אובמה על נאום נתניהו: “לא היה בו כל חדש. לא צפיתי”

ברק אובמה הבהיר כי לא הקשיב לנאום, אלא רק קרא תמליל: נתניהו "לא הציע אלטרנטיבה ממשית להסכם" • מנהיגת המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים עקצה: "הייתי קרובה לדמעות, נאומו היה מתנשא" • חבר בית הנבחרים מטעם המפלגה הדמוקרטית: "זו הייתה מצגת הפחדות במיטבה" • סנטורית דמוקרטית: "הוא רק השמיע תרחישי אימה"
אליעזר היון
י"ג אדר התשע"ה / 03.03.2015 22:41

 נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר הערב (שלישי) לאחר נאומו של ראש  הממשלה בקונגרס האמריקני, כי לא צפה בנאום, אלא קרא את תכנו, וכי “אין בו כל דבר חדש”.

“ראש הממשלה לא הציע אלטרנטיבה ממשית להסכם”, הוסיף הנשיא, והבהיר כי יאשר רק הסכם שיבטיח כי טהרן לא תוכל לייצר נשק גרעיני.

“הדרישה הפשוטה שאיראן פשוט תיכנע – זוהי לא תוכנית, ואף מדינה לא תתמוך בנו בעמדה שכזו. נתניהו לא הציע שום תוכנית פעולה קונקרטית”, אמר בכיר בבית הלבן.

במפלגה הדמוקרטית השתמשו הבכירים במילים קשות אף יותר. “כאחת שמעריכה את היחסים בין ארה”ב לישראל ואוהבת את ישראל, הייתי קרובה לדמעות במהלך נאומו של נתניהו”, אמרה ננסי פלוסי מנהיגת המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים.

“הייתי עצובה מהיותו של הנאום עלבון לאינטליגנציה של ארה”ב, ומההתנשאות כלפי הידע שלנו בדבר האיום שמהווה אירן”, הוסיפה.

עם זאת הבהירה פלוסי כי היחסים בין המדינות יוותרו חמים: “שורשיו של הקשר הבלתי ניתן לפירוק בין ארה”ב לישראל, הם בערכים המשותפים, באידיאלים ובאינטרסים המשותפים. מדובר בידידות עמוקה שתמיד תהיה מעבר לעניין מפלגתי”.

חבר בית הנבחרים מטעם המפלגה הדמוקרטית, ג’ון יארמות’ אמר שראש הממשלה הזכיר פעמים רבות את המילים “נשק גרעיני”, כדי לנסות להפחיד את העם האמריקני.

“אני מתנגד לטון המתנשא שלו. הנאום הזה נראה כאילו נלקח מעולם המושגים של דיק צ’ייני. זו הייתה מצגת הפחדות במיטבה”.

התבטאות חריפה דומה נשמעה מפיה של הסנטורית הדמוקרטית דיאן פיינסטיין: “הוא לא אמר מה ישראל רוצה, אלא רק השמיע תרחישי אימה”.

יצויין כי נתניהו בנאומו התייחס לטענות שהגיעו מכיוון הממשל ואמר: “לא צריך להמר על העתיד שלנו ועתיד ילדינו. אנחנו יכולים להתעקש על כך שהסנקציות לא יבוטלו כל עוד איראן משליטה טרור בכל העולם. צריך שאיראן קודם תפסיק את התוקפנות נגד שכניה במזרח התיכון, תפסיק לתמוך בטרור ברחבי העולם ותפסיק לאיים בהשמדת המדינה שלי, מדינת ישראל, המדינה היהודית היחידה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות