יעלון: “כשאמרתי ‘מוקצה’ לא התכוונתי לשר אלא לתופעה”

שר הביטחון משה בוגי יעלון התייחס בראיון לגל"צ להתחזקות של הליכוד בסקרים, ואמר כי במפלגה לא שוללים ממשלת אחדות עם המחנה הציוני • "אבל ברור לחלוטין שקודם כל צריך לייצר גוש טבעי - קואליציה טבעית שהיא גוש ימין" • רוצה להישאר בתיק הביטחון: "קודם כל זאת אחריות גדולה מאוד ועבודה קשה מאוד. זה לא משחק ילדים ולא עניין לסיסמאות"
יוני גרין
י"ד אדר התשע"ה / 05.03.2015 10:16

שר הביטחון, משה בוגי יעלון, התייחס הבוקר (חמישי) בראיון שהעניק לגלי צה”ל להתחזקות הליכוד בסקרים לאחר נאומו של נתניהו ההיסטורי בקונגרס האמריקני ואמר כי בליכוד לא שוללים ממשלת אחדות עם המחנה הציוני – אך לא יסכימו לרוטציה.

“אנחנו לא אמרנו לא על שום דבר”, הבהיר יעלון בראיון. “אבל ברור לחלוטין שקודם כל צריך לייצר גוש טבעי – קואליציה טבעית שהיא גוש ימין, ואחר כך אם מישהו רוצה להצטרף – שיצטרף”.

יעלון הבהיר גם כי דבריו שעוררו שלשום סערה לא כוונו לעברו של השר נפתלי בנט וציין: “כשאמרתי ‘מוקצה’ לא התכוונתי לשר מסוים, אלא לתופעה של הדלפות פוליטיות מהקבינט”.

יעלון גם התייחס לעתידו האישי וסיפר כי הוא מקווה להמשיך להחזיק בתיק הביטחון גם לאחר הבחירות.

“מבחינתי, תיק הביטחון מעולם לא היה ג’וב או סידור עבודה”, אמר. “קודם כל זאת אחריות גדולה מאוד ועבודה קשה מאוד. זה לא משחק ילדים ולא עניין לסיסמאות ששמענו לצערי גם תוך כדי מבצע ‘צוק איתן’ ואחרי ‘צוק איתן’. כולם יכולים לבוא ולשפוט את הביטחון היום”.

ביום שלישי אמר יעלון בראיון לגלי צה”ל: “גם ראש הממשלה וגם אנוכי נאלצנו לצאת פומבית בביקורת על התנהלותם של חלק משרי הקבינט תוך כדי ניהול המבצע. מי שמנסה לעשות פוליטיקה ממלחמה מוקצה מבחינתי”.

בבית היהודי לא נשארו חייבים, ובהודעת תגובה מטעם המפלגה נאמר: “לא נעשה פוליטיקה בזמן שראש הממשלה והשר בנט נמצאים בשליחות לאומית בארצות הברית, ואנו קוראים גם לשר הביטחון לנהוג כך. ההצבעות של שר הביטחון כדי למנוע את מבצע המנהרות מעידות בעד עצמן, אך למרות זאת ראוי שישמור על קור רוח”.

אמש פורסמו שני סקרים בערוץ 2 ובערוץ 10 שהצביעו על מגמת התחזקות של נתניהו והליכוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות