שתף קטע נבחר

החריגה של הפועל ת"א: לפחות 30 מיליון שקל

הקנס של אופ"א חושף ניהול שעורייתי של המועדון ב-3 השנים האחרונות. גורם בהתאחדות הכדורגל האירופית "הניהול של המועדון היה חסר אחריות והתבסס בעיקר על הלוואות, ללא השקעה או תרומות"

הקנס בגובה 200 אלף יורו שהטילה אופ"א על הפועל ת"א, בגין הפרת חוקי הפייר-פליי הפיננסיים, חושף ניהול שערורייתי של המועדון בשלוש השנים האחרונות.

 

משיחות עם גורמים באופ"א ומתווכים בין הצדדים עולה, כי ההפרש בין ההוצאות להכנסות של הפועל בין השנים 2014-2011 (שנה אחת בניהולו של אלי טביב ושנתיים נוספות תחת חיים רמון) עומד על 30 מיליון שקל לפחות. מאחר ומדובר בקבוצה ללא בעל בית שמזרים כספים וללא אפשרות לסגור את החריגה, החליטה תחילה אופ"א להרחיק את הפועל למספר שנים מהשתתפות במפעלים האירופיים, אבל עו"ד ניר ענבר, שתיווך בין הצדדים, הגיע להסדר טיעון.

 

גורם באופ"א אמר: "הניהול של הפועל היה חסר אחריות. התקציב הגירעוני מראש התבסס על הלוואות, ללא השקעה או תרומות, רק משכונים של כל דבר ומכירת כל נכס אפשרי".

 

השנה האחרונה של טביב בהפועל, שנפתחה בפלוס של 25 מיליון שקל בעקבות ההשתתפות בליגת האלופות, הסתיימה מאוזנת בגלל ההוצאות הגבוהות. בשנה שעברה תקציב הקבוצה נשק ל-70 מיליון שקל, אבל אי-ההגעה לשלב הבתים של הליגה האירופית גרמה לבעיה כלכלית קשה.

 

הניהול הסתמך על תקציב מופרז, שהתבסס על הלוואות ומשכונים של זכויות מסחריות לשנים הבאות, שני פרמטרים שנחשבים מבחינת אופ"א להוצאות. גם הכסף שהגיע מבעלי המניות נחשב להלוואות.

 

מהפועל ת"א נמסר בתגובה: "הנהלת המועדון ממשיכה לפעול במטרה לתקן את הליקויים שנעשו בשנים האחרונות ולהבריא את המועדון עד למציאת רוכש שיבטיח את עתידה הכלכלי של הפועל".

 

אגב, שחקני הפועל הוקפצו אתמול בצהריים לאסיפת חירום, שבמהלכה שמעו דברי עידוד מהיו"ר בארי בן-זאב. מי שעשוי להשתלב בצוות הניהולי הוא איש העסקים אמיר כבירי, שישב שלשום בתא הכבוד בעכו וכבר היה שותף בתקופה האחרונה למספר מהלכים מאחורי הקלעים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
חיים רמון
צילום: עוז מועלם
מומלצים