שנה לחוק הגיוס • מאיר פרוש: כתם שחור. היום הזה ייזכר לדיראון עולם

היום לפני שנה נחקק חוק הגיוס • ח"כ מאיר פרוש: "רק יהדות התורה שתגיע לכנסת הבאה גדולה וחזקה, מסוגלת להסיר את הכתם השחור מספר החוקים של המדינה העברית, להחזיר את ההסדר המקודש שנקבע לפני 67 שנים"
י' אדר התשע"ה / 01.03.2015 11:15

אמש (מוצאי שבת), בנאום בכנס בחירות, התייחס ח”כ מאיר פרוש לתאריך של היום – י’ אדר – בו לפני שנה בדיוק, השלימה הכנסת את אישור החקיקה של חוק גיוס בני ישיבות בכפיה.

פרוש ציין, כי החוק מבקש לקעקע את ההסדר הקיים מאז קום המדינה, ולפיו כל מי אשר תורתו אומנותו, זכאי לקבל דיחוי משירות צבאי. “הוא כתם שחור בספר החוקים של המדינה העברית והיום הזה ייזכר לדיראון עולם”, אמר פרוש.

פרוש ציין כי “לימוד התורה הוא יסוד מוצק בחיי העם היהודי, ולאחר השואה האיומה במזרח אירופה, הבינו ראשי המדינה דאז שיש לאפשר את לימוד התורה לכל מי אשר נפשו חשקה בכך ולקומם בכך את מרכזי התורה בארצנו הקדושה.

“תודות לאגודת ישראל ומנהיגה בימים ההם, הרב יצחק מאיר לוין ז”ל שפעל בשליחות מרנן ורבנן גדולי ישראל זצ”ל, הושג ההסדר שתלמיד אשר לומד בישיבה וכולל, מקבל דיחוי משלטונות הגיוס.

“במשך 65 שנים שמרו נציגי יהדות התורה בכנסת מכל משמר ופעלו ללא ליאות כנגד כל פגיעה או סטייה מהסדר מקודש זה, אך לצערנו, הממשלה שהוקמה לפני שנתיים בראשות נתניהו, כאשר מפלגות יש עתיד – לפיד, ישראל ביתנו – ליברמן, התנועה – ליבני והבית היהודי – בנט, שהיו שותפות לקואליציה הרעה הזו, ביטלו את ההסדר לבני הישיבות באמצעות החוק האומלל, שנתקבל כאמור, היום לפני שנה, שמתנה את המשך ההסדר הנ”ל, בהתגייסות מספקת לצבא של תלמידים ממוסדות החינוך החרדי, וקביעת מספר התלמידים שנקבע בידי הממשלה.

“בחוק האומלל אף נקבע, שאם לשיטת הצבא לא יתגייסו מספיק חרדים, יתבטל כליל ההסדר – ומלבד 1800 תלמידים עילויים, יקבלו כל תלמידי הישיבות והכוללים צווי גיוס, ובהיעדר היענות מצד לומדי התורה, הרי כל המסרב יוכרז כאדם פלילי.

פרוש אמר עוד: “אתמול קראנו ‘זכור את אשר עשה לך עמלק’. העם היהודי ממשיך המסורת מאז מעמד הר סיני, עבר גלויות ורדיפות לאורך כל הדורות, ומכוח האמונה בהבטחה שהתורה הקדושה לא תמוש מפינו ומפי זרענו… עד עולם, הרי למרות הניסיונות והקשיים, אנו איתנים ויציבים, ופריחת מרכזי התורה והישיבות בעיצומה, כך גם גדל והולך ברוך ה’ מספר לומדי התורה.

“כעת, נוצרה הזדמנות. הממשלה הרעה הזאת נפלה וחלפה מן העולם, ובעוד מספר שבועות מתקיימות הבחירות, ברור לכל שהמקום לתיקון החוק האומלל וקביעה מחודשת להסדר המקודש שסלל בשעתו את הדיחוי של לומדי התורה משירות צבאי, יהיה שוב בכנסת שתיבחר בכ”ו אדר”.

פרוש התייחס לאמירות המפויסות הנשמעות מפי דוברים חילוניים, ממפלגות שונות, כולל התייחסותו של ראש הממשלה לפני מספר ימים, כי בדעתו לבטל את הסנקציות הפליליות, והוסיף: “רק לפני שנה וחודש, נתניהו הבטיח לחברי ולי אישית, שהוא לא יאפשר הכללת סעיף שכולל סנקציות פליליות, אך לצערנו הוא נכנע לדרישותיו של לפיד, וכזכור, בחוק האומלל נכלל הסעיף של הסנקציות הפליליות”.

לדבריו, “רק יהדות התורה, שתגיע לכנסת הבאה גדולה וחזקה, מסוגלת להסיר את הכתם השחור מספר החוקים של המדינה העברית, להחזיר את ההסדר המקודש שנקבע לפני 67 שנים, אך הדבר תלוי בהתעוררות של בעלי זכות הבחירה לכנסת, שבהם תלוי הדבר, וככל שירבו המצביעים לרשימת יהדות התורה שסימנה ג’, יגדל הסיכוי שיתוקן החוק וההסדר המקודש מהעבר יתחדש שוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות