יום שבת, 18.05.2024 שעה 23:37
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3745-2933מ.ס אשדוד3
3649-2833הפועל חדרה4
3539-4432בית"ר ירושלים5
3547-3332מכבי נתניה6
3351-3533הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 1 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 3
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

רב"ש 2.0? בכר ושרצקי מתקרבים לרגע ההכרעה

בבכר יש עניין, אבל חוזה ארוך טווח ישאיר אותו. שרצקי רוצה המשכיות, אבל לא ייכנע לדרישות. הכל על המגעים בין בעלי ק"ש למאמן "שעשה ממנה אימפריה"

|
שרצקי ובכר. הרומן יחזיק מעמד? (רדאד ג`בארה)
שרצקי ובכר. הרומן יחזיק מעמד? (רדאד ג`בארה)

בשנים האחרונות איזי שרצקי הפך את חודש מארס לסימן דרך בעירוני קריית שמונה. בכל שנה במהלך חודש זה מחליט הבעלים מי יהיה זה שיעמוד על הקווים וידריך את המועדון בעונה שלאחר מכן. אלא שהפעם, עושה הרושם שההחלטה, שהייתה אוטומטית בשנתיים האחרונות, לא הולכת להיות פשוטה כל כך. שוב שרצקי מוצא עצמו בסיטואציה בה לוטשים עיניים למאמן שלו. בפעם הקודמת, עם רן בן שמעון, זה נגמר בפיצוץ. מה יקרה הפעם?

מצד אחד, ברק בכר זוכה להערכה רבה במועדון. מי שמונה במפתיע למאמן הבוגרים לראשונה לפני כשנתיים וחצי בערב משחקה של קריית שמונה בליגה האירופית במקום גילי לנדאו, הוכיח את עצמו ולקח את ההזדמנות בשתי ידיים.

לאחר קמפיין מכובד בליגה האירופית, סיים המאמן בצמרת ליגת העל עם הפסד בגמר גביע המדינה בעונתו הראשונה כמאמן.

בשנה שעברה בנה בכר לראשונה סגל בעצמו וביצע בו שינויים רבים,  שבסופו של דבר הובילו את הקבוצה הצפונית לזכייה היסטורית בגביע המדינה. העונה בכר עשה קפיצת מדרגה נוספת. אחרי ארבע עונות נהדרות בצמרת הכדורגל הישראלי, קריית שמונה היא קבוצה גדולה לכל דבר ומועמדת לגיטימית לאליפות ולא סתם אלטרנטיבה או קבוצה שזכתה באליפות מן ההפקר.

איזי שירצקי. מחובר לשחקנים שלו (משה חרמון)
איזי שירצקי. מחובר לשחקנים שלו (משה חרמון)
 

המאמן הצעיר והמבטיח שמוביל את המועדון בצמרת ליגת העל אחראי לא מעט על התהליך. כשכרגע קריית שמונה ניצבת במקום השני, מרחק נגיעה מזכייה באליפות ומקבוצות המיליונים של מיץ' גולדהאר, כאשר גם במסגרת הגביע, חלום הזכייה השנייה ברציפות עדיין חי ובועט.

לצד כל אלו, במהלך העונה האחרונה היו לא מעט חילוקי דעות בין שרצקי, הבעלים הדעתן של הקבוצה הצפונית, לבין מאמנו. אם במועדונים אחרים יש מנהל מקצועי או בעלים שמצטייר כמי שלא מתערב למאמן, שרצקי עושה זאת בגלוי. הבעלים הוכיח שהוא מבין היטב את כללי המשחק ומתווה את הדרך בקרייה ולעיתים זה לא עולה בקנה אחד עם בכר, דבר שיוצר בין השניים חילוקי דעות.

הבעלים כבר מבין כי המאמן שגידל ומינה במפתיע, הוא כבר לא אותו חסר ניסיון ואנדרדוג. כולם בכדורגל הישראלי מעריכים את בכר על הצלחותיו וגם לא מעט קבוצות לוטשות עניים לעברו. הדבר יוצר מעין מתח בין השניים ומאמן ק"ש הוא ממש לא אותו אחד שבראיון הראשון אמר: "אם איזי ירצה אהיה גם אפסנאי".

איזי שירצקי ואחמד עאבד (רדאד ג´בארה)
איזי שירצקי ואחמד עאבד (רדאד ג´בארה)
 

בסביבתו של בכר היה מי שטען שלאור מה שקורה העונה בליגה, המאמן עשוי לעורר עניין במכבי חיפה והפועל באר שבע לקראת העונה הבאה. "רק עיוור לא רואה את מה שברק עשה בקריית שמונה, זה לא משהו מקרי, ברק לקח קבוצה ב-20 מיליון שקלים והפך אותה לאימפריה. נכון, גם רן (בן שמעון) עשה דברים יפים, אבל אצל ברק זה לאורך זמן. אפילו פאקו עם 100 מיליון שקלים לא יודע איך להתמודד עם קריית שמונה. כיום, הוא המאמן המבטיח בכדורגל הישראלי". ראוי לציין כי עם פתיחת העונה דחה בכר גם הצעה מקפריסין והעדיף להישאר אצל מחזיקת הגביע.

למרות הכל, גם בכר יודע שלא כל מי שהצליח בקריית שמונה יצליח לשחזר את ההצלחה גם במועדונים אחרים ושוקל היטב האם הגיע הזמן לעזוב את הקן או שכדאי להמשיך עוד עונה או שתיים ורק לאחר מכן לצאת החוצה. במשוואת הלבטים של בכר ניצב גם השיקול המשפחתי. ברוב שלבי השבוע המאמן נשאר בדירתו בקריית שמונה, אך לא פעם עולה על רכבו ועושה את הדרך למרכז הארץ (לחולון) על מנת להיות עם אשתו וילדיו, נסיעות לא פשוטות בכלל.

במהלך השבוע הקרוב צפויים בכר ושרצקי להיפגש ולקבל החלטה משותפת - האם הרומן הארוך שהחל עוד מימיו של ברק כשחקן, מאמן קבוצת הנוער, עוזר מאמן בבוגרים וכיום מאמן קריית שמונה יימשך, או יסתיים. הערכות בעיר הצפונית מדברות על המשך ההתקשרות ועל הערכה הדדית רבה בין השניים, אך מציינים בנוסף שגם אם תהיה פרידה בין השניים, היא לא צפויה להזכיר את העימות של שרצקי ובן שמעון.

ברק בכר. ישמור על מקומו? (רדאד ג´בארה)
ברק בכר. ישמור על מקומו? (רדאד ג´בארה)
 

"אם יחליטו הצדדים להיפרד הם יעשו זאת מתוך הסכמה משותפת והערכה הדדית", הבהירו השניים. אך עוד לפני כן, בכר צפוי לבקש שדרוג משמעותי בשכרו כדי להישאר וחוזה לשלוש שנים. בדבר סעיף השחרור, עושה הרושם כי המאמן מבין שהבעלים לא יסכים וייתכן שאפילו לא יעלו את הנושא. אם שרצקי יסכים לתנאים הללו, עושה הרושם שנמשיך לראות את השניים משתפים פעולה.

בסביבתו של שרצקי התייחסו לכך ואמרו: "הכי נכון לברק, לאיזי ולקבוצה שברק יישאר במועדו., אסור לברק לבוא בדרישות לאיזי כי הוא לא יאהב את זה. הוא צריך להגיד שהוא רוצה להישאר וכמו שאיזי דאג לו בעשור האחרון כך הוא ידאג לו גם בעתיד. אסור לברק להסתנוור מההצלחה כי היו הרבה מקרים שאנשים הצילחו פה ונכשלו במקומות אחרים".

הפעם הטיימינג קריטי. כרגע, בכר נהנה מאור הזרקורים, אך עדיין בידיו אין כל הצעה קונקרטית לחתום. כל עוד זה המצב הקיים, המאמן עשוי להתגמש ולחתום בקרייה מתוך שאיפה לא לצאת 'קירח' מכאן ומכאן. אם שרצקי יתמהמה יותר מדי ובינתיים יגיעו הצעות למאמן המצליח, ייתכן שהפחד לצאת מהקרייה כבר לא יהיה קיים ושרצקי יצטרך לחפש מאמן חדש.

אם בסופו של דבר המו"מ לא ייצלח, בפני שרצקי התלבטות לא פשוטה באשר לזהותו של המחליף. מצד אחד איזי אוהב למנות מאמנים שגדלו אצלו וסלאח חסארמה הוא בדיוק אחד כזה. מי שהיה מנהיג חוליית ההגנה בעבר, משמש כיום כמאמן קבוצת הנוער ועושה חייל עם הצעירים של הקריה. חסארמה עושה רושם כפייבוריט גדול למשרת המאמן אם בכר יעזוב.

חסארמה ושירצקי. ישלבו פעולה בקבוצה הבוגרת? (עמית מצפה)
חסארמה ושירצקי. ישלבו פעולה בקבוצה הבוגרת? (עמית מצפה)
 

אופציה נוספת היא מינוי של מאמן מחוץ למועדון. בין הפרמטרים ששרצקי אוהב למצוא אצל מאמנים שכאלה זה אוזן קשבת ויכולת לשיחות קדחתניות רבות עמו (מה שלא הסתדר עם גילי לנדאו והתפוצץ עם בן שמעון בזמנו) ומאמן המשחק כדורגל התקפי ויפה לעין. בנוסף, הבעלים מעדיף אחד שיודע לקדם כישרונות צעירים אותם מאתר הבעלים ומגדל לכוכבים. אחד השמות המתאימים לפרמטרים אלו על פי גורמים בקרייה הוא לא אחר מאשר חיים סילבס.

בקריית שמונה ציינו: "התקווה הגדולה היא שברק ימשיך. הוא מצליח כאן ומחובר לקהל ולתושבי העיר, זה הדבר האידיאלי ביותר, אבל גם אם זה לא יקרה איזי הוכיח שהוא הדבר החשוב ביותר בקריית שמונה והוא כבר ימצא את האיש הנכון". שחקן בקרייה סיפר: "כולם רוצים שברק יישאר, הוא מקדם אותנו והוכיח שהוא מאמן איכותי וטקטיקן לא קטן, צריך לקוות שאיזי יבין את החשיבות שלו לקבוצה ובסופו של דבר הוא יישאר".

חיים סילבס. יחגוג בק&qout;ש? (רדאד ג´בארה)
חיים סילבס. יחגוג בק"ש? (רדאד ג´בארה)
 

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */