יום שישי, 10.05.2024 שעה 00:13
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7325-6632מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3655-3931מכבי פ"ת2
3536-4431בית"ר ירושלים3
3545-3231מכבי נתניה4
3347-2631הפועל חדרה5
3144-2431מ.ס אשדוד6
3049-3431הפועל ת"א7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 0 - 2
  • הפועל ב"ש
  • מכבי בני ריינה
  • 5 - 1
  • מכבי חיפה
  • בני סכנין
  • 1 - 1
  • מכבי ת"א
  • הפועל ת"א
  • שבת, 11/05, 18:00
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי נתניה
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל חדרה
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 11/05, 18:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל פ"ת

פאקו: הקהל גורם ללחץ, הם לא למדו מהעבר

מאמן מכבי לא אהב את התנהגות חלק מהאוהדים ב-0:2 על סכנין: "הקריאות לאיגייבור הן חוסר כבוד". זיו: "היה סוג של משבר, התגברנו על זה". צפו בתקציר

|
פאקו אייסטרן על הקווים (יניב גונן)
פאקו אייסטרן על הקווים (יניב גונן)

"בלומפילד הפך להיות היכל נוקיה", זאת התחושה שליוותה אמש (שבת) חלק גדול מאוהדי מכבי תל אביב כשאלה עזבו את האצטדיון ביפו לאחר ה-0:2 על בני סכנין שקטע רצף של ארבעה משחקים ללא ניצחון, אבל לא ממש החזיר את השקט לאלופת המדינה.

על המגרש הדברים חזרו לעבוד טוב יותר, הפער בצמרת גדל לארבע נקודות באופן זמני, אולי גם הלחץ השתחרר, אבל מופע האימים של חלק מהיציעים בבלומפילד לא הצליח לרצות אף אחד. לא את חלק מהאוהדים עצמם וגם לא את אנשי מכבי ת"א, אליהם נגיע מיד.

הקבוצות החברתיות והרשתות החברתיות השונות היו בטירוף בזמן המשחק. עומר, מנוי בשער 2, לא ידע את נפשו מרוב כעס: "הבוז לנוסא איגייבור, זה בוז ששווה להפסיד בגללו. לקרוא בוז לשחקן שלך בזמן משחק כשאתה מוביל, איזה גועל נפש".

אורי, מנוי משער 11, המשיך באותו הקו: "ביזיון שזה מה שקרה פה, חצי בלומפילד מנסה לתמוך בקבוצה והחצי השני רק בא להזיק. מקלל שחקנים שלובשים צהוב, קורא בוז לעברם, מתנכל למאמן שמבצע חילוף. אנשים השתגעו".

תומר, גם הוא מנוי לשער 2, הוסיף: "פשוט נגעלתי, אנשים קמו והלכו אחרי שדור מיכה כבש את השני. היו עוד 10 דקות לשחק פחות או יותר, ואנשים משערים 2, 13, 7 ו-8 פשוט קמו והלכו כאילו ההצגה נגמרה. נוקיה זה כאן".

מכבי ת"א מנצחת 0:2 את סכנין

זה היה מופע רע של אוהדי מכבי ת"א. בזמן ששער 11 עודד ללא הפסקה, השערים האחרים היו חצויים. חלק עודדו, חלק קראו בוז, חלק קיללו, חלק ניסו להשתיק. אבל זה היה נשמע שבלומפילד חצוי. ומי שחושב שהקולות מהיציע לא משפיעים, כנראה לא דיבר עם פאקו אייסטרן לאחרונה, כי על מאמן מכבי ת"א התנהגות הקהל הותירה אמש רושם לא טוב בכלל.

כשהגיע אל חדר מסיבות העיתונאים ונשאל האם היה בו פחד לפני ההתמודדות עם סכנין בעקבות זאת שקבוצתו לא ניצחה ארבעה משחקים ברצף, הוא הפתיע וענה: "הדבר היחיד שממנו חששתי זה הלחץ, אבל לא הלחץ של השחקנים". אז מהלחץ של מי חששת, הוא נשאל על ידי אחת העיתונאים, והשיב: "הלחץ שהגיע מהקהל מהרגע בו עלינו על המגרש. הלחץ שהם מקרינים לא עוזר בכלל. זה נראה שמכבי ת"א צריכה להוביל 0:3 בחמש הדקות הראשונות של המשחק. הם לא נוהגים בסבלנות איתנו וזה לא עוזר".

אחד העיתונאים בחדר סיפר לפאקו כי מה שהיה במשחק זה בערך עשרה אחוזים ממה שהיה כאן לפני כמה שנים, לפני העידן של ג'ורדי קרויף, והבאסקי השיב: "אם כך, אז כנראה שלא הייתי רוצה להיות כאן לפני כמה שנים. אם זה היה כך בעבר, אז כנראה שהם לא לומדים, כי זה לא עוזר לקבוצה בכלל".

פאקו, שלא אוהב כלל את ההתעסקות של התקשורת ביכולת של נוסא איגייבור ואת הביקורות עליו, כעס עוד יותר כששמע את הקריאות מהקהל לעבר השחקן. קריאות שהחלו עוד בחימום ונמשכו לאורך כל המשחק בכל פעולה לא טובה שלו. הן הגיעו לשיאן כאשר הוחלף. חלק מבלומפילד עודד, חלק שר את שיר השחקן שלו, השאר קראו בוז. בלומפילד היה חצוי.

נוסא איגייבור (רדאד ג´בארה)
נוסא איגייבור. פאקו: "הקריאות הן חוסר כבוד כלפיו" (רדאד ג´בארה)
 

"עבורי זה חוסר כבוד מוחלט לשחקן מקצוען שלובש את החולצה של מכבי ת"א, שחקן שהוא מחוייב למועדון ומראה את זה בכל משחק", תקף פאקו. "אם היית רואה חוסר מחוייבות, חוסר אגרסיביות או חוסר מאמץ, הייתי יכול להבין אותם - אבל שום דבר מזה לא קורה אצל נוסא. זה פשוט חסור כבוד כלפיו. הוא מבצע טעות וישר קוראים בוז לעברו, ושחקן אחר עושה טעות ושום קריאה לא נשמעת. הם עושים הבדלות בין השחקנים, וזה לא מכובד וזה לא עוזר. ברגע שהוא שחקן של מכבי ת"א אני תמיד אגבה אותו. הוא נהדר עבור הקבוצה והוא ימשיך להיות נהדר עבורה".

הספרדי נשאל האם הוא משלם היום מחיר על כך שבשנתיים האחרונות מכבי ת"א לקחה שתי אליפויות וסיפקה לא מעט הצגות בבלומפילד, והשיב: "אני לא משלם שום מחיר. השחקנים משלמים את המחיר, כי הם לא מרגישים בנוח כשמלחיצים אותם. זה משפיע על השחקנים. אז אפשר להגיד 'אבל הם שחקנים מקצוענים'. בסדר גמור, הם כאלה, אבל גם הילדים שלי הם הילדים שלי ואיך שאני מתנהג איתם יקבע אם הם יהיו רגועים או לא".

"במקרה הזה, השחקנים הם הילדים שלנו והם אנשים שצריך לתמוך בהם מההתחלה ועד הסוף. זה המסר שלי לאוהדים - השחקנים צריכים אותם", המשיך פאקו. "כשלוקחים אליפות לכולם יש חלק בזה, לשחקנים, להנהלה, לצוות וגם לקהל. צריך לעזור גם ברגעים פחות טובים ולתמוך".

שחקני מכבי ת&qout;א חוגגים (יניב גונן)
שחקני מכבי ת"א חוגגים. פאקו: "הם הילדים שלנו, צריכים לתמוך בהם" (יניב גונן)
 

ולמרות שהקהל זכה למירב תשומת הלב לאחר המשחק, היה גם כדורגל בבלומפילד. ערן זהבי בשערו ה-20 העונה ודור מיכה בשערו השני (לצד 10 בישולים), העניקו 0:2 שהוריד לפחות עד יום רביעי את מפלס הלחץ בקבוצה. פאקו ביצע חמישה שינויים בהרכב לעומת זה שפתח ב-1:1 מול עירוני קריית שמונה בגביע בשבוע שעבר.

חואן פאבלו חזר לעמוד בין הקורות, שמר על רשת נקייה והפגין הרבה שקט. יואב זיו פתח כמגן שמאלי במקום עומרי בן הרוש ועשה עבודה טובה, נוסא איגייבור החליף את דן איינבינדר, דור מיכה את גילי ורמוט הפצוע (ספק רב לגבי כשירותו לקראת ק"ש ברביעי) ועדן בן בסט תפס את מקומו של ברק בדש שאמור לחזור להרכב באמצע השבוע.

ומבחינת מכבי, הדברים עבדו. אולי לא בצורה הכי טובה, אבל בהחלט היה שיפור לעומת המשחקים האחרונים. "באנו אחרי חודש לא טוב מבחינת תוצאות ויכולת, אנחנו מודעים לזה ולא מתכחשים לזה, ובאנו בשביל לצאת מזה וזה מה שעשינו", סיפר המגן יואב זיו. "מה היה שונה? אני חושב שהבאנו קצת יותר מעצמנו, כולם, רצינו להוכיח שכל הדיבורים האלה הם שטויות. הדיבורים מסביב על הנקודות האישיות כי אין פה משהו אישי ואנחנו קבוצה וכולם ביחד. הבאנו את האופי ואת הביחד למגרש".

יואב זיו מול מוחמד זבידאת (יניב גונן)
יואב זיו מול זבידאת: "הבאנו יותר מעצמנו" (יניב גונן)
 

זיו נשאל האם הדיבורים על משבר במכבי ת"א השפיעו על הקבוצה והשיב: "לא היינו צריכים את הדיבורים מסביב. אנחנו מדברים מספיק בחדר ההלבשה, בינינו השחקנים, שחקנים וצוות מקצועי. אנחנו יודעים שהיה סוג של משבר, ארבעה משחקים ללא ניצחון זה סוג של משבר עבור קבוצה כמו מכבי ת"א, אנחנו רוצים להביא את האליפות והיא לא תבוא לבד, היא תבוא רק דרך עבודה קשה ואופי. היכולת פה, צריך להביא את שאר הדברים האחרים שמסביב ואם נעשה את זה נכון, גם נביא את האליפות".

המגן הוותיק נשאל על הצורה בה חגגו במשחק הגביע בשבוע שעבר בקריית שמונה והאם הוא היה כדי לשלוח מסר למישהו: "לא רצינו להראות משהו לאף אחד מבחוץ, זה היה כדי להראות לנו שאנחנו ביחד בטוב וברע, אם קצת פחות טוב או אם מצוין, אנחנו תמיד ביחד. אנחנו ביחד כולנו בסירה הזאת, הצוות המקצועי, הרפואי, הניהולי והשחקנים. אין חלק אחד שמושך לכיוון אחר, כולנו ביחד. אני מניח שיש הרבה שלא רוצים שניקח אליפות, רוב מי שהוא לא אוהד מכבי ת"א, אבל אנחנו רוצים את האליפות ואנחנו במקום הראשון וצריך לעשות עבודה כי זה לא יקרה מעצמו".

זיו נשאל כיצד זה מרגיש לא לשחק הרבה העונה והשיב: "לא קל, לפחות פיזית כשאתה לא משחק וצריך לחזור ל-90 דקות זה לא קל, לא אשקר. אבל אני חלק מהקבוצה בכל דבר כמו כולם, מהראשון ועד אחרון שחקני הסגל ואנחנו ביחד בניצחונות וביחד בהפסדים".

שחקני מכבי בסיום  (יניב גונן)
שחקני מכבי בסיום. לפחות חלק מהקהל נשאר (יניב גונן)
 

על השאלה האם כוח ההרתעה של מכבי קצת נפגע לאחרונה השיב: "יכול להיות שכן, קבוצות קצת הרשו לעצמן לבוא ולתקוף יותר, ללחוץ יותר, הפעם התכוננו לזה כמו שצריך ומצאנו את הפתרונות המקצועיים לזה ועצרנו כל ההתקפה כאשר היא התחילה".

הקבוצה תקיים היום אימון ומחר תזכה למנוחה. בשל העובדה שניקולה מיטרוביץ' מורחק גם מהמפגש מול ק"ש ברביעי וגילי ורמוט בספק גדול, ייתכן וגם במשחק הקרוב מכבי לא תוכל לרשום סגל של 18 שחקנים למשחק (אמש נרשמו 17). פאקו אייסטרן הצהיר כי ברק יצחקי וראדה פריצה נשמרים לשלב הפלייאוף וכי המטרה היא שהם יבואו הכי מוכנים ובריאים שאפשר לרגעי ההכרעה.          

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */