מאוד עכשווית ומתקשרת. ההופעה תחגוג את היציאה של הסינגל הראשון שלהן "חביב גלבי" ואת הרוח האלטרנטיבית החדשה שנושבת במוזיקה המזרחית והים תיכונית. אנחנו הולכים  להפוך את הבארבי לחפלה תימנית לוהטת ללילה אחד, עם מלא הפתעות שאסרו עלי לספר עליהן. אז מרגול וכולם מוזמנים, לא חשוב מאיזו עדה". ​

תומר יוסף A-WA
תומר שולח למרגלית

דורין פרנקפורט שולחת לאחים מוסלין ספרי גזרה ישנים
"אחד מהאוצרות שאני דואגת לשמור עליהם קרוב הוא מקבץ של ספרי גזרה ישנים אותם אספתי בשווקי פשפשים. אין לי ספק שאחד מהם יהיה משלוח מנות משובח, ואני בוחרת להעניק אותו בחג הזה לאחים מוסלין – המעצבים, מצלמים וחולמים. אני מעריכה את דרך פועלם הבאה ממקום לא מצטדק ומדויק, גם באזור כאוטי כשלנו".

משלוחי מנות - דורין פרנקפורט והאחים מוסלין
דורין שולחת לאחים מוסלין

 רננה רז שולחת לאהד פישוף את "בפברואר כדאי לקנות פילים"
"הספר 'בפברואר כדאי לקנות פילים' מאת יואל הופמן הוא ספר פרוע, מצחיק ממש וגאוני. בעזרת שורות כמו 'תרנגולות ששותות מים רותחים, מטילות ביצים מבושלות', 'עצלנים ישנים כדי שלא להתעצל', 'אפשר להרעיל נעלי בית' ועוד ועוד, הדמיון מרקד והמוח מארח קרנבל מתחילת הקריאה והרבה אחריה. זה ספר שעושה מצב רוח טוב ואפשר תמיד לקרוא ולחזור בכל הזדמנות. אנחנו בסוף פברואר אז מי שבעניין של פילים, שיזדרז לקנות".
רננה רז היא היוצרת של פרויקט youmake remake, עליו תרצה בכנס האינטראקטיב SXSW

רננה רז אוהד שיפוף
רננה שולחת לאוהד

יהושע סובול שולח לבמאי התיאטרון יוסי יזרעאלי את "היסטוריה של החרא"
"יוסי יזרעאלי היקר, בהנאה אוראלו-אנאלית רבה אני שולח לך המלצה חמה וריחנית לקרוא את ספרו של הבלשן והפסיכו-אנאלי-טיקאי הצרפתי דומיניק לאפורט, 'היסטוריה של החרא' (הוצאת בבל–עיון). הספר הפרוע והנועז הזה, שמחרבן על הרבה מוסכמות, יצא לאור בצרפת ב-1978, שש שנים לפני שמחברו הצעיר בן ה-28 הפך מאדם חי לגווייה, או בלשונו של לאפורט עצמו: לסוג של חרא. בסגנונו הפראי ומשולח הרסן חושף לאפורט את הקשר בין תולדות הטיפול החברתי-ממסדי בחרא, לבין חיטוי השפה הכתובה, ובמידה מסוימת גם השפה המדוברת, בתהליך האורבניזציה והאצלת-הבורגנות העולה החל במאה ה-16.

"קריאת הספר המשעשע הזה הבהירה לי דברים על מקורות ההומור המיוחד של מולייר ועל המבט הנוקב והאכזרי של באלזאק על החברה הבורגנית,  והשפיעה עלי הן בכתיבת המחזה שלי 'אנה ואנה' והן באופן שבו ביימתי את הצגת המחזה העולה בימים אלה בתיאטרון 'תמונע'. שלך, יהושע סובול".

יהושוע סובול ליוסי עזראלי
יהושע שולח ליוסי

 יונתן שגיב שולח לנפתלי בנט את "חרבת חזעה"
"בספטמבר 1949, חודשים ספורים לאחר שירותו כקצין במלחמת השחרור, ס. יזהר מפרסם את הסיפור חרבת חזעה, שמספר על גירושם של תושבי כפר פלסטיני בידי חיילי צה"ל", אומר יונתן שגיב, מחבר הספר "אין סודות בחברה". "לאחר הגירוש, בזמן שחיילי המחלקה מודדים את האדמות של הכפרים הנטושים ומחשבים את הרווחים העתידיים של הגידולים, המספר מהרהר כי נפלה טעות בחישוב שכן הנה "החשבון האחד שלא הובא במניין ושדווקא הוא הנהו משוטט עתה כאן, ויורד אל אחוזות נרחבות לרשתן". וכך, במטאפורה שמשלבת אתיקה ומתמטיקה יחדיו, כבר יותר משישים שנה, סיפורו המופתי של יזהר מתריע בפנינו כי כל עוד נבחר בחישוב שטחים על פני חישוב חיי אדם, מעגל האלימות יימשך".

משלוחי מנות - יונתן שגיב נפתלי בנט
יונתן שולח לנפתלי

 רימה אולברה שולחת לאוראל קמחי את "הטבלה המחזורית"
"לאוראל קמחי ממסעדת פופינה, שף שאני מכבדת ורואה בו חבר, אני שולחת את אחד מהספרים האהובים עליי, 'הטבלה המחזורית' מאת הסופר היהודי-איטלקי ניצול השואה פרימו לוי", אומרת ריבה אולברה, השפית והבעלים של מסעדת אואזיס. "לקרוא את הספר הזה משמעותו להרגיש חיים. אני ממליצה עליו לכל מי שאני אוהבת".

רימה אוליברה אוראל קמחי
רימה שולחת לאוראל

קובי אפללו שולח לאברהם טל את "Push The Sky Away"
"אני רוצה לשלוח לאחד מחברי הטובים, אברהם טל, שתי אוזני המן עם ריבת חלב שיהיה לו מתוק כמוהו, ואת האלבום האחרון של ניק קייב 'Push The Sky Away' בכדי לאתגר אותו לשיר נמוך. זה אחד האלבומים שאני באופן אישי מאוד אוהב. ניק קייב ידוע כזמר עם קול בגוון נמוך שהוא האנטיתזה לקולו המופלא והייחודי של אברהם. יהיה מעניין לשמוע אותו שר בסגנון הזה".

קובי אפללו אברהם טל
קובי שולח לאברהם

יהויכין פרידלנדר שולח לדוד גרוסמן טיול משותף בשביל ישראל
"בשלוש השנים האחרונות אני פוסע ב'שביל' עם בני, לבדי, וגם פוגש אנשים מרתקים - תושבים מקומיים או הלכים כמוני", אומר השחקן יהויכין פרידלנדר. "היציאה מהחממה היומיומית המוכרת למחוזות חדשים מגרה אצלי את הדמיון ומעלה את האדרנלין. אני נרגש בהכנות ובתכנונים לפני, נסער במסע עצמו, ומוצא עצמי מוצף בחוויות כשאני משחזר אותו לאחר מכן. הייתי רוצה להיות שותף לגרוסמן בחוויית הטיפוס על המצוק, בקטע המטפס על הארבל וצופה על הכנרת, וברגעי התחושה של ריחוף כשאתה עומד ומביט מלמעלה על המרחב הכחול הנפרש מתחתיך ומציף אותך באושר. הייתי רוצה לקרוא לאחר מכן את עיבוד התחושות האלה שלו בתוך יצירה ספרותית".

משלוחי מנות - יהויכין פרידלנדר ודוד גרוסמן
יהויכין שולח לדוד

 הנרי דוד שולח למיקי ליאון את "התפוז המכני"
"אני רוצה להמליץ בפני חברי לתיאטרון גשר, מיקי ליאון, שלצדו אני משחק בימים אלה בהצגה 'אותלו', על הסרט 'התפוז המכני', סרטו האלמותי והגאוני של סטנלי קובריק. למיקי כידוע יש לא מעט סצנות אלימות גם באותלו וגם בסדרות שבהן שיחק, ובכל זאת לדעתי אם יצפה בתפוז המכני הוא יגלה שיש לו עוד לאן לשאוף. מדובר בסרט שבעיניי הוא פורץ דרך, ממש כמו כל סרט של קובריק, והגדולה שלו היא בדרך שבה הוא חושף אלימות ומבטא אותה על המסך, וגורם לצופה מצד אחד להיות מזועזע, ומצד שני לא להיות מסוגל להסיר ולו לרגע את העיניים מהמסך. אם יש סרט שהשפיע עליי מאוד זה הסרט הזה".

הנרי דוד , מיקי לאון
הנרי שולח למיקי
 

קורין אלאל שולחת לנדב רביד את "הכל לטובה"
"אני רוצה לתת את האלבום 'הכל לטובה' של שאנן סטריט לנדב רביד, שיכנס בקרוב לתפקיד מנהל גלגל"צ. האלבום מורכב מחומרים אישיים של שאנן, אותם הוא 'מנגיש' באמצעות מילים ולחנים. במשך הרבה שנים שאנן יצר בעברית ודווקא האלבום היפהפה הזה יצא ממנו באנגלית, ואני מעריכה אותו על היושר הפנימי והנאמנות ליצירה האישית שלו, שבאה בעקבות תהליך פנימי שעבר. אחרי שאחי נפטר לא הצלחתי לכתוב לו, ואני מרגישה ששאנן עשה את זה בשבילי ובשביל כל מי שאיבד מישהו יקר. אני שולחת את משלוח המנות הזה לנדב כתזכורת לכך שיש פה יצירה מקומית מקורית, אותנטית ונוגעת ואני מאחלת לו הצלחה בתפקיד החדש".

קורין אלאל נדב רביד
קורין שולחת לנדב

 איה זהבי פייגלין שולחת ליהודה לוי את הספר "הברבור השחור"
"אני שולחת ליהודה לוי את הספר שאני קוראת עכשיו, 'הברבור השחור'. זה סוג של פילוסופיה על החיים ועל כלכלה, אבל בעיקר על החיים. כתב אותו נסים טאלב, פילוסוף וסוחר ניירות ערך אמריקאי ממוצא לבנוני וכנראה בחור ממש מדליק. הוא אומר שאנחנו מבזבזים את הזמן שלנו בלהתמקד במה שמוכר ומובן לנו וחושבים שאנחנו יודעים מלא על סמך ניסיון העבר. אבל בעצם הוא אומר שאם תסתכל על החיים שלך, הדברים הכי משמעותיים ומשפיעים היו בלתי צפויים בעליל, חריגים, הפתעות גמורות. אז למה אנחנו לא נותנים קצת יותר מקום לאי ודאי? לאירועים הנדירים האלו הוא קורא ברבורים שחורים, בגלל שבמשך מאות שנים באירופה היו בטוחים שכל הברבורים לבנים, עד שגילו את אוסטרליה. שם התברר שברבור יכול להיות גם שחור. אנחנו יודעים הרבה פחות ממה שנדמה לנו וזה קצת מלחיץ אבל גם פסדר. תן לברבור השחור להפתיע אותך (:

איה זהבי ויהודה לוי
איה שולחת ליהודה

ריקי גל שולחת ליהודה פוליקר את הספר "זיכרונות אדריאנוס"
"באצבעות ואמה הזזתי את כל החפצים ממרכז שולחן האוכל במטבח, פיניתי מקום על משטח העץ ולקחתי דפים ועט והתיישבתי לכתוב, כן, דפים ועט, לא מקלדת וצג, פשוט מהלב ומהיד ישירות אל הנייר. רק כך יכולה להתייחס למי שקרוב, קרוב ואהוב, מי שקיבלתי ממנו כל כך הרבה נכונות ורצון טוב, כישרון-על, הקשבה, מבט, חיבוק גדול וחם. הוא ראה את נפשי וידע להרגיע, לחזק, האמין ועודד באמת. בכל פעם שיצאתי מביתו צייד אותי במעדנים מעשה ידיו הטובות, הידיים הפורטות על מיתרים ומציתות בהם אש ומבעירות לבבות ועיניים. הוא ואני בביתו הצנוע, בקומה הרביעית, בחדר המרכזי עשרות גיטרות וכלי נגינה תלויים סביב. שתינו ואכלנו מוזיקה בעונג ודמעות. לאיש הזה אני שולחת הקדשה. הקדשה למי שמיום שפגשתיו ראיתי לנגד עיניי קיסר, איש רוח, נשמתו אהבה ומילתו בטוחה, עיניו רואות והוא שר ומנגן את חייו בחכמה ובאמת פשוטה. יהודה פוליקר, לו אני מקדישה את הספר הנפלא של מרגריט יורסנאר, 'זיכרונות אדריאנוס'".  

משלוחי מנות - ריקי גל ויהודה פוליקר
ריקי שולחת ליהודה

הבמאי מיכאל (מיקי) גורביץ' שולח לישראל פנקס כרטיסים להצגה "הדוד וניה"
"הייתי רוצה לשלוח זוג כרטיסים ל'הדוד וניה' בתיאטרון החאן בצירוף ברכה חמה למשורר הנפלא ישראל פנקס, שאת ספר שיריו האחרון 'האם את עדיין רואה אותי' קראתי רק עכשיו. זהו ספר לא גדול, מעט המכיל את המרובה,  מעין סיכום חיים מפוכח, מדויק, שהשיר האחרון בו נקרא 'מכאן כבר אפשר לראות את הסוף (להקת שחקנים נודדת)'

הבית האחרון בשיר: מחר נפרק את התפאורות, נקפל היטב את התלבושות

                             נאסוף את האביזרים ואת הציוד החשמלי. אלה יארזו בארגזים

                            שיפונו עד מהרה אל קומת המרתף. שוב אין לנו צורך בהם.

                            עשו בהם שימוש אתם אם תוכלו.

מיכאל גור ישראל פינקס
מיקי שולח לישראל

 אסתי זקהיים שולחת לשמי זרחין את ההצגה "עננים"
"אני רוצה להמליץ בפני חברי, הבמאי שמי זרחין, על ההצגה 'עננים' של אנמסבל אספמיה. מדובר בעיבוד לסיפורה של יהודית קציר, 'והעננים נוסעים נוסעים' שביימה דליה שימקו וכתבה דורית יוספוב-לוין. זה מחזה מקסים באמנות שמטפל בהגשמה עצמית, באהבה לאמנות, במערכות יחסים ובתקשורת, זו הפנימית שבינך לבינך וזו החיצונית עם בני המשפחה. ההצגה מבוימת ומשוחקת נפלא ומשתמשת ברבדים שונים של השפה העברית, ויש בה שחקניות ושחקנים נפלאים כמו שרון אלכסנדר, מאיה גסנר ושירה עדן. בקיצור, זו חוויה, שמי כדאי לך מאוד לראות".
אסתי זקהיים מרצה בבית הספר לאמנויות הקול והמסך, מכללת ספיר

משלוחי מנות - אסתי זקיין ושמי זרחין
אסתי שולחת לשמי

נעמי לבוב שולחת לגיא עמיר וחנן סביון חבילת מתנות
"החלטתי לתת את משלוח המנות שלי לגיא וחנן - גיא עמיר וחנן סביון - צמד הכותבים הסופר מוכשרים ('עספור', 'פצועים בראש'), כי הם כיפיים, מצחיקים ועל הכיף כיפאק, אבל בעיקר נדיבים. יש להם ראש פתוח ותענוג לעבוד איתם. בגלל שהם שניים בחרתי בכמה דברים, כדי שהם יוכלו להתחלק: קודם כל, 'בין השמשות' של מארש דונדורמה, דיסק אדיר ומקפיץ ישבנים של הרכב כלי הנשיפה הירושלמי. מארש דונדורמה הם חבורה של 15 מוזיקאים ירושלמים מעולים, שפשוט יודעים לעשות שמח. שנית, 'אלף בית' של ויקטוריה חנה, שיר חובה למשלוח מנות - גם יפה (אסף קורמן ערך) גם מגניב (תמיר מוסקט הפיק) וגם פשוט מתפצפץ בפה כמו סוכריות קופצות. חוץ מזה אשלח להם את 'שאלות קשות לאללה, אתם שואלים- אלוהים עונה', מאת נעה ידלין, הוצאת חרגול. הספר הזה הוא אחד הדברים הכי מצחיקים שיצא לי לקרוא. נעה כותבת בחכמה ובהומור וזה השוקולד המריר הכי איכותי שיש. ואולי גם דברים של נועם ורדי, במאי קליפים (הדג נחש, אסף אמדורסקי, בני בשן) וטלוויזיה ('סנאי סנאי'). יש לו ראש משוגע ויצירתי, ובמשלוח מנות הזה הוא ללא ספק  הגומי - זרחני, צבעוני והזוי".

משלוחי מנות - נעמי לבוב חנן יוסף וגיא עמיר
נעמי שולחת לחנן וגיא

לוסי דובינצ'יק שולחת לאוולין הגואל מארז סרטים של אסי דיין
"אני רוצה לתת לחברתי השחקנית אוולין הגואל מארז הסרטים של אסי דיין. ב-68 שנותיו אסי כתב, ביים ושיחק בעשרות סרטים, ובמארז הזה ניתן לראות כמה מאלה שיצר, חלקם קומדיות מטורפות משנות השבעים כמו 'גבעת חלפון', 'שלאגר', 'מלך ליום אחד' ו'יופי של צרות', ולצדם סרטים שנגעו בפילוסופיה באופן העמוק ביותר כפי שאף איש קולנוע לא נגע: 'החיים על פי אגפא', 'שמיכה חשמלית' ו'מר פומרנץ' שהיה לסרטו האחרון. אז אוולין, אם עדיין לא יצא לך לצפות, עשי לעצמך טובה ותשיגי את הסרטים האלה עוד היום".
לוסי דובינצ'יק משחקת כיום בהצגה "הנפש הטובה מסצ'ואן" בתיאטרון גשר

משלוחי מנות - לוסי דובינצ'יק לאוולין הגואל
לוסי שולחת לאוולין

דוד ד'אור שולח לדיוויד פוסטר את האוסף של אריק אינשטיין
"הייתי שולח את אלבום האוסף המופלא של אריק איינשטיין למפיק הבינלאומי דיויד פוסטר, כדי שיעבד את השירים המדהימים הללו לתזמורת הפילהרמונית של ניו יורק וידאג ששורת זמרים מהשורה הראשונה כמו ברוס ספרינגסטין, סטינג וברברה סטרייסנד יבצעו את השירים של הזמר הכי טוב שידעה ארצנו, בערב מחווה לזכרו. למרות זאת, יש לי תחושה שעדיין שום ביצוע לא יהיה כמו הביצוע המקורי של אריק חברי האהוב".

 לכל כתבות המגזין