התעללות מזעזעת ב-35 כלבים בחדרה

בזכות דיווח של אזרח, הגיעו צוותי חילוץ למקום - והצילו את חיים של עשרות כלבים

הכלבים שחולצו // צילום: נירית ציפורי - ברקי //

אזרח דיווח בימים האחרונים למוקד של משרד החקלאות על הימצאות עשרות כלבים בתוך מחסן סגור באזור חדרה, וטען כי הבעלים מגיע למקום אחת לשלושה ימים. בעקבות הדיווח יצא צוות מפקחי אכיפה של צער בעלי חיים לביקורת. במקום נמצא מבנה של מחסן סגור לחלוטין, ללא חלונות וללא פתחי אוורור. מחוץ למבנה לא ניתן היה לראות את הכלבים, אך היה ניתן להריח את ריח הצחנה הנורא של צרכים שלא נוקו במקום. כל הניסיונות להשיג את בעל המקום ואת מחזיק הכלבים אשר שוכר את המחסן עלו בתוהו. 

משרד החקלאות

האם חייזרים חטפו את המטוס המלזי?

המשרד  פנה לבית משפט לקבל צו כניסה למקום על מנת להציל את חיי הכלבים המוחזקים במחסן. אמש עם קבלת הצו הגיעו למקום צוותים ובשיתוף עמותת תנו לחיות לחיות, העירייה ומשטרת ישראל. במחסן נמצאו 35 כלבים, מוחזקים בתוך כלובים מזוהמים בתנאים קשים בתוך מבנה חשוך, מזוהם, מצחין וללא אוורור. מרבית הכלבים שנמצאו במקום היו נקבות בהריון מתקדם ואימהות  לגוריהן בני מספר שבועות. כל הכלבים היו מטונפים משתן וצואה, הפרווה צהובה וחומה מהצרכים. כתוצאה מתנאי ההחזקה הקשים, עורם נצרב ופרוותם נדבקה. 

הכלבים נשלחו לשיקום

הממצאים במקום, שעומדים בניגוד חמור לתקנות ולחוק צער בעלי חיים, הובילו את מפקחי משרד החקלאות להורות על פינוי הכלבים. הם חולצו והועברו לטיפול ושיקום במתקן מוגן של המשרד ועמותת תנו לחיות לחיות. בתום שיקומם יוצעו לאימוץ על ידי העמותה.

הכתבה הכי נקראת היום באתר: התחפושות המקוריות של גולשי ישראל היום

ד"ר נירית צפורי-ברקי, סגנית הממונה על חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות הסבירה: "בפעילות האכיפה באזור חדרה נמצאו כלבים סובלים סבל יומיומי לאורך שנים למטרת מסחר ורווח ללא מתן תנאים בסיסיים. התנאים הירודים בהם מוחזקים הכלבים הינם עבירה, לכאורה, על חוק צער בעלי חיים והינם ניצול פושע של בעלי חיים. בנוסף, במשק לא נראה כל תיעוד אודות הטיפול בכלבים או היסטוריית חיסונים. אף אחד מהם לא היה מסומן או מחוסן נגד כלבת".

יעל ארקין, מנכ"לית עמותת תנו לחיות לחיות הוסיפה : "לצערנו, אנחנו עדים שוב למשמעות ולתוצאות הקשות של תעשיית הרבעת הכלבים הגזעיים בישראל. עם קבלת הדיווח על הכלבים, נרתמה העמותה ונערכה לחילוץ הכלבים, לקליטתם ולהענקת טיפול רפואי לאלו שזקוקים לו. אנחנו מקווים שהציבור הרחב שנחשף למקרים האלו יבין שאלו התוצאות הקשות והבלתי נמנעות של תעשיית הכלבים הגזעיים, ויימנע מלקחת בה חלק".

בוז'י מתחפש ומחאת האוהלים מגיעה לקציעות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר