שתף קטע נבחר

אלישע לוי: הסגל הנוכחי לא מספיק לליגת האלופות

מכבי חיפה קיימה את האימון הראשון העונה ללא פנים חדשות ועם 17 בוגרי מחלקת הנוער. המאמן: "אנחנו פועלים כדי להתחזק, זה לא פשוט" קטן: "רוצה להישאר פה עוד שנים רבות"

מכבי חיפה פתחה היום אחר הצהריים (ג') את אימוניה לקראת העונה הבאה, ובניגוד לשנים האחרונות, הפעם לא נראו בכפר גלים שחקני רכש חדשים, בשל העובדה כי האימונים החלו מוקדם. בימים הקרובים יחל משא ומתן עם שני שחקני נבחרת דרום אפריקה - הבלם בוגאני קומאלו והחלוץ ברנרד פרקר.

 

לא פחות מ-17 בוגרי מחלקת הנוער של המועדון, שזכתה העונה באליפות, פתחו את האימונים עם הקבוצה הבוגרת. בחיפה מעריכים כי חלק לא קטן מאותם שחקנים ייכללו בסגל הקבוצה לקראת העונה הקרובה.

 

הקפטן יניב קטן אמר לפני תחילת האימון: "אני חושב שזה דבר טוב שיש פה הרבה שחקנים ממחלקת הנוער. יש לנו סגל מספיק חזק, אני מאמין שנהיה מוכנים לקראת המשחקים במוקדמות ליגת האלופות. אני לא רוצה לצאת בהצהרות לפני תחילת העונה. אני מאמין שאני אשאר במכבי חיפה עוד שנים רבות".

 

המאמן אלישע לוי התייחס בראשית דבריו לעובדה שאין אף שחקן רכש באימון הפתיחה: "זה נכון שטרם צירפנו שחקני רכש אבל זה רק אימון ראשון ולא הספקנו, לא עבר מספיק זמן, וזה לא פשוט. ישנם שחקנים בשוק הישראלי שנמצאים תחת חוזים. אנחנו פועלים בכל כיוון כדי להתחזק, אנחנו בעיקר מתבססים על שחקני הבית ועל השחקנים שיש לנו בסגל ותהיה לנו קבוצה איכותית ומשודרגת שתתמודד עם המטלות שיש".


אוהדי חיפה מביעים תמיכה בלוי ובשחקנים (עוז מועלם)

 

לוי הוסיף: "אנחנו רוצים להתחזק במרכז ההגנה, בקישור ובהתקפה. מועדון כמו מכבי חיפה מתבסס על שחקנים מקומיים". על החזרה המוקדמת לאימונים אמר: "שחקן כדורגל לא צריך יותר משבוע-שבועיים מנוחה, המנוחה היא בעיקר בראש. נתנו עונה טובה, יש לנו עוד הרבה אתגרים ואני בטוח שכולם שמחים לחזור".

 

על כך שרמת הציפיות העונה גבוהה במיוחד לעומת העונה הקודמת, והלחץ שזה עלול ליצור, אמר: "אני לא חושב שרמת הלחץ או הציפיות בעונה שעברה היו שונים. מכבי חיפה תתמודד על כל התארים ובלי לאבד את הדרך, זאת אומרת להמשיך ולהתבסס על שחקנים צעירים. זה מועדון גדול, עם קהל גדול, אנחנו נעשה הכל כדי להתמודד בגביע אירופה".

 

כשנשאל על ההבדל בין אלישע לוי של השנה לזה של שנה שעברה, ענה: "מבחינתי ההבדל שיש לי טבעת אליפות על היד, שום דבר אחר לא השתנה. הסגל הזה בלבד עדיין לא מספיק כדי להתמודד על העפלה לליגת האלופות. זה ישתנה כשנצליח להביא שלושה-ארבעה שחקנים, זה ישדרג את הסגל".


לוי עם רפאלוב, 17 מבוגרי מחלקת הנוער באימון (עוז מועלם)

 

על החשש שההופעה בגביע אירופה תשפיע לרעה על התוצאות בליגה, אמר: "זה נכון, אבל אסור לוותר על כלום, צריך להיערך לשני המפעלים. בשלב הראשון

מצפה לנו גביע אירופה ואחר כך נצטרך להיערך על מנת לא להיפגע בליגה".

 

לאימון הגיעו מספר קטן יחסית של אוהדים שהבטיחו להגיע בהמוניהם לאימון ביום חמישי. מהאימון חסרו שני הדרום אפריקנים של הקבוצה, פיטר מסיללה וטמבינקוסי פנטיני, המשחקים עם נבחרתם בגביע הקונפדרציות. גם הקשר הקולומביאני, ג'ון קולמה, שאמור לנחות רק מאוחר יותר בישראל, לא נכח באימון, בו השתתף אלון חרזי. האחרון אינו נמצא בתכניות של אלישע לוי ולא ימשיך במכבי חיפה אחרי מוקדמות ליגת האלופות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלישע לוי
צילום: עוז מועלם
מומלצים