ביקוש שיא לנאום בקונגרס • נתניהו המריא לושינגטון: “שליחות גורלית”

נתניהו המריא לוושינגטון לקראת נאומו מחרתיים בפני שני בתי הקונגרס האמריקני • לפני עלייתו למטוס אמר: "כמה ימים לפני תענית אסתר אני יוצא לוושינגטון לשליחות גורלית, אפילו היסטורית. אני מרגיש שאני שליח של כל אזרחי ישראל"
נחמן גור
י' אדר התשע"ה / 01.03.2015 12:47

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (ראשון) לפני המראתו לוושינגטון, שם יישא ביום שלישי הקרוב את נאומו בפני שני בתי הקונגרס האמריקני: “כמה ימים לפני תענית אסתר אני יוצא לוושינגטון לשליחות גורלית, אפילו היסטורית”.

ראש הממשלה, שיצא לארה”ב כשהוא מלווה ברעייתו שרה, הוסיף ליד כבש המטוס: “אני מרגיש שאני שליח של כל אזרחי ישראל, גם של אלה שלא מסכימים איתי, של העם היהודי כולו. אני חש דאגה עמוקה וכנה לבטחונם של כל אזרחי ישראל, לגורל המדינה, לגורל העם שלנו, ואני אעשה את כל מה שביכולתי כדי להבטיח את עתידנו”.

ראש הממשלה יישא בפני הקונגרס את נאומו נגד העסקה המתגבשת בין המעצמות לאיראן, למורת רוחו של הממשל האמריקני.

באתר החדשות האמריקני ‘פוליטיקו’ דווח כי קרוב ל-סנאטורים דמוקרטים הודיעו כי לא יגיעו לנאום, אולם מדובר רק ב’חלק מזערי’ מבין 232 החברים של המפלגה בשני בתי הנבחרים.

מלשכתו של יו”ר בית הנבחרים ג’ון ביינר נמסר: “הביקוש לכרטיסים עקף כל ישיבה משותפת של הקונגרס מאז נבחר לעמוד בראש הבית, עם פי עשר יותר בקשות מאשר מקומות פנויים”.

אמש אמר נתניהו לאחר שנשא תפילה בכותל המערבי:  “ערב נסיעתי לארצות הברית ביקשתי לבוא הנה לכותל המערבי. בהזדמנות הזו אני מבקש לומר שאני מכבד את נשיא ארה”ב ברק אובמה. אני מאמין בעוצמת היחסים בין ישראל וארה”ב, בעוצמתם להתגבר על חילוקי הדעות, אלה שהיו ואלה שמן הסתם עוד יהיו”.

לדבריו, “כראש ממשלת ישראל, חובתי לדאוג לביטחונה של ישראל ולכן אנחנו מתנגדים בתוקף להסכם שמתגבש עם איראן והמעצמות, שיכול לסכן את עצם קיומנו”.

נתניהו קבע: “מול הסכם כזה אנחנו חייבים להתאחד וגם להסביר את הסכנות שנובעות מההסכם הזה, לישראל, לאזור ולעולם כולו”.

נתניהו גם העלה אמש סרטון לעמוד הפייסבוק שלו עם השאלה: האם ירושלים הייתה מאוחדת בריבונות ישראלית אם אשכול לא היה עושה את הדבר הנכון?

לדבריו, “בנושאים שמסכנים את עצם קיומנו כעם וכמדינה ראש הממשלה מתייצב להגן על בטחון אזרחי ישראל גם אם הדבר כרוך בחילוקי דעות – שנדע להתגבר עליהם, כמו בעבר – עם עמדת הבית הלבן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות